Biznis shuttle s elektrinou
Biznis shuttle s elektrinou. Prechod Oplu pod krídla koncernu PSA (dnes Stellantisu) a ohlásenie oživenia modelu Zafira, mnohých potešilo.
S pôvodnou Zafirou má ale tá nová spoločné asi iba to, že ide o rodinné auto. Avšak, podstatne väčšie, než akým bola pôvodná Zafira. Zafira Life je totiž postavená na rovnakej platforme ako jej francúzski súrodenci Peugeot Traveller a Citroën SpaceTourer, teda na platforme úžitkového vozidla. Tak ako jej súrodenci, aj Zafira Life dostala elektrickú verziu.
Zvonku by ste ju bez zelených poznávacích značiek zrejme nerozoznali od klasickej verzie so spaľovacím motorom. Vzadu nad ľavým blatníkom je dokonca otvor pre výstup z nádrže. No nedajte sa pomýliť, ide iba o úsporu nákladov z výroby. Zafiru Life Electric poháňa elektrický motor.
Biznis shuttle s elektrinou
Elektrická jazda
Elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) sa montuje do veľkostných variantov M a nami testovaného L. Pre najdlhšiu verziu Zafiry Life Electric tento výkon nie je úplne ideálny. Predsa len, váha karosérie, 75 kWh batérie a sedadiel urobí svoje. Nehovoriac o plnom zaťažení siedmimi ľuďmi a batožinou. V meste a pri bežných presunoch to však postačuje a pomôcť si dokážete aj výkonovým režimom Power, aj keď za tú spotrebu elektrickej energie to podľa nás nestojí. Ďalším faktom je, že nie každý bude pravidelne jazdiť s plným obsadením auta a kopou batožiny.
Na ceste sa vám najdlhšia Zafira môže zdať trochu neobratná, za čo môže najmä veľký zadný previs. Ten však zároveň umožňuje vo vnútri získať obrovský vnútorný priestor, ku ktorému sa o chvíľu dostaneme. Ak opomenieme obratnosť, ostatné jazdné vlastnosti sú na auto, ktoré je postavené na platforme dodávky, viac ako solídne a cestujúci si užijú veľmi dobrý komfort.
Salón na kolesách
Ten priamo súvisí jednak so spomínaným vnútorným priestorom a aj s kvalitou spracovania jednotlivých prvkov, ktorá ich na palube čaká. V našom prípade išlo o kožené sedadlá, z ktorých dvojica samostatných v druhom rade sa dala otáčať aj do protismeru jazdy, medzi nimi bol navyše posuvný stolík. Pre biznis shuttle je to zaujímavé riešenie, pre rodinu zrejme trochu zbytočné a navyše, predné sedadlá majú zozadu sklopné malé stolíky, takže ďalší stôl v tomto pre rodinu stráca zmysel. Ak máte auto vybavené stolíkom, pri otáčaní sedadiel v druhom rade ho musíte vybrať, inak vám bude zavadzať. Aj keď zadný rad sedadiel tvorí lavica delená 2:1, sedáky aj operadlá sú tvarované a vytvárajú tri akoby samostatné miesta.
Ako je to s nabíjaním
S trojfázovou 11 kW palubnou nabíjačkou vám nabíjanie 75 kWh batérie z wallboxu zaberie zhruba 7 hodín, takže za noc auto pohodlne dobijete na maximum. V takomto prípade prejdete podľa automobilky 329 km (podľa cyklu WLTP). V ideálnych teplotných podmienkach sa dokážete s prehľadom dostať na reálny dojazd 280 km a ešte vám zostane malá rezerva. Cez zimu však, pochopiteľne, počítajte s menším dojazdom, fyzika jednoducho nepustí. Na rýchlonabíjacej stanici zvládne palubná nabíjačka nabíjanie až do 100 kW, takže na 80 % kapacity sa z nuly dostanete za viac ako trištvrtehodinu.
Vozidlo | Opel Zafira Life Electric |
Motor | elektromotor |
Druh paliva | elektrická energia |
Prevodovka | automatická s pevným prevodovým stupňom |
Max. výkon | 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 min-1 |
Max. krútiaci moment | 260 Nm pri 300 – 3 673 min-1 |
Max. rýchlosť | 130 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 13,3 s |
Kapacita batérie | 75 kWh |
Dojazd v kombinovanom cykle (WLTP) | 329 km |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 24,4 – 27,3 kWh/100 km |
Objem nákladového priestoru | 4,9 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 5 306 x 2 204 x 1 940 mm |
Rázvor | 3 275 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 241 kg |
Celková hmotnosť | 2 925 kg |
Cena základného modelu | od 47 220 eur s DPH |
Základná cena testovanej verzie | od 54 040 eur s DPH |