Vodná doprava

Námorné lode možno budú poháňať palivové články

Technologická spoločnosť ABB podpísala memorandum o porozumení so spoločnosťou Hydrogène de France (HDF), spoločne chcú pracovať na výrobe palivových článkov s výkonom megawattov, ktoré by dokázali poháňať zaoceánske lode.

Memorandum predpokladá úzku spoluprácu pri montáži a produkcii hnacieho agregátu na báze palivových článkov pre námorné použitie. ABB sa už spojila so spoločnosťou Ballard Power Systems a spoločne vyvíjajú hnacie ústrojenstvo s výkonom v megawatt hodinách, ktoré bude slúžiť ako základ pre nový systém, ktorý chcú spolu s HDF vyrábať v jej závode v Bordeaux vo Francúzsku.

Palivové články premieňajú chemickú energiu z vodíka na elektrickú energiu pomocou elektromechanickej reakcie. S použitím obnoviteľných zdrojov na výrobu vodíka je celý energetický reťazec čistý.

Bezemisná technológia dokáže poháňať lode plávajúce na krátke vzdialenosti aj slúžiť ako podporný zdroj energie pre väčšie lode. „Spoločnosť HDF je veľmi rada, že môže spolupracovať s ABB na montáži a produkcii palivových článkov schopných produkovať výkon v megawatt hodinách,“ povedal generálny riaditeľ HDF Damien Havard.

„So stále rastúcim dopytom po dlhodobo udrźateľných riešeniach a zodpovednej námornej preprave sme si istí, že palivové články budú hrať dôležitú úlohu v pomoci námornej doprave, aby splnila ciele znižovania emisií CO2,“ povedal Juha Koskela, Managing Director, ABB Marine & Ports. „Podpis memoranda o porozumení s HDF znamená ďalší krok k tomu, aby sme túto technológiu urobili dostupnou pre zaoceánske lode.“

Tento vývoj nadväzuje na rastúci tlak na odvetvie námornej prepravy, s cieľom dekarbonizovať ho. Medzinárodná námorná organizácia (IMO) určila globálny cieľ znížiť ročnú produkciu emisií CO2 o najmenej 50 % v porovnaní s rokom 2008.

Zdroj
transport.sk
Editor
ABB

Prečítajte si aj

Back to top button