VW chce spustiť časť výroby, Kia ju dočasne zastaví
- Bratislavský VW chce obnoviť výrobu budúci týždeň
- Kia Motors Slovakia preruší na niekoľko dní výrobu
- Pomaly sa rozbiehajú aj niektoré výrobné závody automobiliek v Maďarsku a Českej republike
Bratislavský Volkswagen plánuje na budúci týždeň v pondelok (20.4.) spustiť časť výroby. Žilinská Kia, ktorá výrobu obnovila 6. apríla, ju naopak budúci týždeň pozastaví.
Kia Motors Slovakia (KMS) zastaví výrobu automobilov v Tepličke nad Váhom z vážnych prevádzkových dôvodov od pondelka 20. apríla do štvrtka 23. apríla. Informuje o tom na svojej internetovej stránke.
Dvojzmennú prevádzku plánuje automobilka obnoviť už v piatok 24. apríla. Základná organizácia Odborového zväzu KOVO Kia na sociálnej sieti informuje, že podľa kolektívnej zmluvy by tieto dni mali byť s náhradou 65 % priemernej mzdy.
Spoločnosť KMS už prerušila výrobu automobilov od pondelka 23. marca a v dvojzmennej prevádzke ju spustila v pondelok 6. apríla. Pôvodne mala obnoviť výrobu v trojzmennej prevádzke a po Veľkej noci prejsť na dvojzmennú prevádzku. „Dôvodom je náhla a neočakávaná situácia na trhu. V prípade ďalších zmien vás budeme informovať,“ uviedla KMS pred spustením výroby.
Kia Motors Slovakia je jediný výrobný závod spoločnosti Kia Motors Corporation v Európe. Vybudovali ho v rokoch 2004 až 2006. Výrobu automobilov, ako aj motorov pre osobné autá spustili v decembri 2006. Na Slovensku v súčasnosti zamestnáva Kia viac ako 3800 ľudí. Vyrába modely Kia Ceed v štyroch karosárskych úpravách – päťdverový Ceed, Sportswagon, ProCeed, Kia XCeed a športovo-úžitkový Kia Sportage. Od začiatku sériovej výroby opustilo brány závodu už viac ako 3,4 milióna vozidiel a 5 miliónov motorov.
Bratsilavský Volkswagen chce začať v pondelok
Spoločnosť Volkswagen Slovakia začne po niekoľkotýždňovej prestávke vyrábať od budúceho pondelka (20. 4.). Okrem Bratislavy spustí výrobu aj vo svojich fabrikách v Stupave a v Martine. Bratislavský závod začne v jednozmennej prevádzke produkciu v jednom zo segmentovSUV vozidiel, v ďalších dvoch závodoch budú nabiehať časti produkcie s ohľadom na aktuálny dopyt. TASR o tom informovala hovorkyňa podniku Lucia Kovarovič Makayová.
- Koncept Renault Estafette
- Počet registrácií nových osobných automobilov vzrástol medziročne o 15 %
- Slováci si autá kupujú radšej na úver
Firma pre zabezpečenie trvalej výroby prijala ďalšie nariadenia proti šíreniu ochorenia COVID-19. K už zavedeným opatreniam, ako je dodržovanie odstupu, hygiena rúk či povinné nosenie rúška, pribudlo napríklad meranie teploty pri vstupe do závodu alebo do zmluvného autobusu, reorganizácia sedenia v autobusoch a spoločných priestoroch či individuálna dezinfekcia pracovných nástrojov a okolia pracoviska. Volkswagen minimalizoval osobné stretnutia, firma vydala celoplošný dočasný zákaz fajčenia v celom areáli a zaviedla napríklad aj možnosť chodiť v pracovnom oblečení do a z práce.
Kedy Volkswagen Slovakia zvýši produkciu na predkrízový výkon, nie je podľa Makayovej zatiaľ jasné. Okrem vývoja pandémie nového koronavírusu záleží najmä na možnostiach dodávateľskej siete a odbytu výrobkov.
Výroba pomaly ožíva aj u susedov v Maďarsku a Českej republike
Časti výroby pomaly spúšťajú aj niektoré automobilky u našich susedov. V Maďarsku sa rozbehla výrobná linka šesťvalcových motorov vo výrobnom závode automobilky Audi v Győri s asi stovkou zamestnancou na smene, ďalšia výrobná linka šesťvalcových motorov by sa mala spustiť tento piatok (17.4.). Rovnako sa výroba obnovila aj vo fabrike výrobcu pneumatík Hankook Tire v meste Rácalmás, južne od Budapešti.
Ako uvádza Česká televízia, výrobu obnovila aj česká fabrika Hyundai v Nošoviciach, zatiaľ v dvojsmennej prevádzke. Výroba, aj keď iba v malom rozsahu, sa v utorok rozbehla aj v závode výrobcu pneumatík Continental Barum.
Naopak, výrobný závod Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA), ktorý mal pôvodne opúť začať výrobu 17.4., zostáva zatvorený a výrobné linky by sa mali spustiť 4. mája. Zatvorená zostáva aj mladoboleslavská Škoda Auto, ktorá by mala výrobu obnoviť 27.4.