Hyundai Ioniq 5 – dizajn a technológie
Hyundai Ioniq 5 – dizajn a technológie. Hyundai Ioniq 5 je jeden z najzaujímavejších elektromobilov na trhu. Kombinuje futuristický dizajn, pokročilé technológie a dostatočnú dojazdovú kapacitu.
Hyundai Ioniq 5 nás najviac nadchol dych vyrážajúcim zrýchlením, ktoré oceňujeme skôr ako prvok aktívnej bezpečnosti ako zdroj zábavy, ktorá sa predraží na pneumatikách. Avšak pre dynamického vodiča Hyundai nainštaloval tlačidlo jazdných režimov priamo na volant. Ďalej sa nám páčili voliteľné kamerové spätné zrkadlá alebo predné sedadlá s podnožkou sklápanou jedným stlačením do pohodlnej polohy v poloľahu. Tie výrobca asi zamýšľal pre prípady, keď musíte čakať na nabíjačke.
Elektrický pohon
Vyskúšali sme vrcholnú verziu Power s pohonom všetkých kolies. Pohon obstarávajú dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi, ktoré spoločne poskytujú výkon 325 koní a krútiaci moment 605 Nm. Hyundai pri modernizácii vozidla taktiež vylepšil jeho techniku. Zásadnou zmenou je kapacita batérie zvýšená z 72,6 na 77,4 kWh. Jej nový termomanagement potom pomáha s rýchlejším nabíjaním a predĺžením dojazdu. Jazdná dynamika najvýkonnejšieho Ioniqu 5 je skvelá. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a ide až 185 km/h. V normálnej prevádzke je to veľmi rýchle a pružné vozidlo.
Spotreba a nabíjanie
Podľa výrobcu spotrebuje Ioniq 5 v kombinovanom režime 17,9 kWh/100 km. Pokiaľ budete jazdiť rýchlo, spotreba energie bude vyššia. V reálnej prevádzke bola naša spotreba 23,6 kWh/100 km. Pri nej sa dojazd pohybuje okolo 350 km. Energiu vám pomôže ušetriť rekuperácia. Môžete si vybrať, ako veľmi bude brzdiť, alebo ju úplne vypnúť. Hyundai Ioniq 5 podporuje rýchlonabíjanie až 350 kW. Automobilka uvádza, že pri najefektívnejšom nabíjaní z 10 na 80 percent sa vám Ioniq 5 nabije iba za 18 minút. To je akurát čas dať si na benzínke kávu.
Praktickosť a pohodlie
Svetlý interiér vytvára vo vozidle príjemnú atmosféru. Sedačky sú pohodlné, a aby sme rozviedli, čo sme spomínali v úvode, môžu sa naozaj jedným stlačením premeniť na čitateľskú pohovku s podporou pre lýtka, a to u vodiča aj spolujazdca. Elektricky posuvné sú aj zadné sedačky a môžete si nastaviť sklon operadiel. Voľba viac miesta na kolená vzadu alebo väčšieho batožinového priestoru je otázkou sekúnd. Infotainment a prístroje pod volantom sú zasadené do elegantných bielych rámčekov. Vysoké rozlíšenie obrazu kamier korešponduje s kvalitnou audiosústavou Bose.
Elektronické spätné zrkadlá
Testované vozidlo malo elektronické spätné zrkadlá. Tie stoja za bližší pohľad, vzhľadom na cenu paketu za približna 2500 eur. Oproti klasickým majú celý rad výhod. Napríklad ponúkajú lepší výhľad dozadu, sú menej citlivé na poveternostné podmienky a taktiež zlepšujú aerodynamiku vozidla. Ale sú tu aj isté nevýhody. Cúvať podľa týchto zrkadiel do kolmého státia večer je oveľa ťažšie ako s klasikou. Vypomáhať si musíte 360-stupňovým kamerovým systémom. Ten je veľmi zreteľný aj za horších svetelných podmienok, ale jeho použitie znamená niekoľko dotykov na displeji navyše.
Technické údaje
Vozidlo | Hyundai Ioniq 5 Power AWD |
Motor | elektrický |
Max. výkon | 239 kW (325 k) |
Max. krútiaci moment | 605 Nm |
Kapacita batérie | 77,4 kWh |
Typ batérie | Li-ion |
Maximálna rýchlosť | 185 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 5,1 s |
Prevodovka | A1 |
Kombinovaná spotreba | 17,9 kWh/100 km |
Spotreba v teste | 23,6 kWh/100 km |
Dojazd | 353 km |
Emisie CO2 | 0 g/km |
Pohotovostná hmotnosť | 2045 kg |
Celková hmotnosť | 2560 kg |
Objem batožinového priestoru | 527/1587 l |
Rozmery d × š × v | 4638 × 1890 × 1605 mm |
Rázvor | 3000 mm |
Základná cena test. vozidla | 40 000 EUR bez DPH |