Nová generácia Astra ST
Nová generácia modelu Opel Astra Sports Tourer prichádza niekoľko mesiacov po premiére definitívnej podoby hatchbacku. Ide o vôbec prvý model kombi, ktorý využíva novú dizajnovú filozofiu značky.
Astra novej generácie je nositeľom veľkých inovácií, s ohľadom na jej význam v modelovom portfóliu značky Opel. Nová Astra Sports Tourer bude prvýkrát v predaji aj s plug-in hybridným pohonom, čím sa stane vôbec prvým elektrifikovaným kombi výrobcu a bude niesť aj označenie Astra kombi alebo Astra ST. Na kompaktnej podvozkovej platforme ponúka rozmery – dĺžku 4 642 mm, šírku 1 860 mm a výšku 1 480 mm.
Nová Astra kombi je tak až o 60 mm kratšia ako predchodca, ale toto skrátenie dĺžky sa nepremieta do zmenšenia vnútorného priestoru, pretože je výsledkom skrátenia predného previsu. Kratší predný previs uľahčí parkovanie v stiesnených priestoroch a umožní vyhnúť sa škrabancom.
Rázvor kolies sa pritom v porovnaní s hatchbackom predĺžil až o 57 mm na celkových 2 732 mm. Astra ST má batožinový priestor 608 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 634 litrov a podlaha je úplne rovná. Verzie s plug-in hybridným pohonom ponúkajú priestor s kapacitou od 548 do 1 574 litrov.
Vysoká variabilita kufra
Za príplatok, respektíve v rámci vyšších výbav, Astra kombi ponúkne aj tzv. inteligentnú podlahu pod názvom „Intelli-Space“. Ide o pohyblivú podlahu, ktorá sa dá ľahko nastaviť jednou rukou do vyššej alebo nižšej polohy a upraviť v uhle 45 stupňov. Variabilita batožinového priestoru je rozhodne prednosťou Astry ST.
Praktický je aj ďalší detail týkajúci sa povinnej výbavy vozidla. Súprava na opravu pneumatík a lekárnička sú uložené v praktických priehradkách pod podlahou a cestujúci k nim majú prístup z batožinového priestoru rovnako ako z priestoru zadných sedadiel. To znamená, že na ne dočiahnu bez toho, aby museli vyložiť celý obsah batožinového priestoru.
Pohony pre novú Astru kombi
Okrem elektrického pohonu bude nová Astra Sports Tourer v ponuke aj s benzínovými a naftovými motormi. Výkon zážihových a vznetových variantov sa pohybuje v rozmedzí od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k), kým elektrické plug-in hybridné varianty dosahujú systémový výkon až 165 kW (225 k).
Štandardnou výbavou modelov so zážihovým a vznetovým motorom je šesťstupňová prevodovka. Osemstupňová automatická prevodovka (elektrifikovaná na plug-in hybridných modeloch) je voliteľná pri výkonnejších motoroch. Príchod do predaja očakávame v priebehu druhej polovice roka 2022.
Úspechy a flotilová ponuka značky Opel
Opel Mokka-e získal cenu „Connected Car Award 2020“ za najlepšiu konektivitu vo svojom segmente. Nový Opel Mokka-e získal ocenenie „Zlatý volant 2021“, porazil silnú konkurenciu a získal jednu z najprestížnejších cien v automobilovom priemysle ako „Najlepšie auto do 25 000 eur“. Mokka-e ponúka zákazníkom potrebné informácie prostredníctvom dvoch širokouhlých obrazoviek integrovaných v digitálnom paneli Pure Panel.
Portfólio informačno-zábavného systému poskytuje tiež špičkové možnosti pripojenia. Systémy sa používajú intuitívne a vďaka službám OpelConnect je riadenie vozidla ešte príjemnejšie. Nový Opel Mokka bol prvým modelom značky, ktorý vybavili najnovším riešením prístrojového panelu. Minimálny počet tlačidiel a ovládacích prvkov ponúka tú správnu rovnováhu medzi digitalizáciou a čisto intuitívnou obsluhou.
Opel Mokka-e je postavený na rovnakom technickom základe PSA ako elektrické SUV/crossovery Peugeot e-2008, Citroën e-C4 (ešte nie je na trhu) a DS 3 Crossback E-Tense či hatchbacky Opel Corsa-e a Peugeot e-208. Mokka disponuje výkonom 100 kW, krútiacim momentom 260 Nm, batériou s kapacitou 50 kWh či podporou rýchlonabíjania výkonom 100 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min).
Dojazd modelu Opel Mokka-e je pritom 324 km (WLTP). Nový Opel Mokka patrí k veľmi úspešným modelom nemeckej značky, je na trhu veľmi žiadaný a vhodný je aj ako subkompaktný mestský crossover do flotilového parku firiem. Atraktívny dizajn Opela Mokka je veľkým lákadlom, hospodárnosť a maximálna funkčnosť oslovujú racionálnych zákazníkov. Automobilka Opel uzavrela mimoriadne zložitý rok 2021 v trende neustáleho rastu predaja i trhového podielu – a to ako na európskej úrovni, tak aj pri hodnotení výkonov na slovenskom trhu.
Na nemeckom trhu, najdôležitejšom a najsilnejšom trhu Európy, umiestnil Opel 162-tisíc automobilov a dosiahol tak trhový podiel 6,2 % – to predstavuje medziročný nárast o 1,2 %. Opel tak krok za krokom zvyšuje svoj trhový podiel už 15 mesiacov po sebe.
V tomto roku bude pre flotilových klientov nová Astra Sports Tourer ďalším impulzom posilnenia či obmeny autoparku. Opel sa stále výraznejšie presadzuje v segmente ľahkých úžitkových vozidiel Combo/Vivaro/Movano. Onedlho príde na trh s úplne novým Movanom, čo v segmente úžitkových vozidiel v roku 2022 ešte posilní našu pozíciu značky Opel.