Motorizmus

Bude konkurovať E-Transitu a eSprinteru?

Bude konkurovať E-Transitu a eSprinteru? Nový elektrický Renault Trafic Van E-Tech má dojazd takmer 300 km na jedno nabitie. Výrobca tvrdí, že pre mnohých klientov je tento dojazd dostatočný. V oblasti úžitkových parametrov nerobí elektrický Renault Trafic kompromisy a odvezie viac ako jednu tonu nákladu.

Renault Trafic Van je skutočný bestseller, ktorý si od roku 1980 získal viac ako 2,4 milióna profesionálov. 100 % elektrická verzia Trafic E-Tech dopĺňa ponuku elektrických úžitkových vozidiel Renault – Kangoo Van E-Tech Electric a Master E-Tech Electric. Elektrický Renault Trafic Van E-Tech zdedil všetky dobré vlastnosti, ktoré boli počas viac ako 40 rokov úspešne implementované, a je treťou najpredávanejšou ľahkou dodávkou v Európe.

Bude Renault Trafic Van E-Tech konkurovať E-Transitu a eSprinteru?

Renault Trafic s označením E-Tech Electric poslúži zákazníkom vyhľadávajúcim dodávku na krátke trasy s množstvom zastavení a rozjazdov počas dňa. Rovnako ako elektrické Kangoo a Master, aj nový Trafic E-Tech Electric je pripravený ako šasi pre ľahkú montáž nadstavieb vrátane sanitných áut. Dostupný bude v dvoch dĺžkach (L1, L2 = 5,08 – 5,48 m) aj výškach (H1, H2 = 1,97 – 2,5 m), s objemom nákladového priestoru od 5,8 až do 8,9 m3. Renault navyše zdôrazňuje, že vo verzii L2 dokážete vďaka otvoru v priečke za sedadlami previezť až 4,15 m dlhý náklad. Kabína poskytuje posádke odkladacie priestory s celkovou kapacitou 88 litrov (19,7 litra v konzole, 14,6 litra vo dverách a 54 litrov v lavici).

Interiér Renault Trafic Van E-Tech

Aj vyše 300 km

Na pohon prednej nápravy slúži trakčný elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 245 Nm. Energiu čerpá z batérie s kapacitou 52 kWh, čo mu stačí na štandardný dojazd 297 km (WLTP). K dispozícii bude aj verzia „Long range“ s maximálnou rýchlosťou obmedzenou na 90 km/h a normovaným dojazdom 322 km. Elektrický Trafic odvezie 1,1 t nákladu. Štandardne je vybavený jednofázovou palubnou 7 kW nabíjačkou (pre domáce nabíjanie) alebo 22 kW nabíjačkou na striedavý prúd (pre wallbox). Na nej dokáže získať 50 km dojazdu za 25 min. V budúcom roku sa objaví ako opcia aj možnosť jednosmerného rýchlonabíjania výkonom 50 kW.

Záruka na batérie je 8 rokov alebo 160 000 km. Počas tohto obdobia sú bezplatne vymenené, ak ich kapacita klesne pod 70 % ich nominálnej hodnoty. Bežné hydraulické brzdenie dopĺňa adaptívny rekuperačný brzdový systém ARBS (adaptive regenerative brake system), ktorý efektívne rekuperuje energiu.

Pripravený pre nadstavby

Široká modularita poskytuje veľké možnosti prispôsobenia aj vďaka sieti viac ako 359 schválených výrobcov nadstavieb. Trafic Van bol prvým úžitkovým vozidlom, ktoré ponúkalo „mobilnú kanceláriu“. Sklopením stredného sedadla sa z operadla stane pracovný stôl (s úložným priestorom na poznámkový blok) alebo bočný stolík na občerstvenie. Vďaka vozidlu Renault Trafic Van sa táto dômyselná funkcia stala žiadanou výbavou profesionálov.

Prostredníctvom aplikácie MyRenault pre smartfóny alebo multimediálneho systému Renault Easy Link (štandardne vo všetkých úrovniach výbavy) ponúka nový Trafic Van E-Tech Electric špecifické pripojené služby, ako napríklad programovanie nabíjania batérie a diaľkové monitorovanie stavu nabitia batérie, vyhľadávanie dobíjacích miest na trase, vypočíta dostupné ciele so zostávajúcou životnosťou batérie.

Objednávky na verzie L2 (Van H1 a H2, podlahová kabína a dvojitá kabína) spustili v októbri a prvé dodávky sa k zákazníkom dostanú už v novembri, zatiaľ čo objednávky na verzie L1 (Van H1 a dvojitá kabína) budú spustené v novembri a prvé dodávky sa uskutočnia v decembri.

Aj Renault Trafic E-Tech Electric sa vyrába v modernom závode v Sandouville vo Francúzsku, ktorý zamestnáva 1 677 pracovníkov a v ktorom sa montuje aj Nissan Primastar. Elektromotor a nabíjačky nového Trafic Van E-Tech sa vyrábajú v závode Renault Cléon v Normandii. Batérie sa montujú v závode Flins a elektrifikácia vozidla sa vykonáva v závode Gretz-Armainvilliers.

Zdroj
transport.sk
Editor
Viliam Bujna, foto: Renault

Prečítajte si aj

Back to top button