Peugeot 308 Hybrid – nabíjacia štýlovka
Peugeot 308 Hybrid – nabíjacia štýlovka. Peugeot 308 Hybrid je ideálnou voľbou pre tých, ktorí hľadajú štýlový a úsporný hatchback. Auto je vybavené kombináciou 1,6-litrového preplňovaného benzínového motora a elektromotora, spoločne poskytujú výkon 180 k.
Hoci má vozidlo na piatych dverách nápis „HYBRID“, na jednej zadnej strane nájdete aj vstup pre nabíjací kábel. Slovné spojenie plug-in značka v názvoch modelov vynecháva, pretože hybridy bez kábla vôbec neponúka. Okrem tohto modelu si môžete objednať hybrid s výkonom zvýšeným na 225 koní a taktiež čisto benzínové alebo naftové modely.


Výkon a jazdné vlastnosti
Peugeot 308 Hybrid je príjemne rýchle a obratné auto. Elektromotor prináša okamžitý nástup krútiaceho momentu, takže auto zrýchľuje veľmi svižne. Benzínový motor sa aktivuje pri vyšších rýchlostiach alebo pri náročnejšom zaťažení. Jeho výkon je 110 kW (150 k), elektromotor pomáha na prednej náprave 81 kW. Výsledný krútiaci moment je 360 Nm. Prechod medzi elektrickým a spaľovacím režimom je hladký. Osemstupňová automatická prevodovka prenáša výkon na predné kolesá veľmi plynule a reaguje na štýl jazdy vodiča. Pre najšportovejšie zážitky poslúži sekvenčné radenie pod volantom.


Spotreba a dojazd
Vozidlo na elektrinu dosiahne dojazd až 60 km (podľa WLTP), v našom teste sme však najazdili najviac cca 45 km. Pokiaľ sa teda pohybujete prevažne v meste, môžete jazdiť s nulovými alebo minimálnymi nákladmi na benzín. Výrobca uvádza spotrebu 1,1 l/100 km za podmienky, že máte stále nabitú batériu. Keď ju necháte vybiť a jazdíte na klasický hybridný režim, spotreba sa pravdepodobne vyšplhá na zhruba 6,5 l, čo je stále celkom príjemné číslo. Batéria má kapacitu 12,4 kWh a s príplatkovou palubnou nabíjačkou s výkonom 7,4 kW sa z wallboxu nabije za necelé dve hodiny. Z domácej zásuvky za šesť hodín. Palivová nádrž má v tomto modeli objem 40 litrov.


Interiér a výbava
Interiér Peugeotu 308 Hybrid je v najvyššej výbave GT prudko elegantný: Alcantara, umelá koža a viditeľné obšívanie dokonca aj na palubnej doske. Výbava GT je skutočne veľkorysá. Cez volant sa pozeráte na 3D budíky, ktoré ukazujú rôzne hodnoty v rôznych hĺbkach prístrojovej kaplnky. Hudbu si môžete pustiť vďaka deviatim reproduktorom prémiového audia značky Focal. Asistencia vodiča je tiež veľmi vyspelá. K najlepším schopnostiam patrí adaptívny tempomat s funkciou stop and go a s udržiavaním pozície v jazdnom pruhu (vľavo, uprostred alebo vpravo). Sedadlá sú pohodlné a dobre tvarované. Usadenie sa na ne si však kvôli nízko položenému volantu v i-Cockpite vyžaduje zvláštny grif. Vzadu je pre kolená menej miesta, rovnako ako pri všetkých hatchbackoch nižšej strednej triedy. Kufor hybridnej verzie je zmenšený zo 412 na 361 litrov.


Technické údaje
Vozidlo | Peugeot 308 Hybrid 180 e-EAT8 GT |
Motor | R4/zážihový preplňovaný |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon | 110 kW (150 k)/4 250 min-1 |
Max. krútiaci moment | 250 Nm/1 750 min-1 |
Elektromotor | 81 kW (110 k) |
Max. výkon systému | 133 kW (180 k) |
Maximálna rýchlosť | 225 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 7,6 s |
Prevodovka | A8 |
Kombinovaná spotreba | 1,1 l/100 km |
Spotreba v teste | 6,5 l/100 km |
Emisie CO2 | 24 g/km |
Pohotovostná hmotnosť | 1 603 kg |
Celková hmotnosť | 2 120 kg |
Objem batožinového priestoru | 361/1 392 l |
Rozmery (d × š × v) | 4 367 × 1 852 × 1 441 mm |
Rázvor | 2 675 mm |
Základná cena test. vozidla | 39 690 eur bez DPH |