Testy nákladných vozidiel

Technika Mercedes-Benz v službách RBR Betón

Vozidlá modelového radu Mercedes-Benz Arocs sú v stavebnom segmente známe svojou spoľahlivosťou a schopnosťami. Potvrdzujú to skúsenosti zákazníkov, ktorí sa na vozidlá Arocs spoliehajú vo svojom podnikaní. Jedným z nich je spoločnosť RBR Betón, a.s., ktorá ich má vo flotile hneď niekoľko.

Popri domiešavačoch betónu ich využíva aj ako pumpy betónu, ku ktorým nedávno pribudla jedna unikátna. Ide o pumpu betónu Putzmeister s dĺžkou 56 metrov, ktorá je osadená na podvozku Arocs 10×4. Úctyhodná dĺžka ramena umožňuje vozidlo nasadzovať na najkomplexnejšie stavebné projekty, akým je aj stavba diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala. Práve na tejto stavbe prebehlo aj slávnostné odovzdanie vozidla spoločnosti RBR Betón, tento krát netradične, už počas ostrej prevádzky „pumíka“, ktorý pomáhal pri betónovaní podkladu vozovky.

Spoľahlivý Arocs

Podvozok Arocs poháňa motor OM471, radový šesťvalec so zdvihovým objemom 12,8 litra, max. výkonom 375 kW (510 k) a max. krútiacim momentom 2 500 Nm. O radenie sa stará prevodovka PowerShift 3. Vodič si môže okrem režimu Auto zvoliť aj jazdné režimy Economy alebo Power.

Podvozok bol už z výroby prestavaný na konfiguráciu 10×4 / 6 NLA, pribudla vlečná zadná náprava a celý bol pripravený na montáž pumpy betónu. Zospodu je prekrytý proti víreniu prachu a odolnosť zvyšujú aj oceľové rohy nárazníka. Pohon od motora podvozku pre pumpu zabezpečuje náhon PTO MB 124-10c.

Pumpa od spoločnosti Putzmeister

O nadstavbu sa postarala spoločnosť Putzmeister, ktorá podvozok osadila pumpou s označením M56-5. Číslo 56 indikuje dĺžku ramena, číslica päť znamená, že sa o stabilizáciu vozidla stará päť oporných sekcií. Vertikálny dosah ramena je 55,1 metra, horizontálne dosiahne do vzdialenosti 49,9 metra. Betón dokáže pri tlaku 85 barov pumpovať rýchlosťou 170 m3 za hodinu.

Táto nadstavba je ideálna pre stavby, ktoré si vyžadujú veľký rádius a vysoký výkon. Svoju techniku dopĺňa značka Putzmeister inovatívnym softvérom, ktorý sa okrem iného stará aj o bezpečnosť. Pomocou senzorov sníma rozloženie hmotnosti a v prípade, že zaznamená akúkoľvek možnosť prevrátenia, pumpovanie betónu automaticky zastaví. Dokáže tak chrániť pracovníkov na stavenisku a zároveň predchádzať veľkým materiálnym škodám.

„V našom autoparku využívame aj iné značky, no pre tento špeciál sme chceli riešenie, na ktoré sa budeme môcť spoľahnúť na 100 %. Mercedes a Putzmeister majú medzi sebou najlepšie vymyslené všetky detaily a vynikajúcu spoluprácu, preto sme nechceli skúšať niečo iné. Tento 56-metrový špeciál má veľmi vysokú hodnotu, preto chceme, aby všetko fungovalo tip-top,“ hovorí riaditeľ a člen predstavenstva spoločnosti RBR Betón a.s., Ing. Ján Chobot. Ako dodáva: „Mercedes má veľmi kvalitný podvozok, ktorý je absolútne vhodný na nadstavby Putzmeister.“

Vozidlá pre každú úlohu

Rad stavebných vozidiel Arocs ponúka bohaté možnosti, ktoré zákazníkom dovoľujú prispôsobovať si vozidlá podľa ich špecifických potrieb. Všetky cestné varianty vozidla Arocs a varianty s pohonom všetkých kolies ponúkajú pre každú výzvu v stavebnej preprave mimoriadne robustné a odolné vozidlo.

Overené radové 6-valcové motory ponúkajú štyri objemové triedy s 18 výkonovými stupňami, od 175 kW (238 k) až po 460 kW (625 k). So svojimi deviatimi kabínami vodiča pokrýva Arocs všetky požiadavky na rôzne použitia v stavebnej preprave, od každodenného použitia na stavbe a v dodávateľskej stavebnej preprave až po nasadenie s častou potrebou prenocovania.

Zľava: Ján Šulek, vedúci predaja nákladných vozidiel Mercedes-Benz Slovakia (MBSK), Adriana Králiková, obchodné oddelenie Mercedes-Benz Financial Services Slovakia, Miroslav Majba, riaditeľ spoločnosti KOLEX (zastúpenie PUTZMEISTER pre Slovensko), Jozef Poliaček, vedúci dopravy spoločnosti RBR Betón, Richard Simon, predajca nákladných vozidiel Mercedes-Benz Slovakia.

Prečítajte si aj

Back to top button