Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross. Už sme ho v našej redakcii testovali. Teraz k nám dorazil opäť no tentokrát v limitovanej edícii C-Series, ktorá prináša niekoľko zaujímavých drobností.
Modely s prívlastkom Aircross sú v ponuke Citroënu dva. Okrem nami testovaného C3 ešte väčší C5. „Limitka“ zostáva verná charakterovej črte francúzskej značky – extravagantnému dizajnu. Musíme ale povedať, že v prípade C-Series nás farebné kombinácie a doplnky oslovili viac. Možno tým, že lepšie balansovali bláznivé nápady s eleganciou. Sivá farba kombinovaná s červeným odtieňom Regal Red zaujala. Na limitovanú sériu upozorňujú okrem iného tiež emblémy.
Je tu miesto
Vo vnútri je zmien o čosi menej. Najviditeľnejšou zmenou je hliníková nástupná lišta (opäť s emblémom) a nový je aj červený pás na čalúnení sedačiek. Limitovaná verzia C-Series má druhú najvyššiu výbavu zo štvorice výbav, ktoré C3 ponúka. V ponuke k nej, samozrejme, máte aj ďalšie doplnky, ako dnes už pre mnohých samozrejmé vyhrievanie predných sedadiel alebo obutie na 16-palcových kolesách. Ak sa vám zdá C3 Aircross malý, odporúčame vyskúšať si sedenie vzadu.
Na svoju triedu ponúka viac než dosť priestoru a 410 litrov v batožinovom priestore je čerešničkou na torte. Sedadlá s populárnou technológiou Citroën Advanced Comfort, ktorá v rôznych častiach čalúnenia využíva rôznu tuhosť výstuží, sú pohodlné, chýba im iba trochu lepšie bočné vedenie. Teda otázkou je, či nejde o zámer. Značka sa netají tým, že sa v jej autách máte cítiť ako doma vo svojej obývačke.
Tento pocit ale nenapĺňajú tvrdé plasty na vrchu palubnej dosky a na dverách, najmä tu pôsobia pomerne lacno. Sčasti to zachraňuje doplnenie textilom, no zvlášť od limitovanej edície by človek čakal viac. Aby sme verzii C-Series neškodili, tento problém sme vytkli aj „klasickej“ C3. Ovládanie multimediálneho systému je v podstate celé dotykové, čo je pri šoférovaní nepraktické a aj menej bezpečné. Niekedy vás môže nahnevať aj pomalá odozva na príkazy, ktoré mu zadáte.
Citroën C3 Aircross
Trojvalec od Stellantisu
Pod kapotou nájdete 1,2-litrový trojvalcový benzínový agregát z dielne koncernu Stellantis. Dosahuje max. výkon 130 k a spriahnutý je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Asi sme už príliš rozmaznaní, pretože jeho zvláštne radenie smeru jazdy nás trochu otravovalo. Radiacu páku totiž neposúvate iba hore a dolu, ale aj do strán.
Jazdnou dynamikou motor splnil naše očakávania, pocitovo sa nám zdal mierne hlučný. Aj s nižšou hmotnosťou plachtí C3 Aircross zákrutami sebaisto. Nižšia hmotnosť teda súvisí s náklonmi karosérie, no žiadny strach, nejde o nič zásadné. Práve naopak, najmä mestská jazda tomuto autu náramne sedí. C-Series môžete mať okrem nami testovaného benzínového motora aj s dieselovým BlueHDi a zvoliť si môžete aj manuálnu 6-stupňovú prevodovku.
Vozidlo | Citroën C3 Aircross C-Series |
Motor | PureTech 130 S&S |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 6-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 199 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (130 k) pri 5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 230 Nm pri 1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 195 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9,1 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,0 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,2 l/100 km |
Objem batožinového priestoru (VDA) | 410/1 289 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 160 x 1 824 x 1 637 mm |
Rázvor | 2 604 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 280 kg |
Celková hmotnosť | 1 835 kg |
Cena základného modelu (C-Series) | 18 490 eur |
Základná cena testovanej verzie (C-Series) | 20 490 eur |