Oceľové rameno žeriavu cestovalo z Európy až do Ázie
Spoločnosť DACHSER Air & Sea Logistics pomohla uskutočniť opravu žeriavu v juhovýchodnej Ázii zorganizovaním prepravy oceľového ramena z Düsseldorfu do Jakarty. Rameno s dĺžkou 23 metrov a šírkou 3,6 metra strávilo väčšinu z 55 dní cesty na palube lode.
Preprava tak veľkého náhradného dielu do Jakarty v Indonézii znamenala v prvom rade nájdenie vhodnej lode. DACHSER si vybral loď RoRo, pretože je schopná pojať extra dlhý náklad na prívese MAFI, ktorý je špeciálne navrhnutý pre ťažké tovary. Cesta začala v Düsseldorfe, kde bolo rameno žeriavu naložené na vysoko-tonážny transportér a odkiaľ bolo odvezené do 200 kilometrov vzdialeného prístavu v Antverpách. Ďalšou zastávkou bol Singapur, kde bolo rameno preložené na menšie plavidlo, ktoré zabezpečilo dopravu do Jakarty. Tu bola spoločnosťou DACHSER Indonézia zaistená vykládka a následná preprava nákladným vozidlom na miesto určenia. „Najväčšou výzvou na celej tejto akcii bolo to, že akonáhle sme dostali povolenie na prepravu, na ceste, ktorou sme mali ísť, sa začali stavebné práce, čo nám takmer znemožnilo opustiť továreň z Düsseldorfu,“ hovorí Hans-Ulrich Brüggemann, projektový manažér v DACHSER Air & Sea Logistics v Kolíne nad Rýnom, ktorý prepravu organizoval. „Vďaka tomu, že celý tím spojil sily, sme našli riešenie a podarilo sa nám žeriavové rameno vypraviť na cestu.“
Profesionáli v oblasti projektovej logistiky po celom svete
Ak ide o veľké, ťažké, alebo obzvlášť zložité prepravy, projektové logistické tímy v spoločnosti DACHSER Air & Sea Logistics sú vo svojom živle. Zákazníkom radia aké sú dostupné trasy, vhodné nosiče a starajú sa o spracovanie prepravy „door-to-door“. A to bez ohľadu na to, či ide o luxusné automobily, továrenské komponenty, alebo celé výrobné závody – DACHSER Air & Sea Logistics organizuje plynulú prepravu ako súčasť svojho projektového riadenia. „Pri plánovaní projektu musíte brať ohľad na veľa faktorov,“ uvádza Brüggemann. „Organizujeme čo najefektívnejšiu prepravu: od presného plánovania trasy, čo zahŕňa aj uzatvorenie ciest, až po colné odbavenie.“ Aby spoločnosť dodávala tovar v medzinárodnom meradle, je potrebná spolupráca tímov po celom svete. Presne taká spolupráca práve medzi tímami v Nemecku a Indonézii zabezpečila, že sa žeriavové rameno prepravilo cez polku sveta.