Cestná doprava

Prichádza bezemisný Quantron

Prichádza bezemisný Quantron. Quantron je v Európe jediným dodávateľom kompletného sortimentu úžitkových vozidiel od 3,49 t do 44 t a autobusov s elektrickým a hybridným pohonom, ako aj s palivovými článkami (H2).

Vozidlá z produkcie nemeckej spoločnosti Quantron (Augsburg) už vystavujú a testujú v reálnej praxi. Dôraz kladú na koncept Re-Powering – konverziu ojazdených a existujúcich vozidiel, s cieľom znížiť emisie z výroby nových vozidiel. Na tieto vozidlá ponúkajú kompletný servis zahrňujúci analýzu prevádzkových nákladov, podporu infraštruktúry (aj digitálnej), nákup zelenej elektriny, žiadosť o dotácie, ako i ponuku prenájmu, kúpy, financovania a lízingu či školenia vodičov.

Prečítajte si aj

Quantron QHM FCEV s dojazdom 1 500 kilometrov

Nemecký výrobca Quantron v spolupráci so spoločnosťou Ballard Power Systems vyvinul nákladné vozidlo Quantron QHM FCEV (elektrický ťahač s palivovými článkami), ktoré bude schopné prejsť značné vzdialenosti, kým bude nutné doplniť palivo. Ide o významný úspech. Pomáha ďalej podporovať životaschopnosť H2 ako paliva pre odvetvie diaľkovej nákladnej dopravy, najmä v porovnaní s rozsahom dostupným z batériových elektrických vozidiel, ktoré musia mať ťažké batérie, aby zostali napájané, a ktoré si vyžadujú najmä dlhšie časy nabíjania.

Vozidlo Quantron QHM FCEV využíva dva 120 kW palivové články FCmove-XD, spojené s e-nápravou eGen Power 130D od Allison Transmission. Na testovanie postavili dva modely – Quantron QHM FCEV 60-2000 a Quantron QHM FCEV 44-2000, ktoré ponúkajú značne veľkú kapacitu nádrží H2, a to až 116 kilogramov. Zásobníky H2 sú umiestnené za kabínou a budú plne integrované do podvozka, čo vozidlu umožní prejsť až 1 500 kilometrov na plnú nádrž H2. Pod novým označením Quantron QHM FCEV 27-1000 bude konfigurácia dostupná aj ako verzia cestnej súpravy na prepravu ťažkých nákladov na dlhé vzdialenosti.

Vodíkový Quantron QHM FCEV

Distribučný Quantron QARGO 4 EV

V apríli výrobca Quantron predstavil verziu 12-metrového e-busu Quantron Cizaris 12 EV. Stanovil cieľ vyvinúť riešenia s nulovými emisiami v segmente autobusov aj nákladných vozidiel. Svoj zámer následne potvrdil svetovou premiérou ľahkého distribučného elektrického nákladného vozidla Quantron QARGO 4 EV.

Ľahký e-truck s maximálnou celkovou hmotnosťou 4,5 tony má užitočné zaťaženie 1 600 kg a reálny jazdný dosah do 230 kilometrov. Ide o parametre optimálne pre udržateľný rozvoz tovarov na „poslednom kilometri“, v komunálnych službách či vo vnútropodnikovej logistike. Vozidlo so 120-kilowattovým elektromotorom využíva batériu LFP (lítium-železo-fosfát) s kapacitou 81 kW od čínskeho výrobcu CATL, pričom nabíjanie jednosmerným prúdom trvá iba 75 minút.

Distribučný Quantron QARGO 4 EV

Ľahký Quantron QLI a QLIH

Koncept Re-Poweringu vyskúšal Quantron na dodávke Iveco Daily. Cieľom ambiciózneho elektrického priekopníka Quantron je elektrifikácia ojazdených úžitkových vozidiel všetkých tried, a to vo veľkom meradle. Vozidlá, ktoré boli predtým vybavené spaľovacím motorom, následne štartujú svoj druhý život s plne elektrickým alebo hybridným pohonom.

Generálny riaditeľ spoločnosti Quantron Andreas Haller vie, kedy je prestavba vhodná a kedy je existujúce vozidlo príliš staré na to, aby sa investícia do nového čistého pohonu ukázala ako výhodná. V spracovaní ojazdených úžitkových vozidiel sa cíti ako doma. K dispozícii má nespočetné množstvo dodávok, ktoré sú ideálne na prestavbu. Spoluprácou so 700 partnerskými dielňami Alltrucks ponúka Quantron AG zákazníkom celoeurópsku, vynikajúco vybavenú servisnú sieť. Je garanciou údržby a opráv pre ich e-komerčné vozidlá. Nové či upravené jazdené vozidlá môžu s čistou energiou zmysluplne nahradiť starší autopark firiem.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB
Back to top button