Cestná doprava

Distribučný QUANTRON QARGO 4 EV

Distribučný QUANTRON QARGO 4 EV. Svetová premiéra ľahkého nákladného vozidla novej značky QUANTRON s batériovým elektrickým pohonom signalizuje, že do sektora e-mobility vstupujú okrem veľkých výrobcov aj ďalší hráči.

Koncom apríla nemecká spoločnosť QUANTRON predstavila svoj prvý vlastný distribučný elektrický model QARGO 4 EV. Novinka mala premiéru niekoľko mesiacov po uvedení 12-metrového e-busu QUANTRON Cizaris 12 EV a výrobca tým potvrdil zámer vyvíjať riešenia s nulovými emisiami v segmente autobusov aj nákladných vozidiel.

Ľahký e-truck s maximálnou celkovou hmotnosťou 4,5 tony má užitočné zaťaženie 1600 kg a reálny jazdný dosah do 230 km. To sú parametre optimálne pre udržateľný rozvoz tovarov na „poslednom kilometri“, v komunálnych službách či vo vnútropodnikovej logistike. Vozidlo so 120-kilowattovým elektromotorom využíva batériu LFP (lítium-železo-fosfát) s kapacitou 81 kW od čínskeho výrobcu CATL, pričom nabíjanie jednosmerným prúdom trvá iba hodinu a štvrť.

Kompaktný e-truck s rázvorom 3308 mm má veľmi malý polomer otáčania, čo je ideálne pre prevádzku v mestách

Ľahký elektrický nákladiak dosiahne maximálnu rýchlosť 90 km/h. Model QARGO 4 EV ponúka výrobca vo viacerých vyhotoveniach. Vo verzii so skriňovou nadstavbou poskytuje prepravnú kapacitu 21 m3, pričom vonkajšie rozmery tohto kompaktného e-trucku sú 5920/2300/3000 mm (d/š/v). Zákazníci si môžu objednať aj valník/sklápač, valník s plachtou alebo chladiarenskú nadstavbu.

Medzi ďalšie inovácie v portfóliu spoločnosti QUANTRON patrí aj plne elektrický ťahač návesov Q-Heavy QUANTRON QHD BEV 50-280 postavený na báze modelu DAF CF Space Cab. Toto vozidlo má 350-kilowattový elektromotor s krútiacim momentom 3500 Nm, plne automatickú 6-stupňovú prevodovku, energiu čerpá z batérie s kapacitou 280 kWh a jeho dojazd je do 220 km.

QARGO 4 EV so skriňovou nadstavbou ponúka nákladný priestor s objemom 21 m3

Prestavby aj vlastný vývoj

Svoje produkty QUANTRON vyvíja a vyrába v spolupráci s globálnymi partnermi, medzi ktorých patria spoločnosti QEV Technologies a EV Dynamics. Moduly vozidiel pochádzajú z Ázie. Vývojový tím z QUANTRONU a QEV Technologies ich upravuje tak, aby vyhovovali európskym normám a spĺňali individuálne požiadavky zákazníkov.

„Od konkurentov sa líšime tým, že naše vozidlá sú ľahko dostupné. V Európe je v súčasnosti približne 56 miliónov úžitkových vozidiel, ktoré generujú obrovské znečistenie. Vidíme veľké príležitosti na trhu autobusov a úžitkových vozidiel nielen v Európe, keďže sme práve zaregistrovali QUANTRON USA. Podľa nášho názoru je kategória US-Class 8 pripravená na revolúciu palivových článkov. A dnes QUANTRON spúšťa aj svoju vodíkovú ofenzívu,“ povedal k aktuálnej stratégii značky Michael Perschke, generálny riaditeľ spoločnosti. Dodal, že pevne verí v elektrické vozidlá pre distribučný sektor na krátke vzdialenosti a je si istý, že v diaľkovej doprave príde čoskoro na cesty vodíková technológia. „Ďalšou silnou stránkou QUANTRONU je to, že sme schopní prispôsobiť existujúce vozidlá a tiež vyrábať naše vlastné produkty.“

Spoločnosť QUANTRON AG so sídlom v Augsburgu poskytuje systémy v oblasti e-mobility pre nákladné vozidlá, autobusy a dodávky. Ponuku jej služieb zabezpečujú dve obchodné jednotky: Q-Retrofit (prestavba vozidiel s dieselovým motorom na elektrický pohon) a Q-Mobility (produkcia vlastných vozidiel značky QUANTRON bez emisií). So svojím oddelením Q-Ecosystem dodáva aj celkové koncepty mobility s nulovými emisiami. Bavorská spoločnosť disponuje sieťou 700 servisných partnerov v oblasti výkonovej elektroniky a batériovej technológie.

Prísne funkčný minimalistický dizajn interiéru kabíny modelu QARGO 4 EV

Zdroj
transport.sk
Editor
PH

Prečítajte si aj

Back to top button