Európska premiéra vozidla Volvo FE Hybrid
Po viacerých rozsiahlych prevádzkových testoch začína spoločnosť Volvo Trucks dodávať ťažké hybridné nákladné vozidlá.
Tichšie a čistejšie hybridné nákladné vozidlá umožňujú dosahovať úsporu paliva až 30 % a budú prednostne využívané pre činnosti spojené s distribúciou tovaru a zberom komunálneho odpadu v mestských zastavbách.
„Náš model Volvo FE Hybrid je high‑tech nákladným vozidlom, ktorý už vzbudil značnú pozornosť. Je úplne zrejmé, že o ťažké hybridné nákladné vozidlá je značný záujem,“ hovorí Claes Nilsson, prezident európskej divízie spoločnosti Volvo Trucks.
Predbežný plán zavádzania do prevádzky: 2011-2013. Výrobná séria: približne 100 nákladných vozidiel. Plánované trhy: Švédsko, Nórsko, Fínsko, Dánsko, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Rakúsko, Švajčiarsko, Taliansko, Holandsko, Belgicko, Luxembursko. |
Hybridná technológia je najvhodnejšia pre husto zaľudnené oblasti miest, kde dochádza k vysokému počtu cyklov štart‑stop. Pre zaistenie zodpovedajúcej úrovne služieb boli od jari roku 2008 vykonané viaceré prevádzkové testy u zákazníkov spoločnosti Volvo. Podľa prevádzkového cyklu môže model Volvo FE Hybrid znížiť emisie oxidu uhličitého v rozmedzí od 15-20%. Naviac úspory môžu dosahovať vozidlá pre zvoz komunálneho odpadu pri použití elektrického pohonu a to až 30% paliva.
Vozidlo Volvo FE Hybrid je vybavené paralélnou hybridnou technológiou, čo znamená, že energia zo vznetového motora a energia z elektrického motora môžu byť využívané súčasne, alebo jedna na druhej nezávisle. Systém automaticky prepína medzi týmito dvoma zdrojmi pohonu. Pokiaľ hybridné vozidlo ide na prvom rýchlostnom stupni, je poháňané iba elektrickým motorom, čím vodičovi poskytuje živú reakciu na „pridávaní plynu“ a vďaka tomu vynikajúce jazdné vlastnosti. Akonáhle je aktivovaný hybridný režim, pracujú vznetový motor a elektromotor paralélne tak, aby bola dosiahnutá optimálna úspora paliva.
Hybridná technológia Volvo je naviac navrhnutá tak, aby maximálne využívala dostupné množstvo energie vznikajúce pri brzdení. Preto nie je nutné žiadne zvláštne dobíjenie z externých zdrojov. Elektrický pohon znižuje celkovú hladinu hluku.
„Hybridné nákladné vozidlo ticho prechádza ulicami, čo zvyšuje kvalitu prostredia pre obyvateľov a samozrejme i pre osoby, ktoré toto nákladné vozidlo každý deň obsluhujú. Pri akcelerácii je hladina hluku v porovnaní s konvenčným nákladným vozidlom so vznetovým motorom polovičná,“ hovorí Claes Nilsson.
Hybridné nákladné vozidlo spoločnosti Volvo je poháňané sedemlitrovým vznetovým motorom, vyrábaným vo verzii pre zvoz komunálneho odpadu o výkone 340 konských síl a krútiacim momentom 1 300 Nm
a vo verzii pre distribúciu o výkone 300 konských síl a krútiacim momentom 1 160 Nm. Vznetový motor pracuje paralélne s elektrickým motorom o výkone 120 kW. Elektrický motor čerpá energiu z lithiumiontového akumulátora – najmodernejšieho vývojového typu. Tieto hybridné vozidlá, ktoré sú navrhnuté pre aplikácie s celkovou hmotnosťou vozidla 26 ton, sú poskytované na lízingovú zmluvu s plným kontraktom na údržbu a opravy.