Testy osobných vozidiel

Hyundai Ioniq 5 – dizajn a technológie

Hyundai Ioniq 5 – dizajn a technológie. Hyundai Ioniq 5 je jeden z najzaujímavejších elektromobilov na trhu. Kombinuje futuristický dizajn, pokročilé technológie a dostatočnú dojazdovú kapacitu.

Hyundai Ioniq 5 nás najviac nadchol dych vyrážajúcim zrýchlením, ktoré oceňujeme skôr ako prvok aktívnej bezpečnosti ako zdroj zábavy, ktorá sa predraží na pneumatikách. Avšak pre dynamického vodiča Hyundai nainštaloval tlačidlo jazdných režimov priamo na volant. Ďalej sa nám páčili voliteľné kamerové spätné zrkadlá alebo predné sedadlá s podnožkou sklápanou jedným stlačením do pohodlnej polohy v poloľahu. Tie výrobca asi zamýšľal pre prípady, keď musíte čakať na nabíjačke.

Elektrický pohon

Vyskúšali sme vrcholnú verziu Power s pohonom všetkých kolies. Pohon obstarávajú dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi, ktoré spoločne poskytujú výkon 325 koní a krútiaci moment 605 Nm. Hyundai pri modernizácii vozidla taktiež vylepšil jeho techniku. Zásadnou zmenou je kapacita batérie zvýšená z 72,6 na 77,4 kWh. Jej nový termomanagement potom pomáha s rýchlejším nabíjaním a predĺžením dojazdu. Jazdná dynamika najvýkonnejšieho Ioniqu 5 je skvelá. Zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a ide až 185 km/h. V normálnej prevádzke je to veľmi rýchle a pružné vozidlo.

Spotreba a nabíjanie

Podľa výrobcu spotrebuje Ioniq 5 v kombinovanom režime 17,9 kWh/100 km. Pokiaľ budete jazdiť rýchlo, spotreba energie bude vyššia. V reálnej prevádzke bola naša spotreba 23,6 kWh/100 km. Pri nej sa dojazd pohybuje okolo 350 km. Energiu vám pomôže ušetriť rekuperácia. Môžete si vybrať, ako veľmi bude brzdiť, alebo ju úplne vypnúť. Hyundai Ioniq 5 podporuje rýchlonabíjanie až 350 kW. Automobilka uvádza, že pri najefektívnejšom nabíjaní z 10 na 80 percent sa vám Ioniq 5 nabije iba za 18 minút. To je akurát čas dať si na benzínke kávu.

Praktickosť a pohodlie

Svetlý interiér vytvára vo vozidle príjemnú atmosféru. Sedačky sú pohodlné, a aby sme rozviedli, čo sme spomínali v úvode, môžu sa naozaj jedným stlačením premeniť na čitateľskú pohovku s podporou pre lýtka, a to u vodiča aj spolujazdca. Elektricky posuvné sú aj zadné sedačky a môžete si nastaviť sklon operadiel. Voľba viac miesta na kolená vzadu alebo väčšieho batožinového priestoru je otázkou sekúnd. Infotainment a prístroje pod volantom sú zasadené do elegantných bielych rámčekov. Vysoké rozlíšenie obrazu kamier korešponduje s kvalitnou audiosústavou Bose.

Atmosféra čistoty

Elektronické spätné zrkadlá

Testované vozidlo malo elektronické spätné zrkadlá. Tie stoja za bližší pohľad, vzhľadom na cenu paketu za približna 2500 eur. Oproti klasickým majú celý rad výhod. Napríklad ponúkajú lepší výhľad dozadu, sú menej citlivé na poveternostné podmienky a taktiež zlepšujú aerodynamiku vozidla. Ale sú tu aj isté nevýhody. Cúvať podľa týchto zrkadiel do kolmého státia večer je oveľa ťažšie ako s klasikou. Vypomáhať si musíte 360-stupňovým kamerovým systémom. Ten je veľmi zreteľný aj za horších svetelných podmienok, ale jeho použitie znamená niekoľko dotykov na displeji navyše.

Najnápadnejšie technológie vo vozidle

Technické údaje

VozidloHyundai Ioniq 5 Power AWD
Motorelektrický
Max. výkon239 kW (325 k)
Max. krútiaci moment605 Nm
Kapacita batérie77,4 kWh
Typ batérieLi-ion
Maximálna rýchlosť185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h5,1 s
PrevodovkaA1
Kombinovaná spotreba17,9 kWh/100 km
Spotreba v teste23,6 kWh/100 km
Dojazd353 km
Emisie CO20 g/km
Pohotovostná hmotnosť2045 kg
Celková hmotnosť2560 kg
Objem batožinového priestoru527/1587 l
Rozmery d × š × v4638 × 1890 × 1605 mm
Rázvor3000 mm
Základná cena test. vozidla40 000 EUR bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
Luděk Kortus, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button