Logistika a skladovanie

DPD rozširuje sieť svojich odberných miest

Nechať si doručiť balík do blízkeho obchodu a vyzdvihnúť si ho po ceste z práce alebo počas nákupov. Tento spôsob preberania zásielok využíva stále viac zákazníkov internetových obchodov.

Odberné miesta Pickup sú vhodným riešením pre ľudí, ktorí sa napríklad nechcú viazať na príchod kuriéra, výhodné sú ale aj pre samotné kamenné obchody, ktoré vďaka zapojeniu sa do siete odberných miest získavajú nových zákazníkov.

Využívanie odberných miest Pickup na doručovanie zásielok je bežným trendom v európskych mestách a aj na Slovensku. Ide o flexibilné riešenie, vďaka ktorému sa adresáti dostanú k svojej zásielke v čase, ktorý im najviac vyhovuje a nemusia sa viazať na príchod kuriéra. Spoločnosť DPD sa rozhodla v najbližších mesiacoch sieť odberných miest Pickup (https://www.dpd.com/sk/sk/pickup/stante-sa-odbernym-miestom/) na Slovensku výrazne rozšíriť.

„Podľa našich skúseností zákazníci radi využívajú najmä odberné miesta v blízkosti svojho domova alebo v prestupných bodoch. Zásielky si vyzdvihujú pri ceste z práce alebo počas rodinných nákupov,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ spoločnosti DPD na Slovensku. „V najbližších mesiacoch máme v pláne rozšíriť sieť odberných miest tak, aby ľudia vždy ľahko našli také odberné miesto, ktoré bude vyhovovať ich plánom a požiadavkám,“ dodáva.

Odberné miesta sú často menšie, lokálne obchody alebo prevádzky so službami. Zapojiť sa do siete Pickup je pre ne častokrát veľmi výhodné. Ľudia vyhľadávajú najmä odberné miesta vo svojom okolí alebo na miestach, kde sa často pohybujú.

„Vďaka zapojeniu sa do siete odberných miest sa tak o ich obchode dozvie veľké množstvo ľudí z okolia. Podľa našich skúseností sa množstvo zákazníkov v týchto prevádzkach zvýši v priemere o 10 až 15 percent,“ hovorí Peter Pavuk. Počet odberných miest, s ktorými kuriérska spoločnosť DPD spolupracuje sa neustále zvyšuje.

V súčasnosti ich je po celej Európe už viac ako 57–tisíc. Mnohým kamenným obchodom pomohlo zapojenie do siete aj počas pandémie. Služby výdajného miesta pre objednávky z internetových obchodov totiž mohli poskytovať aj počas lockdownu.

Využívanie odberných miest je pre zákazníkov veľmi jednoduché. Stačí, ak pri objednávke tovaru z internetového obchodu vyberú možnosť „doručiť zásielku do odberného miesta Pickup“, zvolia si miesto, ktoré im najviac vyhovuje a počkajú na potvrdzujúci e-mail, že ich balík je pripravený.

Na vyzdvihnutie im postačí PIN kód, ktorý obdržia v správe. Prostredníctvom odberných miest je tiež možnosť zásielku odoslať, čo využívajú najmä ľudia, ktorí potrebujú balík napríklad reklamovať alebo vrátiť nevyhovujúcu veľkosť oblečenia či topánok.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button