Volkswagen Transporter Seikel – tvrdý pracant
Volkswagen Transporter Seikel – tvrdý pracant. Okrem mondénneho čisto osobného Multivanu T7, o ktorom bolo v poslednej dobe veľa počuť, pôsobí úžitkový Volkswagen Transporter 6.1 Kombi ako tvrdý pracant. Testovali sme ho s terénnou prestavbou Seikel, ktorá značne rozširuje jeho schopnosti.
Volkswagen T6.1 Kombi je k dispozícii v dvoch dĺžkach, s paletou motorov TDI od 81 do 150 kW, s manuálnou alebo automatickou prevodovkou DSG a tiež s pohonom predných alebo všetkých kolies. Interiér je mimoriadne variabilný, prevážať môžete osoby alebo náklad. Sedačky, ktorých môže byť až deväť, sú vyberateľné. V podlahe sú umiestnené sklopné upínacie oká na upevnenie nákladu. Vnútro vozidla je odolné a pripravené na blato, prach, farby, piliny a ďalšie zdroje pracovného znečistenia.
Na druhej strane T6.1 umožňuje výbavu najmodernejšími asistenčnými systémami, ako je napríklad Trailer Assist III. Pre tento model, ktorého výroba beží súčasne s novým Multivanom, existuje nespočetné množstvo dodatočných úprav a prestavieb. Medzi ich dodávateľov patrí aj nemecká firma Auto Seikel, ktorej exkluzívnym zástupcom pre Českú republiku je dílerstvo Porsche Praha Prosek. Tam vám na prianie upraví aj Amarok alebo Crafter.
Prestavba Seikel
Transporter T6.1 síce disponuje pohonom všetkých kolies, ale pre skutočný off-road sú potrebné určité úpravy. Základom prestavby na testovacom vozidle je zvýšenie podvozku o 40 mm a zvýšenie celkovej hmotnosti na 3200 kg. Vozidlo na ten účel dostane nové tlmiče a pružiny. Ďalšou súčasťou je masívna ochrana podvozku. Motor chráni silný hliníkový plech, podobne ako diferenciál, palivovú nádrž, prahy a tlmič výfuku.
Väčšie kolesá podávajú v teréne istejší výkon, preto sú nainštalované pneumatiky Pirelli All terrain 235/65 R17. Súčasťou dodávky je kalibrácia tachometra a tým pádom aj ďalších systémov ako ABS, ESP alebo kontrola trakcie na pneumatiky s väčším obvodom. Celkové náklady tejto konkrétnej prestavby sú od 6-tisíc EUR bez DPH. V porovnaní s továrenskými príplatkami, ktoré by pri tomto modeli mohli ešte navýšiť cenu, sa čiastka nezdá už taká vysoká.
Na ceste a v teréne
T6.1 kombi s krátkym rázvorom je obratný parťák. Nezdá sa, že by prestavba nejako obmedzovala jazdu oproti továrenskej verzii. Rozhodne mu však pridáva na komforte. Zásluhu na tom majú nielen vymenené pružiny a tlmiče, ale svoju rolu zohráva aj viac vzduchu v pneumatikách s vyšším profilovým číslom. Pneumatiky sú síce označené ako zimné, v skutočnosti však ide o pneumatiky celoročné. Hrubá vzorka je hlučnejšia až pri rýchlejšej jazde na diaľnici. Tam však primárne určený nie je.
Na miestnych cestách a poľných cestách sa vozidlo s prestavbou vyrovnáva s nerovnosťami s väčším rozsahom hojdania a v zákrutách sa prirodzene viac nakláňa než vozidlo so štandardným podvozkom. V teréne sú však jeho schopnosti neporovnateľne lepšie. Veľké kolesá s hrubou vzorkou sa lepšie prenášajú cez prekážky, zvýšená svetlá výška umožňuje prejazdy väčších nerovností a vďaka ochrane podvozku sa nič dôležité nepoškodí.
Spotreba
Vrcholný motor 2.0 TDI 150 kW a sedemstupňová prevodovka DSG sú pre tento prípad optimálnou voľbou. Ťažná sila motora je vysoká aj pri nízkych otáčkach a to sa prejavuje priaznivou spotrebou na dlhých trasách. Počítač nám ukazoval mimomestskú spotrebu 7,2 litra na sto kilometrov. Výrobca uvádza kombinovanú spotrebu 8,2 litra. Prestavba priniesla kilá navyše, takže radšej počítajte s kombinovanou spotrebou o liter vyššou.
Vozidlo | VW Transporter 6.1 Kombi Seikel |
Kombinovaná spotreba | 8,2 l/100 km |
Motor | R4/vznetový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1968 cm3 |
Max. výkon | 150 kW (204 k)/4000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 450 Nm/1400–1250 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 199 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | N/A |
Prevodovka | A7 |
Spotreba v teste | 9,2 l/100 km |
Emisie CO2 | 215 g/km |
Pohotovostná hmotnosť | 2190 kg |
Celková hmotnosť | 3200 kg |
Objem batožinového priestoru | 4,3 m3 |
Rozmery d × š × v | 4904 ×1904 × 1950 mm |
Rázvor | 3000 mm |
Základná cena test. vozidla | 48 500 + 6 300 EUR bez DPH |