Motorizmus

Globálny predaj BMW sa vo februári prepadol takmer o štvrtinu

Globálny predaj koncernu BMW sa vo februári 2009 medziročne znížil o 24,4 % na 80.453 vozidiel. Konečné číslo je v súlade s prognózou šéfa automobilky Norberta Reithofera, ktorú vyslovil minulý týždeň na ženevskom autosalóne.

Najväčší pokles odbytu zo značiek BMW, Mini a Rolls-Royce zaznamenalo Mini, predaj ktorého medziročne klesol o 27,2 %. Sčasti to však spôsobil fakt, že koncom marca sa má dostať na trh nový Mini Cabrio. "Počet objednávok na novú verziu kabrioletu Mini je veľmi sľubný," uvádza sa v stanovisku BMW. Predaj kľúčovej značky BMW sa znížil o 23,9 % na 68.803 kusov. Celkovo za prvé dva mesiace tohto roka automobilka predala 150.838 vozidiel, čo je takmer o štvrtinu menej ako v rovnakom období vlani. V piatok zverejnil predajné čísla za február konkurent Mercedes-Benz, ktorý zaznamenal 25,4-% pokles odbytu na 72.200 predaných vozidiel.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button