Cestná doprava

Nový VW Transporter

Nový VW Transporter. Divízia Volkswagen Úžitkové vozidlá ukázala úplne nový model Transporter. Nová generácia ponúka viac priestoru, väčšiu nosnosť aj vyššiu ťažnú kapacitu.

Ponuka modelov úžitkovej divízie Volkswagenu sa poriadne rozrástla: Transporter a Caravelle, ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, Multivan a nový model California, postavený na Multivane. Vozidlá poháňajú najmodernejšie turbodieselové, plug-in hybridné a elektrické pohonné systémy. Pohon všetkých kolies je dostupný ako voliteľná možnosť.

Siedma generácia modelu Transporter prichádza na trh vo variantoch panelová dodávka (nákladný priestor pre čisto tovarovú dopravu), panelová dodávka Plus (nákladný priestor s druhým radom sedadiel pre kombinovanú prepravu tovaru a cestujúcich), Kombi (pre osobnú dopravu) a ako dvojkabína (plošina s dlhým rázvorom). Verzie Kombi a panelová dodávka sú voliteľne k dispozícii s vysokou strechou a predĺženým rázvorom.

Exkluzívnejší Caravelle bol vyvinutý pre komerčnú osobnú dopravu, ako shuttle služby a veľkokapacitné taxíky. Divízia VW Úžitkové vozidlá ponúkne Caravelle ako základnú verziu, so strednou výbavou Life alebo ako najvyššiu verziu Style. Caravelle je tiež k dispozícii s predĺženým rázvorom. Ďalšou verziou je PanAmericana, postavená na modeli Transporter a Caravelle.

VW Transporter California

Nový VW Transporter

Aj plug-in hybrid

Divízia VW Úžitkové vozidlá rozšírila aj sortiment pohonných jednotiek. Okrem najnovších turbodieselových motorov (TDI) budú modely Transporter a Caravelle k dispozícii s plug-in hybridným pohonom a čisto elektrickým pohonom. Predpredajná fáza už prebieha s tromi rôznymi výkonovými variantmi TDI: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k).

Novovyvinutý plug-in hybridný pohon (eHybrid) so systémovým výkonom 171 kW (232 PS) už možno tiež objednať. Čoskoro budú nasledovať tri elektrické pohonné jednotky s výkonom 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k) a čistou kapacitou batérie 64 kWh. Okrem toho bude k dispozícii elektrická verzia so zníženým výkonom a menšou batériou pre mestskú dodávkovú dopravu.

Modely TDI a eHybrid majú pohon predných kolies. Pohon všetkých kolies 4MOTION je dostupný ako voliteľná možnosť pre verzie TDI od výkonu 110 kW. Elektrické modely majú pohon zadných kolies, neskôr sa plánuje aj verzia s pohonom všetkých kolies. Model TDI s výkonom 125 kW je štandardne vybavený osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je tiež voliteľne dostupná pre model TDI s výkonom 110 kW. Automatická prevodovka je povinná pre plug-in hybridné a elektrické modely

Transporter v detailoch

Siedma generácia sa už neštartuje kľúčom, ale všeobecne pomocou štartovacieho tlačidla vedľa 12-palcového digitálneho prístrojového panela a 13-palcového infotainment displeja. Štandardný multifunkčný volant je vybavený prehľadnými tlačidlami. Hlasitosť infotainment systému sa nastavuje pomocou volantu alebo klasickým otočným ovládačom.

Páku ručnej brzdy nahradili spínačom pre parkovaciu brzdu, nachádza sa v strede palubnej dosky. Páka voliča je v automatických verziách umiestnená na stĺpiku riadenia – umožňuje lepší prístup do nákladného priestoru alebo priestoru pre cestujúcich. Nový Transporter je dlhý 5 050 mm (o 146 mm viac v porovnaní s modelom T6.1). Jeho rázvor bol predĺžený o 97 mm na 3 100 mm; rázvor predĺžený o 400 mm bude tiež k dispozícii ako voliteľná možnosť (celková dĺžka 5 450 mm). S vonkajšou šírkou 2 032 mm je nový Transporter o 128 mm širší ako jeho predchodcovia (bez vonkajších zrkadiel).

Nový VW Transporter

Maximálna šírka medzi kolesami bola zvýšená o 148 mm na 1 392 mm. To umožňuje jednoduché ukladanie europaliet. Dĺžka nákladného priestoru na podlahe bežného rázvoru Transportera je 2 602 mm, čo je nárast o 61 mm; s predĺženým rázvorom sa dĺžka nákladného priestoru zväčšuje na 3 002 mm.
Vďaka zvýšenej dĺžke, šírke a rázvoru sa divízii VW Úžitkové vozidlá podarilo výrazne zväčšiť nákladnú kapacitu nového Transportera.

Najväčší úložný objem verzií s bežným rázvorom je teraz 5,8 m3. Verzie s dlhým rázvorom a vysokou strechou pojmú až 9 m3. Napriek svojej veľkosti sa nový Transporter s výškou menej ako 2 metre (bežná strecha) zmestí do všetkých bežných viacúrovňových parkovacích garáží. S polomerom otáčania iba 11,8 metra (bežný rázvor) tiež ľahko zvláda úzke zákruty. Max. nosnosť je 1,33 tony a zvýšila sa max. ťažná kapacita, z 2,5 t na 2,8 t.

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button