Cestná doprava

Elektrických vozidiel eCanter už jazdí po svete viac ako 200

Tri roky od spustenia malosériovej výroby prekročilo množstvo vyexpedovaných plnoelektrických ľahkých nákladných motorových vozidiel FUSO eCanter, vyrábaných divíziou Daimler Trucks, hranicu 200 kusov. Zákazníci v jedenástich krajinách a mestách ako New York, Tokio, Berlín, Londýn, Amsterdam, Paríž, Dublin, Oslo, Kodaň, Helsinki alebo Lisabon sa v distribúcii v centrách miest spoliehajú na toto elektrické nákladné vozidlo. Podľa koncernu budú ďalšie expedície pribúdať.

Vozidlo eCanter bolo na trh uvedené v roku 2017, v marci 2018 sme vám priniesli reportáž z jeho testovania v Berlíne. Je rok 2021 a značka FUSO sa naďalej snaží dôsledne pracovať na presadení trvalo udržateľných a CO2-neutrálnych riešeniach prepravy. K februáru 2021 je viac ako 40 vozidiel FUSO eCanter v každodennej prevádzke zákazníkov v Spojených štátoch, viac ako 60 v Japonsku a viac než 100 v Európe. Celkový počet plne elektricky prejdených kilometrov globálnej flotily eCanterov už presahuje 3 milióny kilometrov – čo zodpovedá zdolaniu obvodu zemegule približne 75-krát.

Dojazd 7,49-tonového vozidla je viac ako 100 kilometrov a je mimoriadne vhodné na lokálne bezemisné jazdenie a tichú distribúciu v centrách miest. FUSO eCanter okrem toho ponúka zaujímavú nosnosť podvozka na úrovni 4,15 tony; čo je pre mestskú distribučnú prepravu viac ako dostatočné. Medzi typické prípady použitia vozidla patrí dodávanie kusového tovaru na krátke vzdialenosti, objednávok e-commerce, pošty alebo prepravu nápojov a priemyselného plynu. Medzi európskych zákazníkov patria známe logistické podniky ako PostNL, Deutsche Post DHL, skupina Rhenus, DB Schenker alebo Dachser, o ktorého eCanteroch sme písali tu.

Značka FUSO chce urýchliť elektrifikáciu v oblasti úžitkových vozidiel a prispieť tak k lokálne bezemisnej distribúcii tovaru. Touto snahou nadväzuje na plány a stratégiu trvalo udržateľného rozvoja Daimler Trucks, ktorého cieľom je, aby do roku 2039 boli všetky nové vozidlá v triáde (Európa, Severná Amerika a Japonsko) od nádrže po kolesá („Tank-to-wheel“) CO2 neutrálne. Model eCanter hrá dôležitú rolu pri dosahovaní klimaticky neutrálnej prepravy, o ktorú sa snažia takisto vlády rôzznych krajín v Európe aj v zámorí.

Zdroj
transport.sk
Editor
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button