Cestná doprava

E.V.A. s množstvom noviniek

E.V.A. s množstvom noviniek. Spoločnosť Eurowag neustále rozširuje funkcie svojich telematických riešení.

Posledný vývoj umožňuje vylepšenie palubnej jednotky E.V.A. tabletom, ktorý slúži aj ako komunikátor a off-line navigácia. Pomocou služby Trailer ID si zase výrazne uľahčíte správu svojich návesov. V nasledujúcich mesiacoch bude E.V.A. využiteľná aj pri platbe nemeckého mýta.

Tohtoročnou veľkou novinkou je služba Trailer ID, ktorá má za úlohu výrazne zjednodušiť administráciu návesov vo fleete. „Jej základom je malá jednotka, ktorá sa dá pripevniť na náves. Pomocou Bluetooth sa spáruje s jednotkou E.V.A., a potom už len stačí pridať informácie o zariadení do EW Fleet Management systému, ten už si náves automaticky spáruje s ťahačom. Dispečerovi tak odpadá značná časť práce spojená s administráciou a zisťovaním, kde sa ktorý náves nachádza,“ opisuje základný princíp tejto unikátnej služby Patrik Roupa zo spoločnosti Eurowag.

Trailer ID asi najviac ocenia firmy s veľkým počtom návesov, ale prácu dokáže ušetriť aj menším dopravcom. Jednotka na návese je napájaná batériou, ktorá vydrží minimálne 5 rokov. Následne je možné zariadenie jednoducho vymeniť. „Jedinou investíciou je nákup týchto jednotiek, žiadne iné poplatky za správu či užívanie už neplatíte,“ dopĺňa Patrik Roupa.

Služba Trailer ID uľahčuje administráciu návesov

E.V.A. s množstvom noviniek

Tablet pre každého vodiča

Ďalšou inováciou je tzv. služba EW Mission. Ide o riešenie, ktoré veľmi vhodne dopĺňa EW Fleet Management systém, napr. E.V.A., a výrazne uľahčuje prácu vodiča. Jedným z benefitov tejto ponuky je integrovaná navigácia pre kamióny – Sygic Truck. Predstavuje absolútnu špičku. Tablet ďalej umožňuje obojstrannú komunikáciu medzi vodičom a dispečerom. Dajú sa tak jednoducho spravovať nakládky alebo vykládky. Dispečer naplánuje trasu, vodič ju následne jednoducho prijme jedným kliknutím, súčasne so všetkými detailmi nakládky.

Vykládky sa dopĺňajú priamou navigáciou k cieľu. Tablet upozorní na nutnosť riešenia aktuálnych problémov na ceste vrátane nepríjemností v podobe nehôd či poškodenia nákladu. O neplánovanej zmene trasy je dispečer alebo majiteľ firmy informovaný automaticky. Pri vyšších verziách telematiky (E.V.A. Plus a Ultra), ktoré sa kombinujú s hardvérovou jednotkou napojenou na CAN Bus vozidlá, dokáže aplikácia v tablete vyhodnocovať jazdný štýl vodičov, a tí tak medzi sebou môžu súťažiť, kto jazdí lepšie.

Keďže si dispečer môže stiahnuť dáta z tachografu, dokáže cez komunikátor vodičovi pomôcť s plánovaním trasy, aj pokiaľ ide o jazdné výkony. „Tablet je prenosný, takže sa dá použiť v akomkoľvek inom aute s našou telematikou, iba sa spáruje s hardvérovou jednotkou,“ vyzdvihuje ďalší benefit služby Veronika Jantáková zo spoločnosti Eurowag. K tabletu sa dodáva aj príslušenstvo vrátane držiaka. Na spustenie stačí tablet zapnúť, naštartovať kamión a vydať sa na cestu.

Nejazdite prázdni

EW Fleet Management systém je „otvorený“ pre ďalšie pridávanie užitočných funkcií. Jednou z nich bude „burza nákladov“. „V súčasnej dobe testujeme pilotný projekt služby DFF, čiže Digital Freight Forwarding. Kto bude mať našu telematiku, bude môcť prostredníctvom systému EW telematika ponúkať svoje prepravné kapacity alebo si, naopak, hľadať zákazky,“ predstavuje Patrik Roupa novinku, ktorá sa naplno rozbehne v priebehu tohto roka.

Komplexný balíček služieb

EW Fleet Management v sebe spája viac ako 25 užitočných služieb, ktoré uľahčujú život nielen majiteľovi a dispečerovi, ale aj vodičovi. Riešenie nazvané E.V.A. (Enhanced Vehicle Assistant) v sebe spája užívateľsky prívetivú telematiku, platenie mýta a ochranu pred podvodmi s palivom (Fuel Guard). Eurowag ponúka celkovo tri varianty tejto služby: Start, Plus a Ultra, líšiace sa rozsahom poskytovaných funkcií.

Všetky tri balíčky vždy ponúkajú pokročilú telematiku s tzv. „živými“ mapami, ktoré zobrazujú reálny pohyb vozidla každé dve sekundy. Telematika úzko spolupracuje s navigáciou Sygic Truck, ktorá má on-line informácie o doprave, takže dokáže dispečerovi pri každom nákladnom vozidle skontrolovať dojazdový čas ETA (Estimated Time Arrival).

Vie ale tiež vypočítať mzdu vodiča, na základe nariadenia európskej legislatívy, súčasne so spotrebou nákladného vozidla vrátane voľnobehu. Vyššie verzie telematiky napojené na CAN Bus vozidlá zbierajú dôležité prevádzkové dáta, takže vedia súčasne strážiť jazdný štýl vodiča. Balíček Ultra umožňuje vzdialenú archiváciu dát z tachografu. Oba pokročilé balíčky, Ultra aj Plus, dispečerovi uľahčujú plánovanie trás vzhľadom na dodržiavanie predpísaných časov riadenia.

E.V.A. s množstvom noviniek

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button