Honda HR-V – Hybrid, ktorý zreje ako víno
Honda HR-V – Hybrid, ktorý zreje ako víno. Honda HR-V vždy spájala praktickosť, štýl a technológiu v kompaktnom balení. Po modernizácii pre rok 2025 zostáva verná svojmu základu, no množstvo premyslených vylepšení ukazuje, že Honda načúvala zákazníkom a zapracovala presne tam, kde to dávalo najväčší zmysel.
Model HR-V nie je v portfóliu značky Honda žiadnym nováčikom. Prvýkrát sa objavil už v roku 1999 ako mestský crossover na báze Civicu, ktorý predbehol svoju dobu – vyšší posed, variabilný interiér a pohon predných kolies z neho spravili praktickú alternatívu k bežným hatchbackom. Druhá generácia prišla v roku 2013 a v roku 2021 ju vystriedala tretia verzia, už výhradne ako full hybrid s technológiou e:HEV.
Od začiatku bol HR-V postavený na kombinácii mestkej obratnosti, zvýšenej svetlej výšky a inteligentne riešeného interiéru. Tretia generácia priniesla výrazný posun v dizajne, ergonómii aj technológiách. Na trh prišla ako samonabíjací hybrid bez možnosti externého nabíjania, zato s unikátnym dvojmotorovým systémom a plynulo pracujúcou prevodovkou e-CVT.
Facelift modelového roku 2025 sa nesie v duchu postupného zrenia. Zmeny sa síce na prvý pohľad javia ako drobné, no v skutočnosti zasiahli všetky oblasti – dizajn, komfort, technológie aj jazdné vlastnosti.
Neprehliadnuteľné vylepšenia
Najnovší facelift HR-V neprišiel s revolúciou, ale presne zacielil na to, čo zákazníkom chýbalo – vizuálnu ostrosť, viac prémiových detailov a niekoľko praktických vylepšení. Už na prvý pohľad zaujme čelná časť s výraznejšou maskou a svetlometmi s tmavším vnútorným rámovaním. Nový odtieň laku Seabed Blue navyše ešte viac zvýrazňuje osobitý charakter modernizovanej verzie. V najvyššej výbave dostala HR-V aj adaptívne LED svetlá s prisvecovaním do zákrut a nové denné LED osvetlenie.


Z profilu si zachovala plynulý tvar karosérie SUV-kupé, ktorý teraz zvýrazňujú 18″ disky s čiernym lešteným povrchom. Zatmavené bočné a zadné sklá znižujú prehrievanie interiéru a dopĺňajú celkový vizuál auta. Navyše, Advance Style Plus je jediný stupeň výbavy s pevnou panoramatickou strechou a kontrastnou striebornou farbou strechy aj spätných zrkadiel.





Zadná časť bola jemne prepracovaná – LED pásik cez celú šírku dostal nové vnútorné usporiadanie. Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru, ktoré reaguje na vzdialenosť kľúča, výrazne zvyšuje komfort. Zmeny sa dotkli aj aerodynamiky – úpravy nárazníkov, prahov a zadného spojlera znížili odpor vzduchu a prispeli k nižšej hlučnosti vo vyšších rýchlostiach.




Minimalizmus a prepracovanosť
Interiér spája svetlú syntetickú kožu s textilom, čo pôsobí vzdušne a moderne. Palubná doska je horizontálne členená, doplnená lesklým obložením a modrými lištami, ktoré plynulo prechádzajú až do výplní dverí. Ovládacie prvky sú rozmiestnené logicky, všetko je prehľadné a funkčne navrhnuté.
Centrálny 9″ infotainment Honda CONNECT 2 podporuje Apple CarPlay aj Android Auto – prvý aj bezdrôtovo. Vpredu sa nachádzajú porty USB-A a USB-C, vzadu dve ďalšie USB-C zásuvky. Bezdrôtová nabíjačka má nové, lepšie prístupné umiestnenie.




Pred vodičom sa nachádza 7″ digitálny multifunkčný displej, ktorý dopĺňa analógový rýchlomer a zobrazuje všetky dôležité údaje o jazde a asistenčných systémoch. Sedadlo vodiča je výškovo nastaviteľné, predné sedadlá sú vyhrievané rovnako ako multifunkčný volant, ktorý je vybavený pádlami na ovládanie rekuperácie. Dvojzónová klimatizácia sa ovláda klasickými otočnými ovládačmi a nechýba ani difúzny systém prúdenia vzduchu, ktorý pomocou špeciálnych výduchov vytvára jemné prúdenie okolo cestujúcich.





