Motorizmus

Predaj vozdiel Peugeot a Citroën v 1. kvartáli 2009 klesol o 25 %

Odbyt francúzskeho koncernu Peugeot Citroën, ktorý je druhým najväčším výrobcom áut v Európe, sa v 1. kvartáli 2009 prepadol medziročne o 25 %. Automobilka potvrdila, že po vlaňajšej strate vo výške 343 miliónov eur (10,33 miliardy Sk) očakáva aj tento rok stratu v dôsledku globálnej krízy, ktorá najtvrdšie zasiahla práve automobilový priemysel.

Koncern odhaduje, že predaj áut len na európskom trhu klesne v roku 2009 o 20 %. Finančná riaditeľka spoločnosti Isabel Mareyová-Semperová v tejto súvislosti upozornila, že 2. štvrťrok bude "veľmi ťažký". Francúzska automobilka preto aj napriek pozitívnemu vplyvu vládnych bonusov na nákup nových áut a likvidáciu starých, tzv. šrotovného, predpovedá, že "celkové vyhliadky na tento rok sú aj naďalej nestále a viditeľnosť obmedzená". Prioritou koncernu tak zostáva redukcia zásob nepredaných áut v skladoch. Peugeot Citroën predal za prvé 3 mesiace roka 619.000 vozidiel, pričom v rovnakom období vlani to bolo 713.000 áut. Tržby koncernu v sledovanom období klesli na 11 miliárd eur (331,39 miliardy Sk) zo 14,6 miliardy eur (439,84 miliardy Sk) v roku 2008. Automobilke sa podarilo zredukovať skladové zásoby nepredaných áut v porovnaní s 1. štvrťrokom 2008 o 21,4 % a oproti decembru 2008 o 17 %. Okrem toho, koncern znížil svoju produkciu v prvých troch mesiacoch 2009 o 39 %. Odbyt vozidiel značky Peugeot a Citroën v Európe v sledovanom období klesol o 17,2 %, pričom marcový predaj sa znížil medziročne o 9 %. Ale v krajinách, ktoré zaviedli šrotovné, sa dopyt po autách z tovární francúzskeho koncernu v marci zvýšil, konkrétne v Nemecku o 40 %, vo Francúzsku o 8 % a v Taliansku o 0,2 % v porovnaní s marcom 2008. Automobilka oznámila, že nevyplatí dividendy za rok 2008 a vymení generálneho riaditeľa. Christiana Streiffa tak od júna nahradí Philippe Varin.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button