Motorizmus

DAKAR 2021: Po štvrtej etape je Macík celkovo druhý

Štvrtá pozícia a odstup len 22 sekúnd za prvým Sotnikovom znamenala pre %ceského pilota Martina Macíka posun na druhé miesto v celkovom poradí kategórie kamiónov. V prvej desiatke sú ďalšie tri české posádky.

Profil stredajšej etapy z Ad-Dawasiru do Rijádu pripomenul minuloročný Dakar, na ktorý sa vznieslo zo strany jazdcov veľa kritiky. Dal by sa charakterizovať ako „plný plyn a letecký deň“. Po troch úvodných etapách, sa však jednalo o vítané spestrenie. Od štartu až do cieľa museli posádky zvládnuť cez osemsto kilometrov, pričom rýchlostná previerka merala skoro 340 kilometrov.

Pre víťazstvo si do cieľa etapy prišiel Dmitriji Sotnikovovi. Pilot Kamazu o 10 sekúnd porazil tímového kolegu Andreja Karginova, ktorý statočne doháňa svoju stratu, ktorú mu v úvode Dakaru spôsobili technické problémy. Tretiu priečku obsadil Alexej Višněvskij na MAZ-e (+ 14 s), štvrtý finišoval Čech Martin Macík (Big Shock! Racing), v ktorého posádke sú aj František Tomášek a David Švanda. Macíka delilo od Stonikova iba 22 sekúnd. Môže sa však tešiť z priebežného druhého miesta v celkovom hodnotení. Naopak, veľkú smolu mal dobre jazdiaci Sergej Vjazovič (MAZ), ktorý výborne rozbheol aj štvrtú etapu, zastavili ho však technické problémy, ktoré ho zdržali na toľko, že do cieľa prišiel s niekoľkohodinovou stratou a z boja o akékoľvek dobré umiestnenie definitívne vypadol.

Skvelý deň pre posádku Karla

„Sme v cieli! Obrovská výhoda, že sme išli bez prachu, štartovali sme po 2 minútach, to nám tiež pomohlo. Leteli sme ako sme vedeli. Bolo to rýchle. Navigačne náročná etapa, v kaňonoch, ale Ferry dal super výkon, len raz sme sa nadrobno vracali. V dunách sme išli opatrnejšie. Bál som sa, potom čo išli včera 3 kamióny na búdku. Tam by sa dalo ešte zrýchliť. Ale zvyšok etapy úplne v pohode. Sme trochu vydrnčení, auto dostalo zabrať, pretože v 140-kilometrovej rýchlosti to posielame do takých nezmyslov, že vôbec nechápem, ako drží,“ opisoval v cieli etapy pilot žltého Iveca menom Karel, Martin Macík z Big SHock! Racing.

Tatrovky Bugyrry za sebou

Na šiestom a siedmom mieste zakončili 4. etapu obe vozidlá tímu Tatra Buggyra Racing. V rámci vnútrostajňového súboja bol rýchlejší Ignacio Casale, ale stalo sa tak až ku koncu etapy. „Dnes to bol vlastne prvý deň, ktorý sa obišiel bez technických problémov. Profil sa podobal minuloročnému, stále sa letelo sto štyridsať. Išli sme dvesto kilometrov za Ignaciom a Jardom Valtrom, obaja sme potom predbiehali v dunách. Pred cieľom sme dokonca dobehli Kamaz, veľa sa ale prášilo, takže sme všetci zablúdili a museli sa vracať. Ale nebolo to nič hrozné a s etapou som spokojný,“ komentoval český pilot Bugyrry Martin Šoltys. „Ku koncu špeciálky sme dobehli aj Kamaz, ale s Alvarom sme sa rozhodli spomaliť a sústrediť sa na navigáciu, čo sa nám nakoniec vyplatilo. Tatra funguje aj skvele, len s manuálnou prevodovkou to máme v dunách trochu zložitejšie,“ vyjadril sa Šoltysov tímový kolega, Čiľan Ignacio Casale, už šiesty muž priebežného poradia kamiónov.

FOTO: Tatra Buggyra Racing

Loprais mimo desiatku, Valtr opäť výborne

V dobrých výkonoch naďalej pokračuje Jaroslav Valtr, ktorý skončil deviaty, o dve pozície za ním skončil ďalší český pretekár Aleš Loprais (Instaforex Loprais Praga). „Zo začiatku sme leteli fakt pekne. Potom sme dobehli jeden MAZ a v prachu sme niekde urobili defekt. Jednoznačne to bola moja chyba a mrzí ma, že sa nemám z čoho poučiť, pretože ani dnes nevieme, kde sa to stalo. Bol to pomalý defekt, chvíľku sme ho dohusťovali, ale potom sme sa rozhodli koleso vymeniť. Pneumatika už bola veľmi podhustená a bál som sa, aby sme jazdou na také ,papuče’autu niečo neurobili,“ vysvetľuje Aleš Loprais. V priebežnom hodnotení zostáva posádka Instaforex Loprais Praga Teamu piata (+ 51:40 min).

FOTO: Instaforex Loprais Praga Team

MKR sa posúva

O priečku vyššie sa v priebežnom hodnotení posunuli oba židovické Renaulty. Van den Brinkovi patrí priebežná siedma pozícia, v etape jeho posádka uzatvárala elitnú desiatku. „Máme za sebou najdlhší prejazd tohto ročníka. Celkovo to bolo únavné, najmä pre chlapcov, ktorí si „mákli“ pri náročnom nočnom servise. Etapa ako taká ale bola pomerne pohodová. Martin sa nesnaží čokoľvek vymýšľať a ide skôr opatrnejším štýlom, ale je na ňom vidieť, ako sa s autom zžíva čoraz viac. Zatiaľ môžeme byť spokojní. Pred nami je ešte dlhá cesta, takže prílišná divočina by nás mohla stáť viac, než by sme teraz mohli získať,“ konštatoval po etape van den Brinkov mechanik a člen posádky Daniel Kozlovský.

FOTO: MKR Technology

Prečítajte si aj

Back to top button