Byť jednotka v čerstvosti nie je len tak
Byť jednotka v čerstvosti nie je len tak. Púť ovocia, zeleniny, mäsa, pečiva či mliečnych výrobkov s cieľovou destináciou: stôl v domácnosti, je vskutku náročná. Napriek tomu, sa obľúbenému diskontnému reťazcu Lidl dlhodobo darí zabezpečiť mnohým slovenským rodinám čerstvosť a kvalitu za ceny, ktoré si môže dovoliť skutočne každý.
Za pravou podstatou čerstvosti stojí zodpovedný výber dodávateľov, náročné procesy a premyslená logistika. Aj vďaka dobre nastaveným prísnym pravidlám si diskont prehlbuje a udržiava dôveru svojich zákazníkov. Potvrdil to aj prieskum od agentúry 2muse. Konateľ Lidla zodpovedný za predaj a logistiku – Robert Flachbart v mene spoločnosti uviedol, že diskont je naozaj presvedčený, že jeho zákazníci si zaslúžia to najlepšie: „Kvalitu a čerstvosť výrobkov sledujeme dôkladne a neustále – pri ich príjme v logistickom centre, počas ich skladovania, prepravy a samozrejme priebežne v predajniach. V každej z nich máme prítomného manažéra čerstvosti, ktorý pravidelne kontroluje kvalitu čerstvého sortimentu. Dbáme tiež na zákaznícku dobu spotreby a tovar s dostatočným predstihom zlacňujeme tak, aby ho zákazníci mohli plnohodnotne využiť.”
Podľa slov vedúceho Logistického centra v Seredi – Michala Kiabu prúdi absolútna väčšina tovaru od dodávateľov do skladov diskontu a odtiaľ do predajní. Už len to predstavuje oveľa vyššiu náročnosť samotnej prípravy a s tým spojených kontrolných úkonov. Zároveň však diskont môže vďaka tomu lepšie strážiť čerstvosť výrobkov, ktorú si následne zákazníci môžu vychutnať vo svojich domácnostiach.
Byť jednotka v čerstvosti nie je len tak
Lidl sa snaží neustále napredovať a vylepšovať svoje služby pre zákazníkov, otvára im nové predajne s čerstvými potravinami. Vďaka tomu je reťazec stále bližšie k ľuďom. „Pre logistické centrum je nevyhnutné mať v predstihu vyriešene najdôležitejšie oblasti – dostatok personálu (a s tým spojený prípadný nábor), kapacitné možnosti uskladnenia tovaru, dostatok prepravných kapacít a správne naplánovanie závozov tovaru, aby bolo možné zabezpečiť obsluhu nových predajní. Jednou z najväčších výziev je kvalita personálu. Lojálny a kvalitný personál je preto základným kameňom úspechu nielen nášho logistického centra, ale aj predajní,” opísal Kiaba. Zaujímavé je, že behom týždňa logistické centrum Lidla v Seredi prichystá zrhuba milión kartónov a 15-tisíc paliet.
O celkové nastavenie sa zaujíma aj influencer Miroslav Bača, známy pod menom thebacis. Bača spracoval na základe návštevy logistického centra v Seredi pútavé video, v ktorom si prechádza rovnakou cestou, ako potraviny. Bol súčasťou príjmu tovaru, úplne prvej kontroly čerstvosti, až po výdaj do predajne. Podarilo sa mu sprítomniť svojim divákom reálny proces fungovania logistického skladu.
„Návšteva logistického centra Lidl ma vzala späť do školských čias, keď som naposledy navštevoval netradičné exkurzie, ktoré vyrážali dych. Nebolo tomu inak ani teraz. Ohromený veľkosťou, funkčnosťou, precíznosťou a kvalitou som dospel k záveru, že obchodný reťazec naozaj dokáže do svojho regálu poctivo dostať akýkoľvek tovar najvyššej kvality a čerstvosti,” dodal Bača.