Logistika a skladovanie

Začala výroba 2. a 3. radu elektrických čelných vozíkov

Viac produktivity pre elektrické čelné vysokozdvižné vozíky Jungheinrich radu 2 a 3 s vylepšeným hydraulickým výkonom a bezpečnosťou.

Spoločnosť Jungheinrich pokračuje v modernizácii elektrických vozíkov obnovením radu 2 a 3. Hydraulika, bezpečnosť a softvér vysokozdvižných vozíkov boli komplexne optimalizované. Na začiatku októbra opustil výrobnú linku závodu Jungheinrich v Moosburgu prvý vozík novej generácie a zamieril na medzinárodný trh. Prechod výroby na novú generáciu vozíkov prebehol plynulo bez prerušenia prevádzky.

12 modelov

Rady 2 a 3 zahŕňajú dvanásť rôznych modelov vozíkov. Tieto vysokozdvižné vozíky, ktoré sú k dispozícii ako trojkolesové alebo štvorkolesové, môžu dvíhať bremená s hmotnosťou 1 300 až 2 000 kg do výšky 7 000 mm. S maximálnou rýchlosťou až 17 km/h zaisťujú efektívnu prevádzku v skladoch aj mimo nich.

Vďaka teraz dokončenej modernizácii zvýšila spoločnosť Jungheinrich hydraulický výkon vysokozdvižných vozíkov až o 20 %. To vedie k výraznému zvýšeniu maximálneho manipulačného výkonu. V budúcnosti bude štandardný vozík EFG 320 schopný manipulovať za hodinu až o päť ton nákladu viac. Nová hydraulika tiež zaistí výrazne vyššiu efektivitu a výkon pri práci so špeciálnymi prídavnými zariadeniami, ako sú teleskopické vidlice či rotačné alebo upínacie prídavné zariadenia.

Zároveň sa podarilo znížiť spotrebu energie na jednu manipulovanú paletu až o 10 %. „Vďaka týmto novým vylepšeniam spĺňajú vysokozdvižné vozíky radu 2 a 3 ešte viac požiadavky našich zákazníkov na efektívnu a udržateľnú intralogistiku. Pozitívny ohlas zo strany zákazníkov sa odráža v počte prijatých objednávok,“ hovorí Thomas Angstenberger, produktový manažér pre čelné vozíky v spoločnosti Jungheinrich.

Vyššia bezpečnosť úpravou softvéru

Okrem toho spoločnosť Jungheinrich vďaka modernizácii zvýšila prevádzkovú bezpečnosť čelných vozíkov. Nový riadiaci softvér trvalo monitoruje funkcie pohonu, práce, hydrauliky a riadenia. Výsledkom je väčšia bezpečnosť, menší počet nehôd a vyššia produktivita vo všetkých typoch prevádzky. Okrem nového softvéru to zaisťujú tiež asistenčné systémy vyvinuté spoločnosťou Jungheinrich a štandardné bezpečnostné prvky, ako je napríklad automatická parkovacia brzda. Dodatočnú ochranu pred kolíziou v kritických oblastiach skladu zabezpečuje systém Jungheinrich zoneCONTROL.

PureEnergy a lítiovo-iónové batérie

Elektrické vozíky radu 2 a 3 sú vybavené najmodernejšími trojfázovými motormi a energeticky účinnou koncepciou PureEnergy spoločnosti Jungheinrich a vysokozdvižným vozíkom dodávajú mimoriadne vysoký stupeň účinnosti. Navyše sú vozíky k dispozícii s pokrokovou lítiovo-iónovou technológiou. Batérie umožňujú rýchle a pohodlné medzidobíjanie, a preto sú ideálne pre viaczmennú prevádzku.

„Životnosť lítiovo-iónových batérií je trikrát dlhšia ako pri konvenčných systémoch na ukladanie energie. Očakávame, že mnoho našich zákazníkov sa rozhodne pre našu lítiovo-iónovú technológiu, a preto sme tomu prispôsobili montážne procesy v Moorsburgu. Lítiovo-iónové batérie ponúkajú v každodennej prevádzke mnoho výhod v porovnaní s olovenými batériami – napríklad menej údržby,“ hovorí Thomas Angstenberger.

Individuálne nastavenie

Vysoký komfort dopĺňa kompletnú ponuku trojkolesových a štvorkolesových vozíkov. Tak ako výšku a sklon stĺpa, aj priradenie jednotlivých pák a osí ovládacích prvkov je možné individuálne nastaviť a ponúknuť tak ergonomické pracovné miesto „šité na mieru“. Vďaka kompaktnému rámu majú vodiči dostatočný výhľad a môžu neustále sledovať svoj náklad.

Hlavný rozdiel medzi radom 2 a 3 je v konfigurácii kolies a v systéme riadenia: kým trojkolesové vysokozdvižné vozíky radu 2 majú vzadu dvojité koleso, ktoré im zaisťuje dobrú manévrovateľnosť, štvorkolesové vysokozdvižné vozíky radu 3 sú vybavené výkyvnou nápravou, ktorá zaisťuje väčšiu stabilitu na nerovnom povrchu a pri jazde cez výmole.

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button