25 rokov KRONE Cool Liner
KRONE Trailer produkuje chladiarenské návesy od roku 1996. Rok 2021 je pre spoločnosť KRONE výnimočným rokom, pretože chladiarenský náves oslavuje tento rok svoje štvrťstoročie. Chladiarenské návesy sa v produkcii KRONE Trailer stali, popri plachtových, významným produktom tejto značky.
Pri oslave je vždy dôvod pozrieť sa späť do histórie KRONE Cool Liner od roku 1996 po súčasnosť. Za 25 rokov bol KRONE Cool Liner neustále inovovaný a ďalej vyvíjaný, stal sa tak tým, čím je dnes: prémiovým chladiarenským návesom od KRONE. V roku 1996 spoločnosť KRONE predstavila prvý chladiarenský náves pod názvom „KRONE-Wabash“.
Nová generácia Cool Liner
Nový KRONE Cool Liner je plný vylepšených detailov, ktoré každodennú prepravu uľahčujú a robia ju bezpečnejšou. So štandardným telematickým vybavením je Cool Liner vždy na dosah dispečera, a to aj na veľké vzdialenosti, a dá sa bezproblémovo integrovať do moderného systému správy autoparku.
A nakoniec, komplexná ponuka doplnkového vybavenia zaisťuje, že chladiarenský náves sa dá dokonale prispôsobiť najrôznejším prepravným úlohám, vďaka čomu je Cool Liner skutočne všestranný. V jubilejnom roku 2021 sa súčasný chladiarenský náves KRONE Cool Liner predstavuje s mnohými aktualizáciami, štandardnou výbavou je KRONE Telematics, inovatívnym konceptom osvetlenia, novým optimalizovaným tesnením dverí, novým modulárnym systémom ochrany proti nárazu.
Nová výrobná linka v Herzlake
Spoločnosť KRONE výrazne zvýšila výrobné kapacity, aby uspokojila rastúci dopyt po skriňových návesoch. Vo výrobnom závode v Herzlake inštalovala novú výrobnú linku „STG“ (hladká oceľová stena), kde sa vyrábajú hladké oceľové steny so zakrivenými bočnými stenami pre návesy KRONE Dry Liner na prepravu suchého tovaru. Tento robustný univerzálny stroj môže byť vybavený mnohými ďalšími variantmi vybavenia a zaistenia nákladu, napríklad dvojpodlažným systémom.
Vďaka novým montážnym linkám „STG“ a „STP“ v závode Herzlake zdvojnásobili svoje kapacity na viac ako 180 jednotiek za týždeň. Do lokality bolo investovaných 11,3 milióna eur s cieľom uspokojiť rastúci dopyt. Použitím dvoch nových liniek možno široký sortiment s mnohými variantmi a doplnkami vybavenia vyrobiť v najvyššej kvalite. Návesy KRONE Dry Liner vďaka flexibilnému modulárnemu systému môžu mať aj iné typy karosérie, ako sú ľahké plastové bočné steny a sendvičové panely.
Všetky typy karosérie sú štandardne vybavené oceľovou strechou, ale je možné ich kombinovať aj s priesvitnou plastovou strechou alebo izolovanou strechou. Dry Liner ponúka to správne riešenie pre každodennú prepravu – či už pre bežný náklad, spoločnosti CEP (kuriérske, expresné, balíkové), logistiku v oblasti sťahovania a nábytku, alebo pre textilný priemysel.
V úzkej spolupráci so zákazníkmi z najrôznejších priemyselných odvetví vyvinula spoločnosť KRONE v priebehu rokov množstvo funkcií a praktických detailov pre širokú škálu aplikácií. Pre obzvlášť háklivý tovar, ako sú cigarety, elektronika a parfumy, je ideálnym riešením náves Dry Liner STG s dvojstennou ochranou proti kolízii vysokozdvižného vozíka a kazetami z hladkej steny z pozinkovanej ocele.
Vhodné na prepravu tovarov citlivých na teplotu, ako sú laky a farby, sú skriňové návesy Dry Liner SDK LI so svetelnou izoláciou. Panely bočných stien môžu byť dlhé až 13,6 m a sú vyrobené z preglejky, plastu alebo penového sendviča v jednom kuse. Spoločnosť KRONE využíva aj nové technológie lepenia. Predbežná montáž variantov strechy GRP a ISO sa teraz vykonáva pomocou automatizovaného lepiaceho stola.
Súčasťou výrobných liniek je viacero robotov, rozsiahla automatizácia je v závode v Herzlake samozrejmosťou, rovnako ako nadštandardná ochrana proti korózii, ktorú poskytuje práškový lak KTL plus pre podvozok – až do dĺžky 16 m, výšky až 3,2 m a šírky až 2,6 m. V Herzlake sa tiež nachádza automatizovaná výroba komponentov spoločnosti KRONE.
Vo výrobnom závode s asistenciou robotov sa vyrábajú komponenty, ako zadné dvere, bočné steny, sklopné bočnice, ako aj stredové a rohové stĺpiky pre celý program vozidiel KRONE. „Celková rozloha závodu v Herzlake je okolo 352 000 m2. V lete 2021 zavŕšime ďalšiu etapu rozširovania premiestnením zostavy výmennej nadstavby do novej haly. Táto montážna linka bola tiež kompletne prepracovaná,“ hovorí výkonný riaditeľ Bernhard Brüggen.
Nová generácia Mega Liner
Pevný základ, inovatívne detaily, nižšia hmotnosť – to je evolúcia návesov Mega Liner. Výsledkom je zvýšenie maximálneho užitočného zaťaženia, hmotnosť návesu je menšia ako 6 500 kg, vo verzii Ultra-Light má dokonca menej ako 5 900 kg. Vďaka novej konštrukcii strechy je možné hydraulickú zdvíhaciu strechu bez väčšieho úsilia otvárať a zatvárať až o 500 mm.
Poteší aj pohodlná manipulácia s plachtou na zaistenie nákladu Safe Curtain pre obzvlášť rýchle a bezpečné nakladanie a vykladanie počas prepravy s vysokofrekvenčným objemom. Nový Mega Liner vyniká všestrannosťou, vďaka sofistikovanému modulárnemu systému môže byť Mega Liner prispôsobený mnohým individuálnym požiadavkám – od možnosti upevnenia nákladu až po hydraulické rozšírenie zadnej časti.
Dlhú životnosť a obzvlášť vysokú ochranu proti korózii zaisťuje kombinácia práškovo upraveného podvozka KTL plus a pozinkovaných komponentov. Špeciálnym vrcholom nového modelu Mega Liner je inovatívne hydraulické rozšírenie zadnej časti pre nakládku/vykládku, šírka sa zväčší na cca 3 480 mm. Mimoriadne široké bremená je tak možné nakladať a vykladať rýchlo, ľahko, bezpečne a bez poškodenia bočných stien.