Motorizmus

DAKAR 2021: V 10. etape opäť prvý Macík

Desiatu etapu opäť zvládol najrýchlejšie Čech Martin Macík so svojím Ivecom menom Karel a to aj bez čelného skla. Vo vedení sa jeho posádka udržala od štartu až do cieľovej rovinky, len na jednom z kontrolných bodov zaznamenali druhý najrýchlejší čas. Pre posádku Big Shock! Racing tímu išlo o druhé etapové prvenstvo za sebou.

Do cieľa dorazili v lyžiarskych okuliaroch a bez čelného skla, ktoré im po zachytení niekoľkých konárov prasklo a tak ho museli vykopnúť. Nerozhádzalo ich ani to, že na štarte prišli o benefit väčších rozstupov, keď boli kamióny radené až za 30. štartujúce osobné vozidlo a do etapy boli bez rozdielu v poradí vpúšťané v 30 sekundových rozostupoch.

„Bol to fičák. Zaujímavá skúsenosť otvárať celú etapu. Bola navigačne veľmi ťažká, ale Ferry si poradil. Moc chýb sme neurobili. Menili sme len jednu pneumatiku. A tiež posledných 100 kilometrov sme išli bez okna. Trafili sme vetvy, prasklo nám predné sklo, ale zdalo sa, že vydrží. Až zrazu ruplo komplet a vyvalilo sa na nás. Chlapci ho museli vykopnúť za jazdy. Nasadili sme lyžiarske okuliare. Ja som ich potom musel zložiť, pretože ma pod nimi tlačili moje pôvodné dioptrické. Máme krásne pieskované zuby. A druhé víťazstvo v kariére za sebou,“ hlásil v cieli Martin Macík dopĺňaný Františkom Tomáškom a Davidom Švandom. Včerajšie aj dnešné víťazstvo v etape bolo zaslúženým výsledkom spoločného nasadenia všetkých členov tímu Big Shock! Racing tímu. Zohraná partia tímových mechanikov posledné dve noci takmer nespala, končila svoju prácu okolo 6. hodiny ráno.

Ruské zovretie Lopraisa

Aleš Loprais si v desiatej etape pripísal siedme miesto so stratou iba štyroch minút na víťazného Macíka. Ako priznal, výsledok veľmi ovplyvnil prach a hlavne tímová taktika Kamazov, ktoré išli pokope. „Strategicky nás zovreli, takže sa nedalo predbiehať. Hrali si s nami ako mačka s myšou,“ rezignovane v cieli podotkol Aleš Loprais. Jeho dojmy k desiatej etape nájdete na videu nižšie.

Šoltysa prenasledujú technické problémy

Do technických problémov sa dnes dostala posádka Martina Šoltysa. „Nejako si ku koncu Dakaru vyberáme smolu. Z počiatku všetko dobre a potom sa ozval Tomáš Šikola, že nám mizne rýchlo nafta. Museli sme zastaviť a zistili sme, že nám praskla jedna hadica od nádrže. Opravou sme stratili zase veľa času, ale Tomáš to zvládol. Ku koncu sme ešte uvarili vodu, ale došli sme to. Ešte dva dni, to už musíme dať,“ uviedol Martin Šoltys, ktorý si aj napriek hodinovej strate drží v absolútnom poradí desiate miesto.

FOTO: Buggyra Racing

Naopak bez problémov išiel dnes ôsmy Ignacio Casale. „Po včerajšej etape je to vspruha! Myslím, že v druhom týždni som si na auto pomaly zvykol. Dnes strata osem minút. To je myslím veľmi solídne. Museli sme ale dnes zjesť veľa prachu. Celkovo sme deviaty, ale aj to beriem. Je to predsa len prvý rok v kamióne. Ešte nás čakajú dve ťažké etapy a je potrebné vydržať,“ povedal deviaty muž priebežného poradia.

Valtr konečne bez ťažkostí

Skvelú etapu má za sebou ďalší český zástupca Jaroslav Valtr. „Máme veľkú radosť z toho, že sme etapu konečne došli bez nejakého technického problému, resp. defektu,“ priznal Jaroslav Valtr, ktorý so svojim Ivecom obsadil vynikajúce deviate miesto, čo je jeho najlepší výsledok na tohtoročnom Dakare. Na trati ale zažili horúce chvíle, keď sa na poslednú chvíľu vyhli prevrátenej bugyne a v reále si vyskúšali losí test.

Renaulty opäť došli za sebou

Kamióny zo severočeskej stajne MKR Technology sa dnes prali o elitnú desiatku. Holandskí piloti českých Renaultov totiž v 10. etape dakarskej rallye prišli tesne za sebou. Tentoraz bol lepší Pascal de Baar pred Martinom van den Brink. „Dnes to išlo parádne. Bola to rýchla kamenistá etapa. My by sme ale boli oveľa radšej v dunách, toto len ničí techniku ​​a bolí posádku. Náš navigátor trpí ako pes, takže sme radi, že máme ďalší diel za sebou, „povedal Daniel Kozlovský, palubný mechanik posádky Martina van den Brink.

FOTO: MKR Technology

Predposledná 11. etapa mala byť tou výrazne najdlhšou v tomto ročníku, ale nakoniec prišlo k jej skráteniu o zhruba päťdesiat kilometrov. Celkovo by trasa z Al-Ula do Yanbu mala mať 600 kilometrov a meraná špeciálka 464. Znovu sa vrátia duny, ktoré môžu pomôcť ešte roztvoriť nožnice medzi pretekármi a zvýšiť rozostupy.

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button