Cestná doprava

Nový sklápač Schmitz Cargobull

Nový sklápač Schmitz Cargobull. Nová generácia nadstavieb a rámov Schmitz Cargobull S.KI prináša úsporu hmotnosti až 230 kg, má prepracovanú ochranu proti podjazdu s veľkou svetlou výškou. Výroba nového sklápacieho návesu S.KI začala koncom prvého štvrťroka 2023 a už získal 1. miesto Best Brand Awards v kategórii „Tipper“.

Oceľové rámy podvozka sklápacieho návesu S.KI sa vždy vyznačovali ideálnou rovnováhou medzi optimalizáciou hmotnosti, robustnou odolnosťou a stabilitou vyklápania pri každodennom používaní. Zásadné prepracovanie modulárneho rámu umožnilo dosiahnuť pri sklápacom návese S.KI úsporu hmotnosti 45 až 110 kg, podľa dĺžky a konštrukcie rámu. Nový modulárny rámový systém pre všetky dĺžky návesov je dostupný vo verzii STANDARD, LIGHT alebo HEAVY-DUTY, v závislosti od úrovne použitia.

Konštrukcia priečnych nosníkov poskytuje ešte väčšiu stabilitu a zabezpečuje dlhšiu životnosť podvozka vďaka optimálnej ochrane proti korózii. Konštrukciu rámu tiež vylepšili pre lakovanie a galvanizáciu. Na novú generáciu pozinkovaného rámu S.KI. Schmitz Cargobull poskytuje zákazníkom 10-ročnú záruku proti prehrdzaveniu. Lakované rámy ponúkajú lepšiu ochranu proti korózii. Zákazníci profitujú z vysokej hodnoty pri ďalšom predaji vďaka nižšej strate hodnoty.

Nový LIGHT rám variantov S.KI bol špeciálne vyvinutý pre použitie s optimalizovaným užitočným zaťažením na cestách, staveniskách a ľahkých offroadových trasách. Táto inovácia je jednou z najľahších oceľových rámov podvozka na trhu. Ponúka vyššiu stabilitu a torznú tuhosť pri sklápaní a tiež lepšiu hospodárnosť pri každodennom používaní. K dispozícii sú štyri rôzne dĺžky rámu (systémové dĺžky 7,2; 8,2; 9,6; 10,5), v závislosti od použitia, úrovne zaťaženia a požadovaného objemu tela. Okrem verzie STANDARD je k dispozícii aj verzia LIGHT pre obzvlášť vysoké užitočné zaťaženie alebo verzia HEAVY-DUTY pre mimoriadne ťažké nasadenie.

S.KI_Digitálny palubný vážiaci systém

Nový sklápač Schmitz Cargobull

Hmotnosť novej zaoblenej oceľovej karosérie s ložným objemom 24 m³ sa optimalizovala pre použitie na staveniskách. Dosiahli tu úsporu hmotnosti až 180 kg. Široká rovná podlaha zaisťuje nižšie ťažisko, čo napomáha k optimálnej manipulácii a rovnomernému opotrebovaniu. Horné okraje boli prepracované s vylepšeným prierezom na zvýšenie vertikálnej a horizontálnej tuhosti. Vďaka čomu je zaoblené oceľové telo ešte stabilnejšie.

Ochrana proti podbehnutiu spĺňa všetky kritériá stanovené v ECE-R58.03. Aj tu sa znížila hmotnosť a zlepšila sa ovládateľnosť. Skladací mechanizmus umožňuje jednoduché ovládanie z jednej strany a po zložení poskytuje dobrú svetlú výšku 728 mm. To umožňuje ľahké manévrovanie až po finišer. Elektropneumatická ochrana proti podjazdu so senzormi pre LED indikátor polohy tiež prešla úpravou s optimalizovanou mechanikou a vedením káblov. Senzory zaznamenávajú polohu jazdy a vykladania, čo znamená, že ochranu proti podjazdu možno bezpečne ovládať z kabíny vodiča.

Štandardná poloha koncových svetiel bola upravená pre potreby prepravy sypkého tovaru a asfaltu. Teraz je k dispozícii vo verzii, ktorá je o 140 mm vyššia a o 80 mm posunutá dozadu. Čo vytvára väčšiu vzdialenosť od sypkého nákladu (napríklad asfaltu) pri vykladaní. V dôsledku toho sa pri zohľadnení právnych predpisov znižuje riziko poškodenia držiaka ochrany proti podjazdu.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB, TS

Prečítajte si aj

Back to top button