Kia Sportage – príjemný základ
Vyskúšali sme SUV Kia Sportage strednej veľkosti v základnom prevedení s benzínovou tisícšesťstovkou, bez akejkoľvek elektrifikácie, s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.
Kia Sportage je v ponuke aj ako mild-hybrid, hybrid a plug-in hybrid. Ďalej ako turbodiesel a tiež s pohonom všetkých kolies. Na výber sú dve automatické prevodovky a päť výbavových stupňov. Možností je teda skutočne veľa. Podobne ako technicky príbuzný model Hyundai Tucson aj Kia sa orientuje na mladších zákazníkov a vyznačuje sa športovejším štýlom. Rozdiel v dizajne vozidiel Hyundai a Kia je tak veľký, že ani v interiéri nenájdete jednotné prvky. A to sa o mnohých sesterských modeloch európskych značiek povedať nedá.
Digitalizácia na palube
V interiéri dominuje spojenie prístrojového štítu a displeja infotainmentu do jednej zakrivenej dlhej plochy, akú poznáme z vozidiel niektorých prémiových značiek. Je to oku lahodiace riešenie, ktoré si rozhodne zaslúži demokratizáciu. Na veľkom displeji sa nastavuje mnoho položiek zložitého menu. Pod stredným displejom je ešte jedna lišta s virtuálnymi dotykovými tlačidlami, ktoré nahrádzajú fyzické tlačidlá. Podobný systém s názvom i-Toggle poznáme z vozidiel PSA. Pri značke Kia si môžete na lište prepínať medzi ovládaním rádia a klimatizácie. A taktiež sú tu aj fyzické tlačidlá na multifunkčnom volante.
Praktický interiér
Kia Sportage bez elektrifikácie má najväčší kufor s objemom 591 l, pričom pod jeho podlahou môžete uskladniť rôzne veci v plastovom organizéri. Sedačky, delené symetricky, sa sklopia takmer do roviny. Cestujúci vzadu majú dostatok miesta. Nemôžu síce sedadlá posúvať, ale môžu naklápať operadlá. Pobyt vzadu spríjemní niekoľko vychytávok, napríklad háčiky na kabelky alebo USB porty – oboje originálne umiestnené v predných sedačkách. Nechýba ani veľký úložný box pod stredovou lakťovou opierkou. No a keď sa presunieme úplne dopredu, aj najlacnejšie sedačky musíme pochváliť. Optimálna poloha za volantom sa hľadá dobre, pre chladné rána je k dispozícii vyhrievanie, vyhrievaný je dokonca aj volant.
Spaľovací motor
Preplňovaný benzínový motor s priamym vstrekovaním 1.6 T-GDI (Turbo Gasoline Direct Injection) ponúka solídny výkon 110 kW. Aj keď nie sme priaznivci manuálneho radenia a veľmi často zabúdame radiť, priemerná spotreba bola i napriek tomu vynikajúca – 6,0 l/100 km. Svoj podiel na tom bude mať pohon predných kolies. Pri štvorkolkách je vždy použitý nejaký spôsob elektrifikácie, ktorý bude nevýhodu automatu a pohonu všetkých kolies vyvažovať. Môžeme teda s čistým svedomím vyhlásiť, že Kia Sportage bude vždy úsporná, nech si ju kúpite s akýmkoľvek pohonom a prevodovkou.
Tlmiče bez ventilov
Najvyššia verzia Kia Sportage GT má adaptívny podvozok. Tí, ktorí ho vyskúšali, s ním boli spokojní. Náš model mal len obyčajné tlmiče bez ventilov, ale doplnené o inú silnú zbraň. A tou sú pneumatiky sedemnástky s vysokými bočnicami a dostatkom vzduchu na spoluprácu s odpružením. Auto sa pekne nesie cez nerovnosti a aj v zákrutách si počína dobre. Pekné zliatinové kolesá R17 sú súčasťou prvých dvoch výbav. V ostatných výbavách dostanete kolesá R18 alebo R19.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Názov | Kia Sportage 1.6 T-GDI 4×2 Exclusive |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 110 kW (150 k)/5 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 320 Nm/1 500 – 4 000 min-1 |
Max. rýchlosť | 189 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,3 s |
Prevodovka | M6 |
Kombinovaná spotreba | 6,6 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,0 l/100 km |
Emisie CO2 | 150 g/km |
Objem batožinového priestoru | 591/1 780 l |
Pohotovostná hmotnosť | 1 505 kg |
Celková hmotnosť | 2 050 kg |
Rozmery (d × š × v) | 4 515 × 1 865 × 1 650 mm |
Rázvor | 2 680 mm |
Základná cena test. vozidla | od 37 690 eur bez DPH |