Motorizmus

Koronakríza mení postoj firiem k benefitom

Firmy potvrdzujú, že v neštandardných podmienkach museli v mnohých prípadoch pristúpiť k zmene formy práce. Udržať motiváciu pracovníkov je však pre výkonnosť firmy nevyhnutné. Pomôcť môže aj nový typ benefitu v mobilite – osobný lízing pre zamestnancov. Koronakríza skúša takmer každú spoločnosť. Niektorým pomohla, niektorým ublížila. Ako sa však dnes v Bratislave zhodli odborníci aj zástupcovia firiem na diskusnom stretnutí Kríza ako šanca na TOP motiváciu pre zamestnancov, správne nastavenie benefitov dokážu aj v neľahkých časoch spoločnostiam zvýšiť nielen spokojnosť a výkonnosť zamestnancov, no aj efektivitu samotnej firmy.

„Každý zamestnanec má určité motivačné limity. Po ich naplnení dochádza opäť ku stagnácii. Preto je potrebné zamestnanca motivovať a poskytnúť mu pocit istoty a dôvery zo strany zamestnávateľa,“ podotkla výkonná riaditeľka Business Lease Lucia Čišková. Spoločnosť je poskytovateľom komplexnej mobility a operatívneho lízingu pre právnické aj fyzické osoby. Jedným z kľúčových benefitov, ktoré firme pomáhajú v kríze zvýšiť efektívnosť zamestnanca aj ziskovosť firmy, je mobilita.

V priestoroch BusinessLease v Bratislave diskutovali odborníci na tému benefitov a vplyvu koronakrízy na ne (FOTO: MM)

Zmena nastavenia

Aktuálna situácia dopadá na pracovný trh veľmi razantne. Množstvo firiem musí v dôsledku prerušenia výroby prepúšťať, mnoho pracovných miest sa dokonca podľa odborníkov po kríze už neotvorí. „Veľa tímov sa, na druhej strane, zomklo, hľadali spolu spôsob ako udržať klientov, zabezpečiť bezpečie a zdravie zamestnancov, ale aj ich motiváciu v neštandardných podmienkach, aby firma mohla čo najefektívnejšie fungovať. Pravdepodobne sa v rámci toho menili aj niektoré formy práce, a s nimi boli prehodnotené aj niektoré benefity, hlavne zamerané na zdravie a bezpečnosť,“ skonštatovala Anna Hudáková, biznis mentorka a koučka zo spoločnosti BCTC.

V ostatnom prieskume odmeňovania Korn Ferry 2019 sa k najpopulárnejším benefitom zaradili krátkodobá práceneschopnosť, známa ako sick days (56 %), penzijné poistenie (39 %), dovolenka nad rámec zákona (37 %) a služobné autá (36 %). „Kríza zmení pracovný trh. Ten si bude žiadať väčšiu flexibilitu z pohľadu miesta pracovného výkonu – z domu, čiastočne z domu, share office atď,“ upozornil k zmenám Ivan Zizič, výkonný riaditeľ spoločnosti Elanor Slovakia zaoberajúcej sa outsourcingom personálnych a mzdových služieb. Práve karanténa ukázala, čo sa môže stať, keď ľudia nemali ako dochádzať do práce. „Žiadané budú benefity vo forme podpory uľahčenia cestovania. Vzťah zamestnancov k niektorým typom benefitov bude viac profilovaný na istoty a pokrytie potenciálnych rizikových situácií,“ skonštatoval. Mobilita je aj podľa Hudákovej veľmi zaujímavý benefit: „Skoro každý rieši svoju mobilitu, aj rodiny, a ak sa môže firma nejakým spôsobom podieľať na zabezpečení mobility svojich zamestnancov, myslím si, že je to na Slovensku, ale aj v okolitých krajinách veľmi žiadaný benefit.“

Mobilita je naďalej pre firmy veľmi dôležitá. Firmy oceňujú, ak si môžu vyberať z viacerých možných riešení (FOTO: MM)

Nový benefit

Hoci firemné služobné vozidlo je žiadaný benefit pre zamestnancov, nie každá firma ho aj vie dať, resp. bude vedieť dať každému zamestnancovi. „Väčšinou má tento benefit k dispozícii zamestnanec obchodného oddelenia, pre ktorého je auto zároveň pracovný nástroj, a následne tiež manažéri spoločností,“ podotkla Lucia Čišková. Aktuálna situácia však núti firmy, aby sa bližšie pozreli jednak na nákladovú aj príjmovú stránku svojho podnikania. „Firmy potrebujú šetriť a zároveň byť v teréne rýchlo a flexibilne. Súkromné osoby sa rovnako potrebujú presúvať a preferujú osobnú dopravu vlastným autom,“ podotýka. Novinkou v rámci benefitu v mobilite je tak osobný operatívny lízing.

„Firme môže pomôcť prekonať finančnú prekážku a docieliť spokojnosť na oboch stranách, zamestnanca i zamestnávateľa,“ vysvetlila. Zmluvný vzťah je medzi Business Lease a zamestnancom a zamestnávateľ si zvolí výšku príspevku, ktorú zamestnancovi na mobilitu prispeje. Príspevok zamestnávateľa môže ísť zo sociálneho fondu, ktorý má každá firma povinnosť tvoriť. Práve kríza už podľa slov Lucie Čiškovej zvýšila záujem firiem o produkty mobility, ako operatívny lízing, fleet management, krátkodobý prenájom vozidiel už od jedného dňa či predaj jazdených áut. „Prostredníctvom osobného operatívneho lízingu veríme, že budeme pomáhať firmám motivovať ich ľudí ešte k lepším výsledkom. U nás to funguje veľmi dobre. Prispievame kolegom, ktorí nemajú nárok na služobné auto sumou 20 eur mesačne,“ hovorí o vlastných skúsenostiach.

Čo prináša osobný operatívny lízing

„Cenová ponuka vozidiel na osobný operatívny lízing pre fyzické osoby je nastavená tak, aby si to mohol dovoliť každý zo svojho rodinného rozpočtu. Cielime na mesačné platby vrátane DPH od 180-270 eur. Zároveň ponúkame každému zákazníkovi komplexné služby. Filozofiou operatívneho lízingu je jeho bezstarostnosť pre používateľa. Ponuka tak obsahuje všetky služby súvisiace s autom,“ vysvetľuje. Teda od samotného nákupu auta bez akontácie je v mesačnej platbe zahrnuté kompletné poistenie – povinné zmluvné aj havarijné, kompletný servis, pneumatiky, asistenčné služby, náhradné auto, pick up servis či diaľničná známka

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button