To je vážne Číňan?
To je vážne Číňan? O vstupe britskej automobilky MG v čínskych rukách na slovenský trh ste už zrejme počuli. Vyskúšali sme menší z dvoch zatiaľ ponúkaných modelov ZS s preplňovaným litrovým trojvalcom a nestačili sme sa čudovať, najmä pokiaľ ide o cenu.
Tradícia britskej značky MG (Morris Garage) siaha až do roku 1924. Jej novodobá história sa však od roku 2007 spája s čínskym automobilovým gigantom SAIC Motors, ktorý ju prevzal. Na Slovensko vstúpila tento rok koncom júna, importérom je spoločnosť MG Motors, patriaca do koncernu AutoBinck.
To je vážne Číňan?
Vyzerá sympaticky
Model ZS je mestský crossover, ktorý svojou dĺžkou 4 323 mm zapadá niekam medzi Škodu Kamiq a Daciu Duster. Na prvý pohľad vám môže pripomínať iné konkurenčné vozidlá, vo výsledku ale pôsobí veľmi vkusne a sympaticky. Žiadny prehnaný ázijský dizajn, ale európske, oku lahodiace krivky.
Veľmi európsky pôsobí aj interiér. Snáď len digitálne prístroje a úvodná obrazovka multimediálneho systému so skutočne veľkým displejom pôsobia tak trochu „kolotočiarsky“.
Nie v zmysle kvality, ale použitej grafiky, farebnosti a prehľadnosti. Keď už sme pri kvalite, materiály použité v interiéri sa na prvý (ale aj druhý) dojem prezentujú hodnotne. Rozhodne nijako za európskou produkciou nezaostávajú, práve naopak. Ani v otázke vnútorného priestoru sa model ZS v rámci svojej kategórie nemá za čo hanbiť. Vzadu je miesta tak akurát aj pre dospelého, aby svojimi kolenami nemusel „ohmatávať“ polstrovanie zadnej časti predných operadiel. Kufor poteší viac ako solídnym objemom 448 l, menej už vysokou nakladacou hranou.
Točiť, točiť, točiť
Model ZS sa na Slovensko dováža výhradne s benzínovými spaľovacími motormi (existuje aj plne elektrický variant). Základnou jednotkou je atmosférický štvorvalec 1,5 l s výkonom 78 kW a 141 Nm, my sme však testovali preplňovaný trojvalec 1.0 TGI s parametrami 82 kW/160 Nm. Pozitívne na motore sú minimálne vibrácie a tiež skvelé potlačenie vnemu trojvalcovej koncepcie. Lenže v porovnaní s koncernovým či fordovským trojvalcom má ten od MG trochu zvláštne správanie.
Celkovo pôsobí dosť slabo, niečo sa začne diať až po prekročení 2 000 min-1, ale ani potom to rozhodne nie je ono. Namiesto toho, aby výkon s otáčkami gradoval, zvláštne kolísal. Samozrejme, nie je to nič, čo by nás malo vyslovene odradiť od kúpy, ale sme presvedčení, že to ide aj oveľa lepšie. Navyše, ak motor veľmi točíte, spotreba letí hore. Pokojne aj k 7,5 l/100 km. Keď zvolíte pokojný štýl, dá sa jazdiť medzi 6,5 a 7 l.
Vďaka za komfort
Kladné body u nás MG získalo za príjemne komfortné perovanie, ktoré v našich mestách naozaj oceníte. K pohode na palube prispieva aj veľmi slušné odhlučnenie. Auto s plnou výbavou zahŕňa napríklad 3D parkovací asistent, bi-LED svetlomety alebo navigáciu. A k tomu navyše pridáva sedemročnú záruku a dostatočne širokú sieť predajcov a servisov po celej SR.
To je vážne Číňan?
Vozidlo | MG ZS 1.0 TGI Elegance |
Motor | R3/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem valcov | 999 cm3 |
Max. výkon | 82 kW (111 k)/5 200 min-1 |
Max. krútiaci moment | 160 Nm/1 800 – 4 700 min-1 |
Max. rýchlosť | 180 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 12,4 s |
Prevodovka | M6 |
Kombinovaná spotreba | 7,2 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,8 l/100 km |
Emisie CO2 | 149 g/km |
Objem batožinového priestoru | 448/1 375 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 259 kg |
Celková hmotnosť | 1 730 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 323 × 1 809 × 1 653 mm |
Rázvor | 2 577 mm |
Základná cena test. vozidla | 19 790 eur bez DPH |