Logistika a skladovanie

Geis modernizuje flotilu v CEE

Geis modernizuje flotilu v CEE. V neustále sa rozvíjajúcom regióne strednej a východnej Európy investuje Geis do modernizácie a obnovy flotily. Tri kľúčové projekty – nasadenie Citylinerov v Poľsku, dokončenie kompletnej obmeny ťahačov a nákup nových návesov v Českej republike – reflektujú snahu dosiahnuť optimálnu efektivitu pri distribúcii zásielok.

Nasadením návesov Cityliner v poľských mestských oblastiach Geis zvyšuje efektivitu prepravy v rámci mestskej logistiky. Vďaka kompaktnej konštrukcii a natáčacej zadnej náprave majú tieto návesy lepšiu manévrovateľnosť. Oproti bežným nákladným vozidlám zase disponujú výrazne vyššou nosnosťou a kapacitou (až 27 paletových miest). Po úspešnom skúšobnom období rozširuje Geis flotilu na 25 návesov Cityliner, čo umožňuje efektívnejšiu a ekonomickejšiu distribúciu.

Citylinery v Poľsku

MAN pre Geis v Česku

S cieľom posunúť bezpečnosť, udržateľnosť a úspory modernizuje Geis autopark ťahačov a návesov v Českej republike. Obstaraním 14 nových ťahačov MAN dokončila spoločnosť Geis kompletnú obmenu flotily ťahačov v Česku. Nové modely prinášajú rad benefitov – sú vybavené pokročilými bezpečnostnými prvkami, ako monitorovanie jazdných pruhov, udržiavanie bezpečnej vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla či poskytovanie informácií o rýchlosti predbiehaného vozidla, spĺňajú najnovšie emisné normy a disponujú pokročilými bezpečnostnými funkciami.

Niektoré z ťahačov majú aj vyšší výkon, ktorý umožňuje prevádzku road train. Tieto súpravy majú za návesom pripojený ešte vlek, čím sa zväčšuje využiteľná ložná plocha takého vozidla. Ťahače sa vyznačujú tiež výrazne nižšou spotrebou nafty, a to v priemere až o 5 litrov na 100 km. Zároveň ich motory umožňujú tankovanie bionafty HVO, ktorá má až o 90 % nižšie emisie CO2 ako bežná nafta. Z toho je zrejmé, že poskytujú nielen ekonomické výhody, ale sú aj šetrnejšie k životnému prostrediu. V tomto roku Geis investoval aj do takmer 30 nových návesov. Ide o moderné prípojné vozidlá, ktoré v spoločnosti tiež kontinuálne obmieňajú, aby spĺňali najnovšie štandardy.

Moderná pobočka Geis v Petrovanoch

Geis modernizuje flotilu v CEE

Exportná preprava ešte rýchlejšie a lacnejšie

Vďaka rozšíreniu exportných liniek z regiónu CEE a aktívnej spolupráci so sesterskou firmou Quehenberger, ktorej väčšinový podiel Geis prevzal v minulom roku, dorazia zásielky klientov Geis k svojim príjemcom rýchlejšie, a často aj s nižšími nákladmi. Zmien bolo v spoločnosti Geis v tomto smere v minulom roku naozaj veľa. Hneď v januári vycestovala nová pravidelná linka z poľskej Varšavy do francúzskeho Štrasburgu, aby urýchlila prepravu zásielok medzi týmito dvoma krajinami. V máji 2023 otvorili nové linky z Českej republiky do Dánska, Švédska a Fínska, a to dvakrát týždenne.

Od leta jazdia nové linky z Nitry a Trenčína do Modletíc pri Prahe a skracujú dobu dodania zásielok zo Slovenska do Českej republiky. V súčasnosti teda Geis ponúka zákazníkom doručenie zásielok do Českej republiky do 24 hodín od vyzdvihnutia už zo 4 regiónov. V júni český Geis otvoril aj priame linky do Holandska a Belgicka. Benefity takýchto zmien spočívajú v zrýchlení a zlacnení služieb. Doba doručenia do Holandska predstavuje dokonca iba 2 dni. V novembri 2023 Geis vďaka spolupráci s Quehenberger, ktorý je súčasťou skupiny Geis, spustil novú dennú linku z Bratislavy do Záhrebu. Zásielky sa od odosielateľa zo Slovenska dostanú k príjemcovi v Chorvátsku a Slovinsku za 48 – 72 hodín, z Českej republiky za 48 – 96 hodín.

Od posledného mesiaca minulého roka funguje aj nová exportná linka do Srbska, a to z Českej republiky, zo Slovenska aj z Poľska. Znamená opäť urýchlenie prepravných časov a lepšie ceny za prepravu. Zásielky ale Geis prepravuje bez problémov aj do ďalších krajín bývalej Juhoslávie. V tomto roku by Geis rád otvoril aj nové linky z Poľska, konkrétne z Tychy do Maďarska a z Vroclavu do Rakúska. Spomínané novinky posilňujú schopnosť spoločnosti Geis rýchlo, spoľahlivo a efektívne uspokojovať potreby klientov na prepravu po celej Európe.

Zdroj
GEIS
Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button