Cestná doprava

Skvele pripravený Renault Austral

Skvele pripravený Renault Austral. Renault začiatkom novembra predstavil nové SUV zo segmentu C – model Austral. Už prvé jazdy ukázali, že nový model má všetko, čo dnes od moderného SUV očakávame. Nová verzia výbavy Esprit Alpine je čerešničkou na torte.

Zarytí fanúšikovia značky Alpine môžu namietať, že Austral nie je športové auto a Alpine má byť výsostne športovou záležitosťou. Snahou automobilky je však v tomto prípade vzdať hold motoršportu a zároveň priniesť to najlepšie z ponuky. Napríklad už matná farba karosérie jasne ukazuje, že Esprit Alpine prináša jedinečnosť. Tmavosivé 20-palcové disky kolies, vodorovná mriežka chladiča Satin Grey či lesklé čierne lišty na oknách dodávajú vozidlu výnimočnosť. V interiéri sa najvyšší stupeň výbavy prejavuje čalúnením z Alcantary s tkaninou imitujúcou karbón, logom Alpine vyšitým na opierkach hlavy aj volantom z kože Nappa s modro-bielo-červeným prešívaním.

Nový 4Control advanced

Systém riadenia všetkých kolies 4Control prišiel na trh v roku 2007. S modelom Austral prichádza jeho tretia generácia, kombinujúca novú viacprvkovú zadnú nápravu s riadením všetkých kolies. Výsledkom počas jazdy sú jasne citeľná väčšia stabilita a ovládateľnosť, ktoré sme mali možnosť porovnať s modelmi Clio a Kadjar. Austral aj napriek svojej veľkosti na úrovni modelu Kadjar potreboval vďaka tomuto systému na rovnakej trati menej otočiek volantom a vo výsledku mal lepší polomer otáčania. SUV segmentu C si na trati počínalo rovnako ako malé Clio, a to už je čo povedať.

V závislosti od situácie systém 4Control advanced umožňuje natočenie zadných kolies mikrouhlom v rovnakom smere jazdy ako predné kolesá (o 1 stupeň) alebo natáčanie zadných kolies o 5 stupňov oproti predným kolesám. V prípade predchádzajúcej generácie bol tento uhol 3,5-stupňový. Priemer otáčania 10,1 m hovorí za všetko. Popri manévrovateľnosti nás ale systém 4Control advanced v kombinácii s naladením podvozka prekvapil aj v zákrutách. Renault na prvé jazdy zvolil členitý terén s množstvom zákrut, kde sme si mohli schopnosti nového SUV vychutnať naplno. Model Austral je postavený na novej aliančnej platforme CMF-CD Aliance, ktorej prednosťou je možnosť využiť ju s rôznymi typmi hybridizácie.

Hybridná technológia z F1

Austral ponúkne hneď dva hybridné pohony. Nová generácia motora E-Tech full hybrid, určená pre Austral, je vybavená novým trojvalcovým benzínovým motorom s turbom a so zdvihovým objemom 1,2 litra má max. výkon 96 kW a krútiaci moment 205 Nm. Je kombinovaný s výkonnejším elektromotorom (50 kW a 205 Nm), lítiovo-iónovou batériou s väčšou kapacitou (1,7 kWh/400 V) a prevodovkou kombinujúcou dva prevodové stupne pre hlavný elektromotor a štyri pre spaľovací motor. Renault pri ňom sľubuje bezkonkurenčnú spotrebu pod 5 l/100 km.

Druhým motorom v ponuke je mild-hybrid vychádzajúci z 1,3-litrového preplňovaného benzínového motora s priamym vstrekovaním, ktorý značka vyvinula v spolupráci s Daimlerom a používa ho v časti svojich modelov. Poháňa ho štartér-alternátor a 12 V lítiovo-iónová batéria. K dispozícii je so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou CVT prevodovkou. V ponuke nájdeme dva výkonové varianty – 140 a 160 k.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button