V Žiline sa vykoľajil český osobný vlak
V Žiline sa vykoľajil český osobný vlak. Na vine je katastrofálny stav železničnej infraštruktúry. V dôsledku kritického stavu slovenských koľají a výhybiek došlo na začiatku marca 2023 v Žiline k vykoľajeniu českého osobného expresu Pendolino.
Asociácia želeničných dopravcov Slovenska v tejto súvislosti už dlhodobo upozorňuje na zlý stav slovenskej železničnej infraštruktúry, ktorý začína byť život ohrozujúci. Aj z tohto dôvodu České dráhy spolu s Asociáciou železničných dopravcov apelujú na Železnice Slovenskej Republiky a žiadajú okamžitú nápravu.
Táto nešťastná udalosť zo začiatku mesiaca sa tentokrát zaobišla bez obetí na zdraví a životoch bežných cestujúcich. Českým dráham tak teraz vznikla “len” finančná škoda. V budúcnosti sa takáto situácia môže pokojne skončiť tragicky. Vzhľadom na fakt, že situácia zašla až takto ďaleko, České dráhy spolu a AROS poslali Železniciam Slovenskej Republiky otvorený list, v ktorom AROS Českým dráham vyjadril plnú podporu. Zlý stav železničnej infraštrukúry predstavuje riziko pre osobnú, ale i nákladnú dopravu. Prípadné ďalšie vykoľajenia môžu mať ďalekosiahle následky. Je preto dôležité situáciu začať okamžite riešiť a snažiť sa všetkými prostriedkami opakovaniu podobnej situácie predísť.
V Žiline sa vykoľajil český expres Pendolino
Asociácia železničných dopravcov Slovenska kriticky poukazuje na katastrofálny stav našej železničnej infraštruktúry. „Dovoľujeme si pripomenúť následky kritického stavu „našich“ koľají – obchádzanie Slovenska tranzitnými nákladnými vlakmi, rozvoz tovaru z Viedne zákazníkom na západnom Slovensku kamiónmi namiesto dopravy vlakom do terminálu v Dunajskej Strede, neustály boj o zákazníka v preprave JVZ s cestnými dopravcami a rovnako ako pri ČD zvýšené náklady na údržbu vozidiel,” hovorí Patrik Benka, CEO AROS. Český dopravca zas vyjadruje znepokojenie a hovorí o viacerých problémoch.
„Tento, niekedy až tristný stav infraštruktúry nám spôsobuje, okrem prenášaného meškania, a tým aj narušenia vlakovej dopravy na území ČR, aj súčasne zvýšené náklady na údržbu našich vozidiel jazdiacich po infraštruktúre ŽSR.” Zároveň od ŽSR žiada čo najrýchlejšiu nápravu a harmonogram opravných prác, ktorý bude viesť k odstráneniu závad na infraštruktúre. K výzve na transparentné oznámenie harmonogramu prác, ktorý povedie k odstráneniu závad na infraštruktúre ŽSR a k obnoveniu konkurencieschopnosti slovenských železníc sa k Českým dráham pripojil aj AROS.