Motorizmus

Prémiová voľba, vízia budúcnosti

Prémiová voľba, vízia budúcnosti. Spoločnosť Hankook má ambicióznu stratégiu pre rozvoj podnikania v oblasti pneumatík pre nákladné a autobusové vozidlá v Európe.

Stratégia Hankook v oblasti TBR pre Európu

Spoločnosť Hankook má ambície globálne rozvíjať svoje podnikanie v oblasti pneumatík pre osobné, nákladné a autobusové vozidlá a technológií mobility. Aby tento cieľ dosiahli, investujú do svojho sortimentu, napríklad obnovou všetkých produktov TBR. Nový rad Alphatread umožňuje viacnásobné protektorovanie vďaka mimoriadne silnej kostre pneumatiky Hankook. Hankook pokračuje v silnom raste v Európe. Vyvíja najlepšie prémiové produkty vo svojej triede s využitím najnovších dostupných technológií. Budúcnosť vidia v pokračovaní spolupráce s obchodnými partnermi z oblasti vozových parkov, aby zaistili, že budú využívať 100 % hodnoty, ktorú navrhujú a zabudovávajú do svojich pneumatík.

Vplyv zmeny vnímania mobility podnikania na budúcnosť TBR pneumatík TBR

„V prémiovom segmente priemyslu pneumatík a mobility pracujem už 30 rokov a za ten čas som zažil významné zmeny. Predpovedám však, že zmeny, ktoré budeme v našom odvetví pozorovať v nasledujúcich 10 rokoch, budú významnejšie ako zmeny za posledných 50 rokov. Budeme svedkami rýchleho nárastu vozidiel s alternatívnym pohonom, predovšetkým elektromobilov (EV),“ hovorí Miroslav Pražák, marketing manager Hankook Tire Česká republika. Vývoj vozidiel a technológií bude mať na odvetvie mobility veľký vplyv. Pre výrobcov pneumatík to znamená, že je potrebné vykonať mnoho zmien. „Budeme svedkami pokračujúcej snahy o používanie udržateľných materiálov a nových pneumatík určených špeciálne pre elektromobily,“ dodáva. Pneumatiky pre elektromobily musia mať vyššiu nosnosť, nižší valivý odpor, vysokú schopnosť prenášať krútiaci moment, nízku hlučnosť a vysoký kilometrový výkon.

Prémiová voľba, vízia budúcnosti

„Pracujeme tiež na senzoroch pneumatík, ktoré budú autonómnym vozidlám budúcnosti poskytovať údaje o stave vozovky a pneumatík v reálnom čase. Pneumatiky budú jedinou súčasťou, ktorá sa bude dotýkať povrchu vozovky. V prípade neprítomnosti vodiča bude nutné, aby stav vozovky: poľadovica, dážď, blato atď. rozpoznali pneumatiky. To je nová oblasť inovácií pre výrobcov prémiových pneumatík, ktorá bude znamenať prechod z pozície dodávateľa pneumatík na poskytovateľa riešení mobility,“ vysvetľuje Miroslav Pražák.

Rastúci význam udržateľnosti

Spoločnosť Hankook vyhlásila cieľ 100% udržateľnosti do roku 2050 a neustále predlžuje životnosť svojich výrobkov. Napríklad najnovšia generácia regionálnych nákladných pneumatík má až o 20 % vyšší kilometrový výkon ako predchádzajúce výrobky. „Pri všetkých našich pneumatikách pridávame pod blok behúňa 6 – 8 mm dodatočnú gumu, ktorá umožňuje obnovenie behúňa, a zameriavame sa aj na väčšie investície do protektorovania pneumatík. To ponúka možnosť opätovného využitia až 70% alebo 50 kg pôvodného materiálu pneumatiky, čo pri výrobe šetrí peniaze, materiál, energiu a vodu,“ hovorí Miroslav Pražák.

Prémiová voľba, vízia budúcnosti

Ponuka pneumatík v Európe v nasledujúcich 5 rokoch

Spoločnosť Hankook obnoví všetky svoje existujúce produkty TBR na európskom trhu. A súčasne pracuje na novom rade pneumatík pre elektromobily. Hankook už uviedol na trh nový produktový rad pre osobné automobily, ktorý bol navrhnutý špeciálne pre elektromobily – iON. Prijímanie elektromobilov nebude vo všetkých segmentoch využitia prebiehať rovnakým tempom.

„Tradičná segmentácia trhu sa teda triešti a my vyvíjame hybridné pneumatiky, ktoré sa hodia pre segmenty diaľkových, regionálnych a diaľkových (on/off segment) pneumatík. Napríklad v roku 2020 sme uviedli na trh rad SmartFlex AM11/SmartFlex DM11, čo je zmiešaný produkt pre regionálny a On/Off segment, a od roku 2023 očakávame, že uvedieme na trh rad pneumatík pre elektromobily, ktoré budú špeciálne navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky na zlepšenie výkonu pneumatík a zvýšenie udržateľnosti materiálov,“ dodáva Miroslav Pražák.

Zdroj
Hankook
Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button