Letecká doprava

Poznáme najlepšie letiská z pohľadu zákazníckej skúsenosti

Organizácia Airports Council International (ACI) World dnes zverejnila víťazov svetovo uznávaných cien Kvality letiskových služieb. Cena je určená pre letiská na celom svete, ktoré poskytujú najlepší zážitok pre zákazníkov podľa názoru samotných cestujúcich. V tomto roku získalo 140 ocenení 84 individuálnych letísk.

Tento rok sa medzi stálych víťazov, ktorými sú medzinárodné letisko Indianapolis, medzinárodné letisko v Pekingu, Singapurské letisko Changi a Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, medzinárodné letisko Chhatrapati Shivaji v Bombaji, medzinárodné letisko Dillí, medzinárodné letisko Indira Gandhi, medzinárodné letisko Šanghaj Pudong a medzinárodné letisko Sheremetyevo, pripojili prví príjemcovia z iných regiónov.

Medzi letiská, ktoré boli ocenené prvý krát patria medzinárodné letisko Kotoka (Accra, Ghana), letisko Mangalore (Mangalore, India), letisko Supadio (Pontianak, Indonézia), letisko Aalesund (Alesund, Nórsko), Aeropuerto de Hierro (Valverde, Španielsko), Aeropuerto de Melilla (Melilla, Španielsko) , Aeropuerto de San Sebastián (San Sebastien, Španielsko), letisko Bodo (Bodo, Nórsko), medzinárodné letisko Izmir Adnan Menderes (Ýzmir, Turecko), letisko v Kodani (Kodaň, Dánsko), Aeropuertos Ecologicos de Galapagos SA Ecogal (Galapagos, Ekvádor) , Medzinárodné letisko Capital Region (Lansing, Spojené štáty americké), letisko Štokholm-Bromma (Štokholm, Švédsko) a medzinárodné letisko St John’s (St. John’s, Kanada).

„Ocenenie kvality letiskových služieb predstavuje pre prevádzkovateľov letísk po celom svete najvyššie možné ocenenie a oceňuje vynikajúce skúsenosti zákazníkov,“ uviedla generálna riaditeľka ACI Angela Gittensová. „Ocenenia tento rok získala rôznorodá skupina víťazných letísk z celého sveta, čo ilustruje záväzok celého odvetvia poskytovať výnimočné skúsenosti zákazníkom.

Poskytovanie lepších skúseností zákazníkom je dôležitou obchodnou stratégiou v rastúcom konkurenčnom odvetví letísk. Globálny program ASQ spoločnosti ACI je jediný, ktorý nielen uznáva excelentnosť, ale poskytuje letiskám objektívne meranie a porovnávanie, ktoré pomáha riadiť ich výkon.

„S potešením konštatujeme, že päť víťazných letísk v kategórii „Najlepšie letisko podľa veľkosti a regiónu (v Európe menej ako dva milióny cestujúcich ročne)“ patrí medzi prvých víťazov ceny ASQ.“ Program kvality letiskových služieb je popredným svetovým programom na meranie a testovanie skúseností zákazníkov na letiskách. V roku 2019 prešlo letiskom ASQ viac ako polovica z celkového počtu 8,8 miliárd cestujúcich na svete. Víťazné letiská sa stretnú na slávnostnom odovzdávaní cien ASQ, ktoré sa uskutoční počas tretieho globálneho summitu zákazníckych skúseností ACI v septembri v poľskom Krakove.

Prečítajte si aj

Back to top button