Tri roky od spustenia malosériovej výroby prekročilo množstvo vyexpedovaných plnoelektrických ľahkých nákladných motorových vozidiel FUSO eCanter, vyrábaných divíziou Daimler Trucks, hranicu 200 kusov. Zákazníci v jedenástich krajinách a mestách ako New York, Tokio, Berlín, Londýn, Amsterdam, Paríž, Dublin, Oslo, Kodaň, Helsinki alebo Lisabon sa v distribúcii v centrách miest spoliehajú na toto elektrické nákladné vozidlo. Podľa koncernu budú ďalšie expedície pribúdať.
Vozidlo eCanter bolo na trh uvedené v roku 2017, v marci 2018 sme vám priniesli reportáž z jeho testovania v Berlíne. Je rok 2021 a značka FUSO sa naďalej snaží dôsledne pracovať na presadení trvalo udržateľných a CO2-neutrálnych riešeniach prepravy. K februáru 2021 je viac ako 40 vozidiel FUSO eCanter v každodennej prevádzke zákazníkov v Spojených štátoch, viac ako 60 v Japonsku a viac než 100 v Európe. Celkový počet plne elektricky prejdených kilometrov globálnej flotily eCanterov už presahuje 3 milióny kilometrov – čo zodpovedá zdolaniu obvodu zemegule približne 75-krát.
Dojazd 7,49-tonového vozidla je viac ako 100 kilometrov a je mimoriadne vhodné na lokálne bezemisné jazdenie a tichú distribúciu v centrách miest. FUSO eCanter okrem toho ponúka zaujímavú nosnosť podvozka na úrovni 4,15 tony; čo je pre mestskú distribučnú prepravu viac ako dostatočné. Medzi typické prípady použitia vozidla patrí dodávanie kusového tovaru na krátke vzdialenosti, objednávok e-commerce, pošty alebo prepravu nápojov a priemyselného plynu. Medzi európskych zákazníkov patria známe logistické podniky ako PostNL, Deutsche Post DHL, skupina Rhenus, DB Schenker alebo Dachser, o ktorého eCanteroch sme písali tu.
Značka FUSO chce urýchliť elektrifikáciu v oblasti úžitkových vozidiel a prispieť tak k lokálne bezemisnej distribúcii tovaru. Touto snahou nadväzuje na plány a stratégiu trvalo udržateľného rozvoja Daimler Trucks, ktorého cieľom je, aby do roku 2039 boli všetky nové vozidlá v triáde (Európa, Severná Amerika a Japonsko) od nádrže po kolesá („Tank-to-wheel“) CO2 neutrálne. Model eCanter hrá dôležitú rolu pri dosahovaní klimaticky neutrálnej prepravy, o ktorú sa snažia takisto vlády rôzznych krajín v Európe aj v zámorí.