Cestná doprava

Stavebný pomocník MAN TGS

Stavebný pomocník MAN TGS. Spoločnosť MAN Truck & Bus Slovakia dodala stavebnej spoločnosti Lu-Vas stavebný MAN TGS 8×4 s valníkovou nadstavbou od VS-mont a s hydraulickou rukou FASSI od firmy EverLift. Univerzálne vozidlo v tejto úprave ponúka veľké možnosti využitia pri stavebných činnostiach.

Stavebná firma Lu-Vas so sídlom v Lietavskej Svinnej v žilinskom regióne sa zaoberá výstavbou, rekonštrukciou a údržbou pozemných a dopravných stavieb. Vznikla v roku 1995 pod názvom Ľubomír Vavro Lu-Vas. Aktívne a úspešne pôsobí na slovenskom aj zahraničnom trhu. V roku 2005 sa vďaka rastu zmenila na Lu – Vas, s. r. o., a v roku 2011 sa transformovala do novej spoločnosti pod názvom Lu-Vas stavebno-obchodná spoločnosť, s. r. o. Zameriava sa predovšetkým na výstavbu dopravných stavieb v širokom rozsahu – od novostavieb, ciest a mostov cez rekonštrukcie až po sanačné, zemné a výkopové práce.

K týmto činnostiam potrebuje rozsiahli autopark so špecifickými nadstavbami a stavebnými strojmi.
Do flotily spoločnosti pribudol najnovší prírastok – MAN TGS 35.510 8x4H-6 BL CH, vybavený motorom D26 v najvýkonnejšej 375-kilowattovej verzii (510 k) s maximálnym krútiacim momentom 2600 Nm už od 930 otáčok za minútu. K vysokej efektívnosti prispieva tiež automatizovaná prevodovka MAN TipMatic 12.28 OD s režimom OFF-ROAD a PERFORMANCE a MAN PriTarder spolu s motorovou brzdou MAN EVBec.

Hydraulická ruka FASSI 395RA.2.26

Stavebný pomocník MAN TGS

Pre prácu v teréne či v zimných podmienkach má vodič k dispozícii zapínateľný hydrostatický pohon kolies prednej nápravy MAN HydroDrive. Krátkodobo tak dokáže zvýšiť trakciu aj držanie stopy. Zadná náprava je natáčaná a zdvíhacia (prípadne odľahčovacia). Vďaka čomu je vozidlo obratné – má o 3 m menší priemer otáčania ako verzia s pevnou poslednou nápravou. Táto verzia je teda na stavbe podstatne obratnejšia, s vyššími manévrovacími schopnosťami.

Lu-Vas v súčasnosti prevádzkuje päť nákladných automobilov, nový sklápač TGS je prvým truckom značky MAN v autoparku firmy. Z konfigurácie voliteľných systémov a prvkov výbavy je jasné, že sa jeho nový majiteľ rozhodol investovať do najmodernejších technológií. „Nový MAN budeme využívať na zásobovanie stavieb. Teraz však máme zákazku od železníc – ukladanie betónových žľabov, pričom sa výborne uplatní hydraulická ruka FASSI. Výbava je nadštandardná preto, že vozidlo sme objednali výhradne pre nás – majiteľov spoločnosti. Sme rodinná firma s tromi konateľmi a dvaja na ňom budeme jazdiť. Dá sa povedať, že tento MAN TGS sme si kúpili ako klenot do firmy. Vlastne je to už druhý MAN v našom autoparku – vlani pribudla dodávka TGE. Tento rok plánujeme objednať ešte dva trucky z radu TGS, asi vo verzii 6×6,“ komentuje s hrdosťou nové vozidlo Ľubomír Vavro, konateľ spoločnosti Lu-Vas.

Univerzálne vozidlo pre stavebnú činnosť

Toto vozidlo MAN TGS je prvé, ktoré bolo na Slovensku dodané so systémom kamier MAN OptiView, nahrádzajúcim spätné zrkadlá. V kombinácii so zadnou kamerou, ktorá je vo výbave taktiež, vidí vodič na monitoroch prakticky 360-stupňové zobrazenie okolitého priestoru. „Na kamerový systém som si po niekoľkých jazdách zvykol. Je to zaujímavé riešenie a myslím, že ho objednáme aj do ďalších vozidiel,“ hodnotí digitálnu technológiu Ľubomír Vavro.

Kabína typu TN má jedno lôžko. Okrem centrálneho digitálneho prístrojového panela Professional s 12,3-palcovým displejom má vodič po pravej ruke informačno-relaxačné zariadenie Mediasystem Professional Navigation, takisto s 12,3-palcovým monitorom. Vodiča určite poteší aj zostava MAN Advanced so subwooferom. Medzi voliteľnými prvkami, ktoré zvyšujú komfort pri práci, nechýba adaptívny tempomat, dažďový senzor či automatické tlmenie diaľkových svetiel. Prídavné kúrenie (výkon 4 kW), automatická klimatizácia Climatronic či chladnička sú v rámci tohto stupňa výbavy samozrejmosťou.

Na podvozku je osadená vyklápacia nadstavba VS-mont s trojstranným vyklápaním a hydraulickým ovládaním bočníc. Všestrannosť tohto vozidla podporuje výkonná hydraulická ruka FASSI 395RA.2.26 s diaľkovým ovládaním. Tento typ má dosah 16,7 metra (6-násobné vysunutie) s nosnosťou 1500 kg na konci. Pri základnej dĺžke ramena zdvihne 9500 kg. Na Slovensko túto značku hydraulických rúk dodáva banskobystrická spoločnosť EverLift.

Zdroj
transport.sk
Editor
MAN
Back to top button