Cestná doprava

Dôkladne vylepšený Transporter

Dôkladne vylepšený Transporter. Po prvých informáciách na tému nový Transporter, ktoré Volkswagen Úžitkové vozidlá zverejnil koncom minulého roka, sú teraz k dispozícii ďalšie údaje o pracovisku vodiča, výbave aj detailné parametre nákladného priestoru.

Interiér bol prepracovaný do najmenšieho detailu s jasným cieľom: Vyrobiť Transporter s typickými dizajnovými prvkami značky v kombinácii s maximálnou priestrannosťou a funkčnosťou. Pracovisko vodiča charakterizuje osvedčená vysoká pozícia sedadla a páky prevodovky, novinkou je 12-palcový monitor s digitálnymi prístrojmi (uhlopriečka 30 cm) a 13-palcový displej (uhlopriečka 33 cm) s dotykovým ovládaním pre štandardne dodávaný informačno-zábavný systém (vrátane DAB+ a bezdrôtovej aplikácie App Connect s Apple CarPlay/Android Auto). Informačno-relaxačný systém možno na prianie rozšíriť o navigáciu, mobilné online služby Volkswagen VW Connect a VW Connect Plus (štandardne dodávané s navigačným systémom) a ozvučenie Harman Kardon.

K štandardnej výbave patrí nový multifunkčný volant s tlačidlami, ktoré sa podľa výrobcu ľahko ovládajú aj v rukaviciach a elektronická parkovacia brzda s funkciou Auto-Hold umiestnená na prístrojovej doske. V stredovej konzole sa nachádza odkladacia priehradka pre smartfóny s voliteľnou funkciou indukčného nabíjania. Ďalšie zariadenia je možné nabíjať pomocou až siedmich USB-C, USB-A a 12-voltových rozhraní. Volkswagen Úžitkové vozidlá navyše ponúka nový Transporter s voliteľným napájacím nábojom 230 V (400 W) vrátane meniča na napájanie veľkých elektrických zariadení. K dispozícii bude aj menič s výkonom 2,3 kW pre elektrický variant.

Výrobca zdôrazňuje prehľadnú a logickú štruktúru menu všetkých displejov

Väčšia prepravná kapacita

Pokiaľ ide o posádku, Transporter nastupujúcej generácie môže byť dvoj-, troj-, štvor-, päť- alebo šesťmiestny. V základnom vyhotovení sa skriňová dodávka dodáva s dvomi samostatnými sedadlami vpredu. Voliteľne sú k dispozícii aj tri sedadlá vpredu (sedadlo vodiča plus dvojmiestna lavica). Okrem toho môže byť Transporter vybavený až tromi ľahko odnímateľnými samostatnými sedadlami v druhom rade. Neskôr paletu verzií rozšíri Kombi s lavicou pre troch cestujúcich v treťom rade.

Ako jediné ľahké úžitkové vozidlo v tejto triede bude nový Transporter v ponuke ako valník s dvojitou 6-miestnou kabínou. Základné vyhotovenie má objem nákladného priestoru 5,8 m3 (nárast o 10 %) a pri najväčšej verzii 9,0 m3. Ak sa pozrieme podrobnejšie na vnútorné rozmery skrine, tak nástupca modelu T6.1 ponúkne podstatne viac ako predchodcovia. Dĺžka na úrovni podlahy je pri základnom rázvore 2602 mm (+61 mm), s predĺženým rázvorom narastie na 3002 mm. Nákladný priestor môže byť konfigurovaný s rôznymi deliacimi stenami a individuálne prispôsobený špecifickým požiadavkám zákazníka.

Dôkladne vylepšený Transporter

Nový Transporter je dlhší aj širší

Celková dĺžka vozidla 5050 mm znamená nárast o 146 mm. Rázvor sa predĺžil o 97 mm na 3100 mm a na želanie bude k dispozícii o 400 mm dlhší rázvor (celková dĺžka vozidla 5450 mm). Vonkajšia šírka narástla na 2032 mm (+128 mm). S maximálnym užitočným zaťažením 1,33 tony a ťažnou kapacitou do 2,8 tony je nový Transporter vo svojej triede „sťahovacie“ vozidlo. Napriek svojej novej veľkosti sa Transporter s výškou pod 2,0 metre (normálna strecha) zmestí na všetky bežné viacposchodové parkoviská. A vďaka priemeru otáčania iba 11,8 metra (základný rázvor) zvláda aj ostré zákruty a komplikované pri manévrovanie.

Maximálne užitočné zaťaženie 1,33 tony

Predpredaj už beží

Na nemecký trh bude nový Transporter uvedený začiatkom roka 2025. S podstatne širšou štandardnou výbavou ako má T6.1 a 81-kilowattovým prepĺňaným vznetovým motorom sa cena dodávky začína od 36 780 eur. Resp. pre valník s dvojitou kabínou od 39 130 eur (ceny platné pre Nemecko), predpredaje už rozbehli a podľa výrobcu sa vyvíjajú sľubne – je to „veľké hlasovanie o dôvere značke“.

V ponuke bude aj valník s dvojitou 6-miestnou kabínou

Editor
Peter Magerčiak
Back to top button