Prvotriedna Trieda T
Prvotriedna Trieda T. Mercedes-Benz tesne po uvedení novej generácie modelu Citan prišiel aj s novou Triedou T, teda luxusnou verziou osobného auta, postaveného na báze „úžitkáča“. Vyskúšali sme pre vás jeho najsilnejšiu naftovú verziu s označením T180d.
Trieda T vychádza zo spomínaného Citanu, ktorý je vo svojej najnovšej generácii výborným autom. Avšak, zákazníci Mercedesu očakávajú prémiové riešenia, preto aj Trieda T prináša oproti Citanu viaceré prvky vyššej výbavy. Konkrétne tri pochrómované lamely na prednej maske, pochrómovanú ozdobnú lištu na piatych dverách, voliteľné LED svetlá či dizajnovejšie dvojfarebné 17-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny.
Prémiovú výbavu nájdeme aj vo vnútri, väčšina je ale za príplatok. Napríklad čalúnenie z imitácie kože alebo mikrovlákna, výplne dverí a prístrojová doska s netkanou textíliou NEOTEX či ergonomicky tvarovaný multifunkčný volant. Multimediálny systém MBUX s DAB je samozrejmosťou, ten je k dispozícii aj v Citane, pre Triedu T je ale štandardom, rovnako ako integrácia Apple CarPlay a Android Auto.
Prispôsobený rodine
Osobné autá, postavené na platformách úžitkových vozidiel, vynikajú svojím priestorom a praktickosťou a Trieda T to potvrdzuje. Vnútorný priestor je obrovský, vzadu je rovná podlaha a v prípade potreby sa dajú ľahko zložiť sedadlá v druhom rade. Mínusom pre nás bol fakt, že pri ich sklápaní musíte najskôr vytiahnuť hlavové opierky, inak vám budú pri sklápaní sedadla zavadzať. Cestujúci v druhom rade majú k dispozícii sklopné stolíky a k pohodlnosti okrem príjemného sedenia prispievajú aj široké posuvné bočné dvere. Batožinový priestor má 520 litrov a predeľuje ho praktické veko.
Ekonomická jazda
Dieselový agregát v ponuke Triedy T zohráva väčšiu úlohu, než by sa mohlo zdať. Keďže konkurenčný Stellantis bude so svojimi modelmi v rovnakej triede už iba elektrický, Trieda T ponúkne aj spaľovacie motory. Jej elektrická verzia EQT príde na trh neskôr.
Počas testu si 1,5-litrový dieselový motor počínal veľmi dobre, zladenie so 7-stupňovým automatom občas ukázalo oneskorené reakcie, najmä pri prudkých rozbehoch, no pre každodenné jazdenie ide stále o výbornú voľbu. K prémiovému autu, samozrejme, patrí aj prémiová ponuka asistenčných systémov, preto v Triede T môžete mať v podstate čokoľvek, na čo si v tomto smere spomeniete. Už v základe má oproti Citanu aj viac airbagov.
Dostávame sa k najzásadnejšej otázke – prečo si kúpiť Triedu T, ak môžem mať Citan. Aj keď sú obe autá postavené na rovnakých základoch, Trieda T sa zásadne odlišuje zameraním na komfort a prémiové prvky, čím nemáme na mysli iba spomínané vizuálne vylepšenia, ako pochrómované časti či disky. Jasne to vidieť aj vo vnútri, na použitých materiáloch a spracovaní. Súčasne si ale zachováva to podstatné z DNA úžitkových áut, a tým je všestrannosť a schopnosť prispôsobiť sa rôznym potrebám svojho majiteľa.
Prvotriedna Trieda T
Vozidlo | Mercedes-Benz Trieda T |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 461 cm3 |
Max. výkon | 85 kW (115 k) pri 3 750 min-1 |
Max. krútiaci moment | 270 Nm pri 1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 177 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 13,2 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,5 – 5,9 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 5,6 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 520/2 127 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 498 x 1 859 x 1 852 mm |
Rázvor | 2 716 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 793 kg |
Celková hmotnosť | 2 199 kg |
Cena základného modelu | od 22 722 eur s DPH |