Cestná doprava

Ford Trucks pre náročné stavebné práce

Nákladné vozidlá značky Ford Trucks prišli na tuzemský trh pomerne nedávno, v roku 2018. Vo svete zavedenú značku dováža na Slovensko spoločnosť Delta-Truck so sídlom centrály v Senci.

Ford Trucks vstúpil na európsky trh naozaj excelentne a ihneď dal najavo, že s ním treba medzi veľkými hráčmi počítať a nepodceňovať ho. V roku 2019 prišiel na trh s celkom novým radom cestných ťahačov F-MAX a hneď získal ocenenie Interna¬tional Truck of the Year 2019. Ford Trucks pomerne rýchlo etabloval svoje zastúpenia po celej Európe. O túto vlajkovú loď tureckého výrobcu po jeho Road Show po Slovensku vzrástol záujem nielen vďaka dodacím termínom a cene, ale aj vďaka použitým moderným technológiám, prevádzkovým nákladom, odolnosti a dobrým jazdným vlastnostiam. Popri ťahačoch novej generácie do porfólia Ford Trucks patria aj distribučné vozidlá a najmä konštrukčný rad vozidiel pre stavebníctvo, komunál či špeciálne vozidlá (hasičské…).

Stavebný nezmar

Stavebný rad Ford Trucks tvoria podvozky v konfigurácii 8×4, 6×4 a 4×2. Konštruktéri automobilky Ford Otomotiv Sanayi si dali záležať predovšetkým na tom, aby boli vozidlá jednoduché na ovládanie, robustné a odolné pre všetky typy stavieb. Na intenzívne testovanie využili aj stavbu nového medzinárodného letiska v Istanbule, kde bolo v priebehu troch rokov nasadených okolo 700 vozidiel – sklápače, domiešavače, nosiče kontajnerov. Referencie z jednej z najväčších stavieb pomohli upevniť podiel značky Ford Trucks na domácom (tureckom, pozn. redakcie) trhu, a to nad 50 %. Konštrukčné vozidlá Ford Trucks sa osvedčili svojou odolnosťou a spoľahlivosťou, ako aj výborným pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou či TCO (prevádzkovými nákladmi). „Stavebný rad Ford Trucks veľa vydrží, máme výbornú spätnú väzbu od zákazníkov, v Rumunsku sú jednotkou na trhu stavebných vozidiel. Pomer cena/výkon je najlepší na trhu a za tým si značka stojí. Štandardne sa autá dodávajú kompletne s nadstavbou – vozidlá 6×4 sa dodávajú ako S3 trojstranné sklápače a vozidlá 8×4 sa štandardne dodávajú ako S1 s nadstavbou Arslan z Turecka a s hydraulikou značky Hyva. Samozrejme, je možné dodať vozidlá aj s nadstavbami VS-MONT, Molčík, Meiller a ďalších – rozhoduje klient,“ hovorí Ing. Marcel Šulek, obchodný manažér značky Ford Trucks na Slovensku, a dodáva, „hlavnou výhodou je robustnosť, jazdné vlastnosti v ťažkom teréne a veľmi dobrá cena v spojení s výhodnými záručnými podmienkami. Na sezónu sme dobre pripravení, vozidlá 6×4 aj 8×4 máme pripravené k odberu i na prenájom.“ Delta-Truck na Slovensku pôsobí aj v prenájme nákladných vozidiel (ťahačov) pre stavebníctvo – veľkoobjemové sklápacie prívesy a walking floors.

