Cestná doprava

Schmitz Cargobull na východe Slovenska

Schmitz Cargobull na východe Slovenska. K portfóliu produktov Schmitz Cargobull sa opäť pridali prívesy určené pre intermodálne prepravy – podvozky pre výmenné nadstavby A.WF a Z.WF. Tieto podvozky sa montujú v novej pobočke Schmitz Cargobull v Michalovciach.

Spoločnosť Schmitz Cargobull v roku 2021 znova rozšírila ponuku pre intermodálnu dopravu, a to zaradením prívesov pre výmenné nadstavby. Pri výrobe výmenných nadstavieb a prívesov vstupuje Schmitz Cargobull do výrobného partnerstva s významnou firmou na výrobu výmenných nadstavieb Kerex v Michalovciach. A v modernom areáli firmy na východe Slovenska otvára svoju vlastnú pobočku. V pobočke Schmitz Cargobull v Michalovciach montujú prívesy A.WF a Z.WF v súlade s prísnymi štandardmi najsilnejšieho výrobcu návesov a prívesov v Európe.

Moderný areál Kerex poskytol zázemie pre pobočku Schmitz Cargobull v Michalovciach

Schmitz Cargobull na východe Slovenska

Pobočka v Michalovciach

Schmitz Cargobull Michalovce, s. r. o., vznikol už v júli 2019. Po fáze etablovania sa a príprav na výrobu spoločnosť začala v roku 2021 vyrábať výmenné podvozky A.WF (trailer swap podvozok) a Z.WF (centrálne nápravové podvozky) pre súpravy s celkovou dĺžkou až 18,750 metra. Obe vozidlá sú teraz k dispozícii v troch variantoch pre štandardizované výmenné boxy do 20′. Príslušné varianty – A.WF/Z.WF 18, A.WF/Z.WF 18 Midi a A.WF/Z.WF 18 Maxi – sú optimalizované pre rôzne parkovacie výšky od 1 020 milimetrov do 1 320 milimetrov.

Podvozky prívesov A.WF od Schmitz Cargobull sú robustné, variabilné a s desaťročnou zárukou na prehrdzavenie. Výmenná nadstavba prívesu má vysúvacie oje. To znamená, že A.WF je možné použiť aj pre rôzne dĺžky motorových vozidiel. Manévrovateľnosť je zabezpečená podvozkom s nenáročným otočným vencom nad prvou nápravou prívesu, ktorého línie môžu byť voliteľne vedené cez rám. Druhá náprava prívesu je ROTOS a je výsledkom vlastného vývoja Schmitz Cargobull. Obe nápravy možno zdvíhať a spúšťať pomocou mechov vzduchového odpruženia pre rôzne spomínané výšky parkovania. Na tento účel slúžia dva zdvíhacie ventily k nosníku I na ľavej strane.

Schmitz Cargobull na východe Slovenska

Podvozok centrálnej nápravy Z.WF s výmennou nadstavbou od Schmitz Cargobull sa dá nastaviť aj na výšku pomocou zdvíhacieho a spúšťacieho ventilu na pozdĺžniku. Vzhľadom na skutočnosť, že nápravy ROTOS Z.WF sú z konštrukčných dôvodov umiestnené blízko seba, výrobca prívesu upustil od druhého ventilu a namiesto toho ovláda obe nápravy súčasne. Z.WF však zostáva variabilný, pretože ťažná rúra prívesu s centrálnou nápravou je teleskopická (4 x 100 milimetrov) a dá sa uzamknúť pomocou mechanického zámku.

Pre stabilitu, najmä pri nakladaní vysokozdvižných vozíkov, má Z.WF tiež dva páry podporných nôh namontovaných pred prvou a poslednou polohou nápravy, ktoré možno manuálne vysunúť a zasunúť pomocou navijaka. Na oboch vozidlách štyri pozinkované a sklopné uzávery kontajnerov zabezpečujú správne upevnenie výmenných boxov. Štandardizovaný balík komfortu dopĺňajú pozinkované vodiace kladky a pozinkované sklápacie dorazy. Voliteľné sú prídavné svetlomety v zadnej časti A.WF alebo Z.WF, ktoré by mali zabezpečiť väčšiu bezpečnosť práce.

Podvozky prívesov A.WF a Z.WF si môžete prísť pozrieť aj priamo do centrály importéra Central Europe Trailer (CET) v Senci. „Teší nás, že už aj na Slovensku má Schmitz Cargobull svoju výrobnú pobočku. Slovenské zastúpenie pracuje v spolupráci so spoločnosťou Kerex veľmi zodpovedne a ponúka vysokú kvalitu produktov, ktoré rozširujú portfólio návesov a prívesov Schmitz Cargobull – jednotky na európskom trhu. Naši zákazníci tak získajú ďalšie možnosti využitia najkvalitnejších produktov v oblasti prípojných vozidiel na našom trhu,“ hovorí Jaroslav Čechovič, konateľ spoločnosti Central Europe Trailer, dlhoročného importéra vozidiel Schmitz Cargobull na Slovensku.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB

Prečítajte si aj

Back to top button