Letecká doprava

Práce na novom termináli na bratislavskom letisku idú podľa harmonogramu

Advertisement

Práce na výstavbe nového terminálu na bratislavskom letisku pokračujú podľa stanoveného časového harmonogramu. Terminál by mal byť podľa vedenia letiska dôstojnou vstupnou bránou na Slovensko v čase, keď pominie hospodárska kríza a opäť vzrastie záujem o leteckú dopravu.

"Na letisku v Bratislave v súčasnosti finišujú práce súvisiace s nultou fázou výstavby nového terminálu, ktoré spočívajú predovšetkým v prekládke inžinierskych sietí a budovaní prístupových ciest," priblížila pre TASR hovorkyňa a PR manažérka Letiska M. R. Štefánika – Airport Bratislava (BTS), a.s., Dana Madunická. Dodala, že paralelne s nultou fázou je od januára tohto roku realizovaná aj prvá fáza realizácie stavby. "Po úvodných prácach, ktoré súviseli so zriadením staveniska, sa najväčší objem prác sústredil na samotnú stavebnú jamu, kde by už v roku 2010 mala stáť prvá časť novej budovy terminálu. Po ukončení zemných prác budú zahájené práce na položení základov stavby, ktoré spočívajú v betonáži suterénu novej budovy terminálu a napojení objektu na inžinierske siete," pokračovala Madunická s tým, že spolu s prácami na novom termináli budú pokračovať na letisku aj práce súvisiace s budovaním komunikácie v predstaničí, teda vo verejnej oblasti pred terminálmi. Stavebné práce na termináli, ktorý by mal do roku 2010 zvýšiť kapacitu letiska na 3,5 milióna cestujúcich ročne, komplikovalo v uplynulých mesiacoch najmä počasie. "Napríklad z 28 dní vo februári na letisku snežilo 18 dní," zhodnotila Madunická. Dodala, že realizátori výstavby kvôli plneniu termínov pristúpili pri niektorých prácach aj k prechodu na nepretržitú prevádzku. BTS vyhlásilo tender na výstavbu nového terminálu v septembri minulého roka. Víťazom tendra sa na konci novembra 2008 stala spoločnosť ZIPP Bratislava, s.r.o. Investície do terminálu by mali dosiahnuť 92,94 milióna eur (2,8 miliardy Sk). Do roku 2012 rekonštrukciou terminálu A a jeho prepojením s dostavbou v druhej fáze by mala kapacita vzrásť na 5 miliónov cestujúcich ročne. Hodinová kapacita v tzv. špičke by sa tak mala zvýšiť z 920 na 1500 odbavených cestujúcich. Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava je najväčším medzinárodným letiskom SR. Prudký nárast cestujúcich zaznamenalo letisko najmä v rokoch 2004 až 2006, kedy ich počet medziročne rástol v priemere o 60 %. V roku 2008 prešlo bránami letiska rekordných 2,219 milióna pasažierov, čo predstavuje medziročný nárast o 10 %. Najúspešnejšou linkou bola Bratislava – Londýn, druhé miesto obsadili Košice a nasledovalo Miláno. V roku 2008 mala Bratislava vďaka šiestim dopravcom pravidelné spojenie s 35 letiskami.

zdroj: TASR, foto: internet

Advertisement

Prečítajte si aj

Back to top button