Všestrannosť aj nízke náklady

Vozidlá Ford Trucks v sebe spájajú moderné technológie, komfort a inovatívny prístup vo vývoji materiálov a agregátov. Ruka v ruke s výkonnými a úspornými motormi (s manuálnou alebo automatizovanou prevodovkou s voliteľným Intarderom) ponúka výrobca aj rad ďalších užitočných funkcií a prvkov výbavy, ktoré pomáhajú s optimalizáciou prevádzky v náročných podmienkach stavebníctva. Ide napríklad o systém na kontrolu trakcie, funkciu vyslobodenia vozidla z ťažkého terénu, power mód alebo, naopak, ECO režim pre jazdu na ceste alebo spevnených komunikáciách.
Stavebné vozidlá Ford Trucks sú komfortne vybavené, majú ergonomicky riešenú kabínu s dostatkom priestoru pre každodennú náročnú prácu. Vodiči ocenia klimatizáciu, vzduchom odpružené sedadlo s vyhrievaním aj systémami, ako je napríklad asistent rozjazdu do kopca. Vozidlá Ford Trucks poháňa Fordom vyvinutý motor Ecotorq. Vozidlá pre ľahšie aplikácie poháňa agregát so zdvihovým objemom 9 litrov, výkonom 330 k a krútiacim momentom 1 300 Nm, ťažšie aplikácie sa spoliehajú na motor so zdvihovým objemom 12,7 litra; výkonom 420 k a krútiacim momentom 2 150 Nm, majú mechanické odpruženie náprav a robustný rám vyvíjaný pre maximálnu robustnosť, 10 mm hrubá oceľ vydrží tlak 500 MPa a podvozok je kompatibilný so všetkými typmi nadstavieb. Podvozky môžu byť osadené sklápacími korbami vo verzii S1, S2 alebo S3 priamo z výroby s globálnou homologáciou alebo od našich nadstavbárov. Sklápače a domiešavače môžu byť doplnené aj kropiacimi vozidlami či cisternami na pohonné hmoty. V stavebnom segmente patria na Slovensku medzi najžiadanejšie práve sklápače a betónové mixéry a aj tu ponúka značka Ford Trucks zaujímavé riešenia. „Na sklade a ihneď k odberu máme vozidlá 8×4 S1 a 6×4 S3, ku ktorým okrem trojročnej záruky, ktorú poskytujeme na všetky vozidlá, ponúkame aj trojročný servis zdarma,“ vysvetľuje Marcel Šulek. Zoznam modelov je však bohatý a ponúka aj ďalšie konfigurácie. Pre stavebníctvo a obslužné činnosti má značka v ponuke vozidlá 6×4, 6×2 a 6×2 so zdvíhacou zadnou nápravou, určené pod valníky, hákové naťahováky alebo reťazové nakladače. Tieto vozidlá sú tiež vybavené menšou kabínou a platí na ne trojročná záruka. „Každé vozidlo môžeme nakonfigurovať podľa priania a požiadaviek zákazníka. Riešenie máme aj pre zákazníkov požadujúcich kratšiu dodaciu lehotu alebo pre spoločnosti s napätým rozpočtom,“ uvádza Marcel Šulek. „K vozidlám sme schopní ponúknuť predĺženú záruku, servisný kontrakt a, samozrejme, aj financovanie.“

Servis presne na mieru

Spoločnosť Delta-Truck ponúka k svojim vozidlám komplexný servis. V rámci popredajných a servisných služieb ponúka svojim zákazníkom balíky služieb spojené so servisom a údržbou (R & M zmluvy), ktoré umožňujú čerpanie servisných služieb a nákup náhradných dielov a príslušenstva za vhodných podmienok. V prípade núdzového odstavenia vozidla mimo servisu je k dispozícii asistenčná služba vrátane možnosti odťahovej služby. Dôležitá je medzinárodná servisná sieť, ktorá sa stále rozrastá.

O spoločnosti Ford Trucks International

Ford Trucks International patrí medzi najväčších výrobcov nákladných vozidiel s celkovou hmotnosťou nad 16 ton na svete. Vo výrobnom závode v tureckom Inon sa okrem nákladných vozidiel vyrábajú taktiež motory, nápravy a ďalšie komponenty pre modelový rad Ford Transit. Viac ako 50-ročná výrobná tradícia je kombinovaná so silným dôrazom na výskum a vývoj. V novom vývojovom centre, postavenom v roku 2015, pracuje vyše 1 400 zamestnancov, a podieľa sa tak na vývoji hlavných komponentov nákladných vozidiel Ford Trucks vrátane úplne nových motorov. Ford Trucks predáva svoje vozidlá vo viac ako 25 krajinách strednej a východnej Európy, Ruska a SNŠ, Blízkeho východu a Afriky.

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button