Výroba vozidiel Tatra sa vracia na Slovensko
Výroba nákladných automobilov značky Tatra sa po rokoch vracia späť na Slovensko. Vo štvrtok o tom v Trenčíne informoval obchodný manažér spoločnosti Tatra Defence Slovakia Róbert Gašparík.
K 30 zamestnancom, ktorý vo výrobe pracujú v súčasnost, má po zvýšení výroby by ich počet mal byť viac ako sto. 30 ľudí, zvyšovaním výroby by ich počet mal prekročiť stovku. „História Tatry na Slovensku siaha do 50. rokov minulého storočia, skončila sa v 90. rokoch. Naším zámerom je, aby sa na Slovensko vrátila značka, ktorá tu má tradíciu. Snahou je navrátiť ju na Slovensko, čím by sa zvýšila zamestnanosť,“ uviedol Gašparík.
Doplnil, že snahou spoločnosti je presunúť výrobu podvozkov a neskôr aj celých vozidiel pre silové zložky na Slovensko, čím by bol k dispozícii rýchly servis, zaškolenie obsluhy vozidiel a celkovo by sa týmto krokom oživil aj priemysel.
„V Trenčíne sa už vyrábajú podvozky Tatra 8×8, niektoré komponenty dovážame z Tatry Kopřivnice, iné sa už vyrábajú na Slovensku. Celá montáž prebieha tu v Trenčíne. Produkt chceme predstaviť rezortu obrany, aby vedeli, že bude k dispozícii silovým zložkám,“ priblížil Gašparík. Ako dodal, pre ministerstvo obrany sa už vyrábajú podvozky zakontrahované v minulom roku, ďalšie obchodné kontrakty má Tatra rozbehnuté v zahraničí.
1 500 vozidiel pre ozbrojené sily SR
Podľa ministra obrany Jaroslava Naďa (OĽANO) rezort obrany s „tatrovkou“ spolupracuje niekoľko desaťročí, či však Tatra získa prípadný kontrakt na dodávku nových vozidiel, musí byť výsledkom verejného obstarávania. „V ozbrojených silách máme množstvo vozidiel. Faktom je, že mnoho z nich má už viac ako 40 rokov a potrebujeme ich nahrádzať novými. I preto sa stretávame s mnohými spoločnosťami, medzi ne patrí aj Tatra. Myslím si, že akákoľvek férová a otvorená diskusia so spoločnosťami je na mieste. Robíme to pravidelne, nie je v tom žiadny problém. Naopak, oceňujem to,“ zdôraznil Naď.
Podľa ministra bude rezort obrany potrebovať viac ako 1 500 nákladných vozidiel rôznych druhov. „V priebehu tohto roka chystáme veľkú súťaž. Komunikujeme aj so spoločnosťou Tatra, ale nielen s ňou. Komunikujeme o tom, akým spôsobom zabezpečiť vozidlá, ktoré potrebujeme a na druhej strane, aby aj štát a obyvatelia Slovenska získali benefity vo forme daní a pracovných príležitostí,“ povedal Naď s tým, že kroky rezortu budú také, aby ho nikto nemohol obviniť z netransparentnosti.