Zadné sedadlá sú pohodlné a ponúkajú dostatok miesta. Vďaka systému Magic Seats sa dajú nielen sklopiť, ale aj vyklopiť sedáky nahor. Vznikne tak priestor pre vysoké predmety – praktické, rýchle a stále výnimočné riešenie v tejto triede. Batožinový priestor má základný objem 304 litrov. Je hlboký, s rovnou podlahou a skrytým úložným boxom. Po sklopení sedadiel vznikne rovná plocha a objem až 1290 litrov vrátane priestoru pod podlahou. Komfort zvyšuje elektrické ovládanie piatych dverí s automatickým zatváraním po vzdialení od vozidla.





Vyladený hybrid s prekvapivo nízkou spotrebou
V novej HR-V pracuje hybridný systém e:HEV, ktorý kombinuje 1,5-litrový atmosférický benzínový motor DOHC i-VTEC s Atkinsonovým cyklom a dvojicu elektromotorov – pohonný a generátor. Celkový výkon sústavy je 96 kW (131 k) a 253 Nm. Spaľovací motor sa do priameho pohonu zapája len výnimočne, napríklad pri ustálenej diaľničnej jazde.
Systém automaticky prepína medzi elektrickým, hybridným a motorovým režimom podľa jazdných podmienok. Prevodovka s pevným prevodom pracuje plynulo a vodič si prechody medzi režimami prakticky nevšimne. Rekuperáciu energie možno ovládať pádlami pod volantom, čo umožňuje prispôsobiť mieru spomaľovania podľa potreby.
Tuhá karoséria, upravený podvozok a dôkladné odhlučnenie robia z HR-V komfortné SUV aj na dlhšie trasy. Nové tlmiče s nižším trením, optimalizované uloženie zadnej nápravy a zlepšená akustická izolácia prispievajú k tichšej a kultivovanejšej jazde. V meste je auto obratné, na okreskách stabilné a na diaľnici pôsobí isto a vyrovnane. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá síce 10,7 sekundy, no v bežnej premávke HR-V reaguje svižne a pružne.

Spotreba je jedným z najväčších prekvapení testu. V meste sme dosiahli len 3,9 l/100 km, na okreskách 4,8 l/100 km. Na diaľnici pri 110 km/h to bolo 6,4 l a pri 130 km/h 7,8 l/100 km. Priemerná spotreba počas testu sa pohybovala okolo 6 l/100 km, čo je výborný výsledok na SUV s plnohodnotným hybridným pohonom.
Z hľadiska bezpečnosti ponúka HR-V pokročilý systém podpory riadenia Honda Sensing, ktorý zahŕňa všetky štandardné bezpečnostné systémy.
Záver
Honda HR-V prešla užitočným faceliftom, ktorý vylepšil dizajn, techniku aj výbavu. Zmeny sa netýkajú len vzhľadu – pribudli nové funkcie, lepší komfort aj tichšia jazda. Najvyššia výbava bohaté vybavenie. V spojení s úsporným hybridným pohonom ide o atraktívnu voľbu pre tých, čo hľadajú spoľahlivé SUV na každý deň.
Honda HR-V – Hybrid, ktorý zreje ako víno
Technické údaje
Názov: | Honda HR-V e:HEV Advance Style Plus |
Motor: | R4/zážihový + elektromotor |
Zdvihový objem: | 1498 cm³ |
Max. výkon: | 79 kW (107 k)/6000 – 6400 min⁻¹ |
Max. krútiaci moment: | 131 Nm/4500 – 5000 min⁻¹ |
Elektromotor: | 96 kW (131 k)/253 Nm |
Max. systémový výkon: | 96 kW (131 k) |
Maximálna rýchlosť: | 170 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | 10,7 s |
Prevodovka: | Automatická (e-CVT) |
Kombinovaná spotreba: | 5,4 l/100 km |
Spotreba v teste: | 5,6 l/100 km |
Emisie CO₂: | 122 g/km |
Pohotovostná hmotnosť: | 1 452 kg |
Celková hmotnosť: | 1 870 kg |
Objem batožinového priestoru: | 304/1290 l |
Rozmery d × š × v: | 4340 × 1866 × 1582 mm |
Rázvor: | 2610 mm |
Základná cena test. vozidla: | 30 825 EUR bez DPH |