Cestná doprava

Nové Volvo FM a FMX s kabínou pre osádku

Nové nákladné vozidlá Volvo FM a Volvo FMX sú teraz k dispozícii ako vozidlá záchrannej služby s kabínou pre osádku až pre deväť osôb. Nové varianty oboch modeloch vyvinuté v úzkej spolupráci s výrobcami nadstavieb a pohotovostnými zložkami majú viacero vylepšení špeciálne určených pre vozidlá hasičského a záchranného zboru.

„Teraz môžeme na trh pohotovostných a požiarnych služieb ponúknuť veľmi moderný a komplexný rad ťažkých nákladných vozidiel. Nové varianty vozidiel Volvo FM a Volvo FMX sú navrhnuté tak, aby poskytovali členom pohotovostných zložiek prostredie kabíny svetového štandardu,“ hovorí Lars Franck, produktový manažér ponuky špeciálnych vozidiel v spoločnosti Volvo Trucks.

Na európskom trhu pribudne alebo sa obmení viac ako 3 000 hasičských a ďalších pohotovostných vozidiel ročne. Okrem splnenia národných a medzinárodných predpisov musia byť vozidlá upravené tak, aby spĺňali špecifické požiadavky každej pohotovostnej služby. To zahŕňa vysoké štandardy bezpečnosti, spoľahlivosti a flexibility.

Kabína navrhnutá pre bezpečnosť, ergonómiu a priestor

Nové Volvo FM a Volvo FMX s kabínou pre osádku pojme až deväť osôb. Vozidlá sú navrhnuté tak, aby poskytovali každému tímu záchrannej služby tie najlepšie možné podmienky a umožňovali efektívnu a bezpečnú prevádzku v náročných podmienkach.

FOTO: Volvo Trucks

Tieto nové nákladné vozidlá ponúkajú rovnako vysoké štandardy pasívnej a aktívnej bezpečnosti, ergonómie a pohodlia ako zvyšné varianty nových modelov Volvo FM a Volvo FMX, ktoré boli uvedené na trh v roku 2020. Kabína bola dôkladne otestovaná z hľadiska bezpečnosti a dodáva sa s veľkými oknami, nízkymi líniami dverí, veľkými spätnými zrkadlami a možnosťou zapojiť až osem kamier zabezpečujúcich výborný výhľad zo všetkých strán. Voliteľne dodávaný systém Volvo dynamické riadenie uľahčuje manévrovanie a zlepšuje ako  ergonómiu, tak aj bezpečnosť jazdy.

FOTO: Volvo Trucks

Pracovisko vodiča je vybavené novým prístrojovým panelom, ktorý zahŕňa plne dynamický digitálny displej. Väčšina funkcií sa obsluhuje pomocou ovládacích tlačidiel priamo na volante. Ten možno naviac vďaka funkcii naklápania nastaviť do vami obľúbenej polohy. 

Kabína je veľmi priestranná a vytvára vzdušný interiér s dostatočným priestorom na pohyb. Dvere majú veľký uhol otvárania, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z kabíny. To podporuje novo vyvinutý protišmykový osvetlený schod a jasne označená oranžová rukoväť, ergonomicky navrhnutá a jednoducho rozpoznateľná v rôznych podmienkach. Interiér kabíny ponúka množstvo úložných priestorov pre helmy, rukavice a ďalšie potrebné vybavenie.

Jednoduchosť pre nadstavbárov, rýchlejšie dodávky

Dôležitým cieľom vývojárov nových vozidiel bolo dosiahnuť krátke dodacie lehoty pre výrobcov nadstavieb. Po konzultácii s poprednými odborníkmi zo spoločností špecializujúcimi sa na výrobu hasičských vozidiel, predstavil tím pre vývoj týchto špeciálnych vozidiel vylepšenú kabínu i podvozok. Komponenty sú na miestach uľahčujúcich proces pripájania nadstavby a všetkých potrebných elektrických a pneumatických systémov. „Považujeme sa za ”najlepšieho priateľa” výrobcov nadstavieb. Naše nové kabíny pre osádku im umožňujú rýchlejšie dodať vozidlá svojim zákazníkom,“ hovorí Lars Franck.

FOTO: Volvo Trucks

Za kabínou je podvozok čistý a nemusí sa nič rozoberať alebo presúvať. Palivové nádrže, tlmiče a ďalšie veľké súčasti sú umiestnené pod kabínou. Vo vnútri kabíny sú elektrické káble a pneumatické hadice vybavené ľahko prístupnými spojovacími bodmi. Inštalácia sedadiel, lavíc a bezpečnostných pásov je certifikovaná z výroby.

Fakty o nových modeloch Volvo FM a Volvo FMX s kabínou pre osádku:

  • Vývoj založený na norme EN 1846 pre hasičské a záchranné vozidlá.
  • Náraz do kabíny testovaný podľa ECE R29-03.
  • Vnútorná výška je 160 cm (vredu) a 161 cm (vzadu).
  • Dvere možno otvoriť do uhla 79 stupňov (vpredu) a 75 stupňov (vzadu).
  • Konfigurácia náprav: 4×2, 4×4.
  • Motor Volvo D11 alebo D13 (Euro 3, 5 a 6).
  • Pomocný pohon až do 2 000 Nm, PTO.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button