Honda Civic – najlepšie auto roka
Honda Civic – najlepšie auto roka. Honda vlani oslávila 50 rokov od uvedenia modelu Civic a ako darček si nadelila jedenástu generáciu. Za tú dobu sa celosvetovo predalo viac ako 27,5 milióna kusov tohto modelu nižšej strednej triedy.
Jediná voľba
Zatiaľ čo predchodca sa ponúkal s dvoma karosárskymi variantmi (hatchback a sedan), súčasník je v predaji už iba v jedinej verzii, a to ako liftback s výklopnými piatymi dverami. Civic dizajnovo nikdy nešiel s davom (stačí si spomenúť na ôsmu UFO generáciu), a hoci výrazne neprovokuje, dlho sme nezažili toľko obdivných pohľadov. Perleťová biela metalíza tomuto modelu vyslovene pristane a necháva vyniknúť atletické rysy karosérie. Za tie vďačí aj nízkej výške 1 408 mm, čo je o 26 mm menej ako u predchodcu.
Honda Civic – najlepšie auto roka
Viac miesta, menej kufra
Inak ale Civic medzigeneračne vyrástol. Je o 33 mm dlhší (4 551 mm), o 3 mm širší (1 900 mm), najviac ale narástol rázvor, a to o 37 mm na 2 734 mm. Čo z toho možno odvodiť? Že je vo vnútri viac miesta v pozdĺžnom aj priečnom smere, naopak, menej priestoru je nad hlavou a počítať treba aj s ťažším nastupovaním. To platí hlavne pre zadné sedadlá, kde cenné milimetre nad hlavou uberá panoramatická strecha. So 180 cm ale trpieť nebudete. Najviac sa ale zmenšil batožinový priestor, kde v porovnaní s predchádzajúcim sedanom ubudlo 104 litrov (404 l). Navyše ani jeho tvar nie je úplne pravidelný, trochu prekáža aj schod pri zadných operadlách.
Radosť ovládať
Civic by mohol slúžiť ako vzor toho, ako je možné moderné technológie skĺbiť s užívateľsky prívetivým ovládaním. Ani tu už v kaplnke nenájdete klasické analógové prístroje a zo stredového panela trčí dnes už potrebný digitálny dotykový displej. Lenže Honda všetko doplnila aj klasickými ovládačmi a tlačidlami, napríklad teplotu klimatizácie vďaka luxusne vyzerajúcim kruhovým ovládačom nastavíte počas jazdy. Klasické tlačidlá sú aj na volante, žiadne nepríjemné dotykové plôšky. Jednoducho nádhera. Zrozumiteľné je i menu palubného počítača a infotainment systému.
Honda Civic – najlepšie auto roka
Najlepší hybrid na svete
Civic dostal hybridný pohon z CR-V, prešiel však dôkladnou modernizáciou. Základ tvorí benzínový dvojliter s výkonom 105 kW (143 k), ktorý vďaka zvýšeniu kompresného pomeru na 13,9 : 1 (bežne medzi 10 a 11) či priamemu aj nepriamemu vstrekovaniu dosahuje extrémne vysokú termickú účinnosť až 41 %! Spaľovací motor pracujúci v Atkinsonovom cykle (v niektorých režimoch má vyššiu účinnosť ako klasický Ottov) však slúži predovšetkým na pohon generátora, ktorý vyrába elektrinu.
O pohon auta sa totiž väčšinu času stará elektromotor so 135 kW (184 k) a 315 Nm, ktorý zaisťuje výbornú dynamiku. Ani pri plnej akcelerácii spaľovací motor nezostáva stále v najvyšších otáčkach, variátorová prevodovka e-CVT totiž podraďuje a z reproduktorov k akustickej pohode pomáha aj umelý zvuk simulujúci radenie. Celok je tak dokonale akusticky vyladený, že človek ani nespozná, kedy spaľovací motor beží a kedy nie.
Spotreba z ríše snov
Hybridný pohon Hondy plní skvele aj hlavnú úlohu – vyniká nízkou spotrebou. Aj keď sme občas jazdili „ako pretekári“, na konci týždňa ukazoval dlhodobý priemer 5,1 l/100 km. Pokojnou a defenzívnou jazdou sme sa ale dostali aj na 3,7 l/100 km, po diaľnici sme jazdili za cca 5,5 l/100 km.
Honda Civic – najlepšie auto roka
Vozidlo | Honda Civic 2.0 i-MMD e:HEV Advance |
Motor | R4/zážihový + elektromoto |
Zdvihový objem valcov | 1 993 cm3 |
Max. výkon | 105 kW (143 k)/6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 186 Nm/4 500 min-1 |
Elektromotor | 135 kW (184 k)/315 Nm |
Maximálna rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 8,1 s |
Prevodovka | e-CVT |
Kombinovaná spotreba | 5,0 l/100 km |
Spotreba v teste | 5,1 l/100 km |
Pohotovostná hmotnosť | 1 458 kg |
Celková hmotnosť | 1 930 kg |
Objem batožinového priestoru | 404 l |
Rozmery (d × š × v) | 4 551 × 1 900 × 1 408 mm |
Rázvor | 2 734 mm |
Základná cena test. vozidla | 30 490 eur bez DPH |