Ideálny kombík: Hyundai i30 Kombi
Diesel a kombi. Povedzme si úprimne, nie je to kombinácia, ktorá by dnes zapĺňala predné strany magazínov a tešila sa najväčšej popularite. Hyundai i30 však tieto dve veci spojil do auta, pri ktorom konštatujeme, že na titulku určite patrí.
Karoséria kombi má odjakživa svojich milovníkov aj svojich odporcov. Pri pohľade na dizajn i30 v tejto verzii a navyše s balíkom výbavy N Line+ však musia aj tí najzarytejší odporcovia „kombíkov“ uznať, že toto auto jednoducho vyzerá skvele. Súčasťou spomínaného balíka výbavy je obutie na famózne vyzerajúcich diskoch (v našom prípade s rozmerom pneumatík 225/40 R18), vpredu aj vzadu športový nárazník, ktorý vzadu dopĺňa difúzor a dvojitá koncovka výfuku. Skvelý výzor dokresľujú predné FULL LED svetlomety so statickým LED prisvecovaním do zákrut a denným LED osvetlením a LED svetlá sú aj vzadu.
Nechce sa vám vystúpiť
Táto faceliftovaná verzia priniesla novinky tiež vo vnútri, no ako sme už pri značke Hyundai zvyknutí, zmeny sú veľmi premyslené a rozumné. Potešia zástancov fyzických tlačidiel, medzi ktorých sa radíme aj my. Dovolia vám ovládať takmer všetko a ak ste fanúšikom dotykových obrazoviek, nezúfajte, aj táto možnosť tu je. Najpodstatnejšie ale je, že všetko dokážete ovládať jednoducho a bez študovania používateľskej príručky. Najlepšie ideálnu kombináciu medzi klasikou a modernosťou demonštruje palubná doska pred vodičom, ktorá spája prvky klasických analógových budíkov s digitálnym farebným TFT displejom Supervision s veľkosťou 7 palcov. Výsledný dojem je vynikajúci. Tu považujeme za dôležité povedať aj to, že posed za volantom je pohodlný a ponúka široké možnosti nastavenia sedadla i volantu.
Displej multimediálneho systému má 10,25 palca, stretli sme sa s tým, že niektorí ho označili za príliš veľký, no nám počas týždňového testu neprekážal, ide do veľkej miery o vec zvyku a osobnej preferencie. Z pohľadu funkčnosti má veľmi kvalitnú grafiku a rýchlo reaguje. Pokroky moderných technológií nájdete aj tu – Hyundai ponúka mobilnú aplikáciu blueLink, pomocou ktorej viete napríklad polohu svojho vozidla, údaje o jazde, stav nádrže či dokonca môžete listovať v kalendári, aby ste videli, ako sa s autom jazdilo v ten-ktorý deň.
Naftová „jednašestka“
Nová verzia s 1,6-litrovým naftovým turbodieselom CRDi má výkon 100 kW a dostala aj 48V mild-hybrid. Ten poháňa štartér-generátor, ktorý dokáže rekuperovať energiu a ukladať ju do akumulátora. Toto riešenie je pre rodinné kombi ako šité na mieru – jazdiť dokážete v kombinovanom cykle za 5,1 l/100 km a to bez toho, aby ste sa museli prehnane obmedzovať jazdou na spotrebu. Motor si však stále drží solídnu dynamiku, ktorú dokážete zvýrazniť zvolením športového režimu. S motorom je spriahnutá 7-stupňová dvojspojková prevodovka, pracujúca profesionálne a presne, jej radenie je veľmi plynulé.
Nebol by to dobrý test kombi verzie, ak by sme sa nepozreli do kufra. Hyundai i30 v tejto verzii má batožinový priestor s objemom 602 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel, ktoré mimochodom nie je možné sklopiť zozadu, narastie na 1 650 litrov. Naše testovacie auto malo veľmi praktické dvojité dno s odkladacími priehradkami aj sieťky, ktoré počas jazdy spoľahlivo zabránia vášmu nákupu, aby v každej zákrute putoval po celom kufri zo strany na stranu. Praktická je nízka nakladacia hrana, ktorá uľahčuje prístup. Hyundai navyše poskytuje na vozidlo 5-ročnú záruku bez obmedzenia kilometrov.
Vozidlo | Hyundai i30 Kombi |
---|---|
Motor | 1,6 CRDi |
Druh paliva | Diesel |
Prevodovka | 7-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 100 kW (136 k) pri 4 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 320 Nm pri 2 000 – 2 250 min-1 |
Max. rýchlosť | 200 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,1 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 4,8 – 5,1 s |
Kombinovaná spotreba v teste | 5,1 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 602 / 1 650 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 585 x 1 795 x 1 475 mm |
Rázvor | 2 650 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 370 kg |
Celková hmotnosť | 1 950 kg |
Cena základného modelu | od 13 690 eur |
Cena testovaného modelu | 28 530 eur |