Extravagantný člen rodiny Hyundai Bayon
Extravagantný člen rodiny Hyundai Bayon. Futuristický vzhľad Bayon možno nesadne každému, no v našich končinách na seba jednoznačne upozorní.
Pri pohľade na dizajn modelov z dielne kórejskej automobilky Hyundai je napríklad jasné, že odvážnych tvarov sa jej dizajnéri neboja. Výnimkou nie je ani kompaktný crossover Bayon, ktorý sme testovali vo výbave Family s 1,2-litrovým benzínovým motorom pod kapotou.
Futuristický vzhľad ale Bayon zásadne oživuje. Stačí sa pozrieť na prednú masku a zadnú časť, a ak k tomu pridáte aj obutie na štýlových diskoch, výsledok stojí za to. Pri dizajne sa ale príliš zdržovať nemusíme, Bayon ani nemá záujem byť modelom, ktorý vás ohúri iba ním.
Extravagantný člen rodiny Hyundai Bayon
Ideálna kombinácia
Zvlášť sa mu to darí vo vnútri. Napríklad interiér prevzal z menšieho modelu i20 a vodič sa môže tešiť na 10,25-palcový digitálny štít palubnej dosky s možnosťou voľby z niekoľkých typov grafiky a takisto na praktickú kombináciu dotykového ovládania a fyzických tlačidiel infotainmentu. Čiže v našej výbave Family mal multimediálny displej rozmer 8 palcov, vo vyšších výbavách si užijete 10,25-palcovú obrazovku. Veľké fyzické tlačidlá elegantne zapadajú do celkového konceptu interiéru. Zaujímavo sú ale riešené výduchy klimatizácie, ktoré tvoria jednu líniu. Na kvalitu nároční európski zákazníci môžu za mínus považovať použitie tvrdých plastov, ale za nás je to rozumný kompromis.
Toľko miesta
Aj napriek tomu, že je Bayon malým crossoverom, ponúka veľmi veľa miesta. Platí to i v prípade, že za volantom sedí vysoký šofér s výškou nad 185 cm, pretože vzadu nájdete stále dosť miesta aj pre vyšších ľudí. Neplatí to iba o priestore pre nohy, aj oblasť hlavy a ramien je v zadnej časti vozidla vzdušná. A to vás ešte čaká 411-litrový batožinový priestor, ktorý síce má trochu vyššiu nakladaciu hranu, no pri týždňovom teste nám to nijako zásadne život nekomplikovalo.
Veľmi rozumná voľba
Pod kapotou testovaného modelu sa ukrýval motor 1.2i, niekde sa môžete stretnúť aj s označením MPi. Ide o agregát s nepriamym vstrekovaním, čo so sebou prináša viacero výhod. Napríklad jednou z hlavných predností je, že nie je tak citlivý na kvalitu paliva, je nenáročný na údržbu a neprekážajú mu ani časté krátke trasy. Za tieto praktické vlastnosti mu dokážete odpustiť to, čo by vám mohlo chýbať, a to lepšia jazdná dynamika.
Pri rozbehoch je auto veľmi agilné a výborne reaguje na zošliapnutie plynového pedála, no pri vyšších rýchlostiach to však neplatí. Pomôcť si ale trochu dokážete vyššími otáčkami (nad 4 000 min-1).
Označiť ale menej dynamiky za mínus by nebolo fér. Menšie motory sú už dnes na trhu bežné, tento však vyniká spomínanou nízkou náročnosťou na údržbu, čím bude dlhodobo šetriť vašu peňaženku. Manuálna 5-stupňová prevodovka má krátke prevody, do mesta je ako stvorená.
Vozidlo | Hyundai Bayon Family |
Motor | 1.2i |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 5-stupňová manuálna |
Zdvihový objem valcov | 1 197 cm3 |
Max. výkon | 62 kW (84 k) pri 6 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 118 Nm pri 4 200 min-1 |
Max. rýchlosť | 165 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 13,5 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,5 – 5,7 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,2 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 411/1 205 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 180 x 1 775 x 1 500 mm |
Rázvor | 2 580 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 155 kg |
Celková hmotnosť | 1 580 kg |
Cena základného modelu | od 14 4990 eur |
Cena testovaného modelu | 17 480 eur |