Alza vlani narástla o 20 percent
Alza vlani narástla o 20 percent. Alza ukončila hospodárske výsledky minulého roka nad očakávania dobre. Najväčší český e-shop vlani dosiahol obrat takmer 1,75 miliardy eur. Za rok obslúžil 5,25 milióna zákazníkov, pre ktorých vybavil 17,9 milióna objednávok.
Alza je najväčší internetový obchodník, uznávaný líder a inovátor v oblasti internetového predaja v Česku a na Slovensku. Biznisové aktivity sa od roku 2014 rozšírili do ďalších krajín EÚ. Vznik firmy Alza sa datuje od roku 1994, keď vznikla pod názvom Alzasoft. V roku 2000 prichádza s prvou online verziou internetového obchodu a v roku 2004 otvára pobočku na Slovensku. Už v roku 2005 prekročil obrat Alzy 1 miliardu Kč. V roku 2007 sa zrodila zelená postavička mimozemšťana Alzáka.
Prvé automatizované logistické centrum pri Prahe bolo otvorené v roku 2010. V roku 2014 Alza expanduje do 26 krajín EÚ. V tomto roku firma zriadila vlastnú dopravu AlzaExpres a odbavila viac ako 3 milióny objednávok. Nové distribučné centrum na Slovensku sa otvorilo v roku 2015 a od roku 2016 Alza doručuje aj cez víkend, pobočky otvára v sobotu aj v nedeľu. Spúšťa klubový program Alza Premium a otvára prvú predajňu v Maďarsku.
Alza vlani narástla o 20 percent
Novinkou v roku 2017 je zavedenie platby bitcoinmi a spustenie online predaja elektromobilov. V tomto roku bola otvorená prvá predajňa v Rakúsku a showroom v Maďarsku. Alza zastrešuje predmet e-commerce B2C na VŠE. V roku 2018 spoločnosť otvorila tri inovatívne predajne budúcnosti v Prahe, ako aj nový showroom v Budapešti. V danom roku už má Alza 1 800 nových výdajných miest po celej SR a ČR a nové logistické centrum v českej obci Zdiby. Od roku 2019 začala firma spolupracovať s platformou Liftago a implementuje nové platobné metódy (ApplePay, GooglePay, platby v aplikácii).
V roku 2020 spustila Alza nové logistické centrum v Senci, vybudovala sieť AlzaBoxov a otvorila ich tretím stranám. V minulom roku 2021 vzniká nová centrála na Slovensku s najmodernejším showroomom Alza. Otvorené bolo aj logistické centrum v Chrášťanoch pri Prahe a lokálne distribučné centrum v Budapešti a Alza zároveň spustila Alza Marketplace. Dnes je v prevádzke takmer 1 800 AlzaBoxov a 53 predajní.
Úspešný rok 2021
Internetový predajca, e-shop Alza, sa sústredil na kvalitu poskytovaných služieb, rozvoj vlastných zdrojov, masívne investície do budovania otvorenej platformy AlzaBoxov a posilňovania prítomnosti na zahraničných trhoch. Alza.cz uzavrela minulý rok podľa predbežných výsledkov s obratom vo výške viac ako 1,75 miliardy eur. To predstavuje 20 % medziročný rast, e-shop zvýšil svoj celkový obrat za všetky trhy o 295 miliónov eur. Znamenalo to aj rast interných tímov a súčasne ich rozšírenie. Počet zamestnancov sa v minulom roku vďaka 800 nováčikom zvýšil na takmer 4 000.
„Našou ambíciou je neustále posúvať očakávania zamestnancov aj zákazníkov a potom ich naplniť. Preto sme naprieč všetkými tímami zavádzali zmeny vedúce napríklad ku skráteniu času dodania objednávky o 5 hodín,“ hovorí Tomáš Havryluk zo spoločnosti Alza. To sa Alze podarilo aj pri rastúcom počte zákazníkov, vlani na e-shope nakúpilo 5,25 milióna zákazníkov, a počte objednávok, ktorý sa zvýšil o 27 % na 17,9 milióna.
„Dôveru zákazníkov ilustruje dlhodobo rastúci podiel objednávok platených kartou online na e-shope. Už druhý rok ide o najčastejšiu platobnú metódu so 47 % podielom,“ uvádza Petr Bena, podpredseda predstavenstva Alza.cz. Zákazníci veria aj privátnym značkám spoločnosti, ktoré okrem elektroniky ponúkajú napríklad už aj domáce potreby, sušené plody alebo vybavenie na voľný čas. Alza ich vo svojom portfóliu ponúka už 18 a ich predaj sa v minulom roku zdvojnásobil.
Alza vlani narástla o 20 percent
Rok 2021 je možné označiť za rok AlzaBoxov. Alza ich počet viac ako zdvojnásobila a v ČR, SR a Maďarsku ich prevádzkuje takmer 1 800. AlzaBoxy výrazne prispeli k zrýchleniu dodania tovaru a ich prínos sa najvýraznejšie prejavil v predvianočnej sezóne. Posledný týždeň pred Vianocami bolo až 43 % objednávok doručených práve cez AlzaBoxy. V priebehu celého roka ich vyskúšalo vyše 2 milióny zákazníkov, ktorí si z nich vyzdvihli 13 miliónov kusov tovaru. Európsky biznis Alzy, mimo SR a ČR, za minulý rok vzrástol o
36 % a za posledné dva roky sa jeho obrat zdvojnásobil. Napríklad tržby v Nemecku sa viac ako strojnásobili a Alza.de sa stala najrýchlejšie rastúcim e-shopom s elektronikou na tamojšom trhu.
Za minulý rok prekonalo 19 tovarových segmentov miliardový obrat. Najnovšie sa medzi ne zaradili PC zostavy, monitory a privátne značky Alzy. Spoločne s malými domácimi spotrebičmi, mobilnými telefónmi, notebookmi a príslušenstvom tak patria medzi obratovo najväčšie segmenty v Alze. Segmenty s najrýchlejším tempom rastu boli auto-moto, kancelárske potreby, konzoly a hry, PC zostavy, sortiment pre domácich miláčikov a smart domácnosť.
Medzi najpredávanejšie druhy tovaru sa prebojovali knihy a LEGO, prvá desiatka tak už nie je čisto doménou elektroniky a IT. Najvyšší denný obrat v rámcie-shopu vlani zaznamenali 13. decembra, keď spracovali 130-tisíc objednávok vo výške 315 miliónov českých korún. Počas vianočnej špičky, ktorá vlani trvala dva týždne, Alza sedemkrát prekonala denný obratový rekord z roku 2020 a spracovala viac ako 1,5 milióna objednávok v hodnote atakujúcej 4 miliardy českých korún.