Suzuki Vitara: Šikovný pracant
Vitara je pre zákazníkov značky Suzuki jedným z najobľúbenejších vozidiel z ponuky, ak nie tým úplne najobľúbenejším. A radí sa aj medzi najpredávanejšie. Za danú cenu totiž ponúka výborné vlastnosti.
Hneď na úvod si treba povedať to najdôležitejšie – Vitara sa netají tým, že chce byť v prvom rade šikovným pracantom. Jej posledný facelift sa udial pred dvoma rokmi a aj vďaka nemu stále pôsobí sviežo. Úzka mriežka v jednej línii s prednými svetlami je jej jednoznačným poznávacím znakom, ktorý dopĺňa ďalší – modrý pásik vo svetlách, jasne poukazujúci na fakt, že ide o hybrid.
Interiér vydrží čokoľvek
Zameranie tohto modelu na tvrdú prácu hneď v úvode bolo cielené. Vo vnútri sú totiž použité ľahko udržiavateľné plasty, odolné plasty, ktoré vás neohúria svojím dizajnom, no splnia svoj účel. Pocit väčšieho pohodlia navodzujú sedadlá s kvalitným semišovým poťahom.
Podobne je na tom palubná doska. Pozeráte sa na klasické analógové budíky, ktoré ale spolu s malým displejom medzi nimi poskytnú potrebné základné informácie. Systém infotainmentu síce neoplýva prepracovanou grafikou, ale opäť preferuje funkčnosť a veľmi dobre sa číta aj pri ostrom slnku. Prekážať vám môže fakt, že je na ňom vidieť odtlačky prstov.
Ak sa rozhodnete pre výbavu Elegance Plus, ktorú sme mali počas testu my, získate otvárateľné strešné okno, ktoré sa aj spolu s roletou ovláda elektricky. Vitara vzadu bez problémov odvezie aj vyšších ľudí, ktorých poteší vysoký strop. Batožinový priestor s objemom 375 litrov si naše sympatie získal vďaka praktickej nakladacej hrane.
Najlepšie sa cíti v teréne
Ponuka Vitary je jasná: každá verzia je poháňaná 1,4-litrovým hybridným motorom BoosterJet s výkonom 95 kW, rozdiel je iba v počte poháňaných náprav a v prevodovke. Nami testované vozidlo malo pohon všetkých kolies AllGrip a šesťstupňovú automatickú prevodovku. Pri nej treba radiť s rozumom, pri bezhlavom potiahnutí páky dole sa totiž ľahko dostanete namiesto D do režimu M. Najmä v úvode týždňového testu sa nám to stávalo pravidelne.
Nový 48V systém SHVS Mild Hybrid tvorí 48 V integrovaný štartovací generátor s funkciou elektromotora, 48 V lítiovo-iónová batéria a 48 – 12 V menič DC/DC. Systém vďaka zvýšenému prívodu napájacieho napätia zvyšuje množstvo rekuperovanej energie pri brzdení, pri rozbehoch pomáha väčšej dynamike a navyše šetrí spotrebu paliva.
Vitara je pomerne ľahká, váži 1 270 kg, takže aj so spomínaným motorom je svižná a dynamická. Vďaka funkcii AllGrip zvláda s úplným kľudom ľahký terén, poľné či lesné cesty. Práve sem totiž patrí. Nestratí sa však ani v bežnej premávke, je praktická, má primerane vysoký posed a všetky predpoklady byť vaším všestranným rodinným autom. Navyše, za viac ako rozumnú cenu. Základnú verziu kúpite od 17 930 eur, najvyššia výbava Elegance Plus vás vyjde na 24 650 eur.
Vozidlo | Suzuki Vitara |
Motor | 1,4 BoosterJet Hybrid AllGrip |
Druh paliva | benzín |
Prevodovka | 6-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov | 1 373 cm3 |
Maximálny výkon | 95 kW (129 k) pri 5 500 min-1 |
Maximálny krútiaci moment | 235 Nm pri 2 000 – 3 000 min-1 |
Maximálna rýchlosť | 190 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 10,2 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 6,2 – 6,5 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,3 l/100 km |
Objem batožinového priestoru | 375 / 710 l |
Rozmery (d x š x v) | 4 175 x 1 775 x 1 610 mm |
Rázvor | 2 500 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 270 kg |
Celková hmotnosť | 1 780 kg |
Cena základného modelu | 17 930 eur |
Základná cena testovanej verzie | 24 650 eur |