Mazda 6 – ďalšia podarená limitka
Mazda 6 – ďalšia podarená limitka. K 20. výročiu uvedenia radu 6 pripravila Mazda výročnú edíciu. Popri špecifických dizajnových prvkoch zároveň prešla aj ľahkou modernizáciou. Vyskúšali sme si ju vo verzii sedan.
Mazda 6 popiera všetky automobilové pravidlá. V súčasnej, tretej (a asi aj poslednej) generácii je totiž na trhu už od roku 2012. Za tú dobu ale prešla mnohými faceliftami a modernizáciami, ktoré ju stále udržujú v kondícii. Testovaná edícia 20th Anniversary je v krátkom čase už druhá limitovaná edícia, pred dvoma rokmi sme totiž testovali edíciu k 100. výročiu značky Mazda.
Ako to robí?
Napriek tomu, že je Mazde 6 už vyše jedenásť rokov, je to stále krásavica, ktorá medzi ostatnými vozidlami vyčnieva. Limitovaná edícia na prvý pohľad upúta strieborne lakovanou mriežkou chladiča, vďaka ktorej pripomína vozidlá Jaguar. Ďalším poznávacím znakom sú špecifické matné 19″ zliatinové kolesá, na bokoch nápisy 20th Anniversary Edition a špecifický červený lak Artisan Red Premium. Logo, ale vyšité, nájdeme podobne ako pri edícii k sto rokom aj na hlavových opierkach predných sedadiel.
Mazda 6 – ďalšia podarená limitka
Nevtieravý luxus
Vozidlo dostalo vnútorné čalúnenie v hnedej farbe, kožené čalúnenie z kože Nappa a ozdobný panel prístrojovej dosky v matnej hnedej povrchovej úprave. Zo všetkého je cítiť vysoká dielenská kvalita aj estetická úroveň, takže sme sa zakaždým tešili, až zasadneme do elektricky nastaviteľných sedadiel a zabuchnutím dverí sa odizolujeme od okolitého sveta.
Všetky Mazdy 6 dostali po modernizácii bezdrôtové nabíjanie chytrých telefónov a zrkadlenie Apple CarPlay. O niečo múdrejšie má byť aj autonómne riadenie. Zubatý a neostrý obraz parkovacích kamier sa už asi výrobcom neoplatí vylepšiť. Inak sa ale v otázke ovládania nie je u Mazdy 6 na čo sťažovať.
Turbo nechýba
Mazda ide proti prúdu aj v prípade benzínových motorov, stále totiž verí svojej technológii Skyactiv s nepreplňovanými štvorvalcami 2,0 a 2,5 l. Limitovaná edícia sa dodáva výhradne s najsilnejšou verziou G194. Tá poskytuje výkon 143 kW a plynulý záťah v stredných otáčkach. Veľmi solídne sa ale zbiera aj z hranice 2000 min-1, takže vo výsledku nám ani turbo nechýbalo a naplno sme si užívali točivú charakteristiku motora.
Štandardne spolupracuje s klasickým meničovým automatom aj s ručným radením páčkami pod volantom. Jeho šesť rýchlostí sa dnes môže zdať ako málo, ale bohato postačí. Navyše radí hladko a neuveriteľne rýchlo, skoro ako dvojspojková prevodovka. Zatiaľ čo s kombi s rovnakým motorom sme jazdili za osem litrov, so sedanom sme sa bez problémov dostali o liter nižšie. Výrobca uvádza 7,5 l/100 km.
Radosť jazdiť
Mazda 6 patrí k málu bežných áut, ktoré dokážu ponúknuť aj radosť z jazdy bez toho, aby ste za to museli vytrpieť tuhé pérovanie. V tomto aute máte chuť jazdiť aj po okreskách a ísť sa zviezť len tak pre radosť.
Mazda 6 – ďalšia podarená limitka
Vozidlo | Mazda 6 Skyactiv G194 20th Anniversary |
Motor | R4/zážihový |
Zdvihový objem | 2967 cm3 |
Max. výkon | 143 kW (194 k)/6000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 258 Nm/4000 min-1 |
Max. rýchlosť | 228 km/h |
Zrýchlenie 0–100 km/h | 7,5 s |
Prevodovka | A6 |
Kombinovaná spotreba | 7,5 l/100 km |
Spotreba v teste | 7,0 l/100 km |
Emisie CO2 | 167 g/km |
Objem batožinového priestoru | 489 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1532 kg |
Celková hmotnosť | 2095 kg |
Rozmery d × š × v | 4870 × 1840 × 1450 mm |
Rázvor | 2830 mm |
Základna cena testovaného vozidla | od 44 300 EUR bez DPH |