Motorizmus

Nový Swift a vylepšená Vitara

Nový Swift a vylepšená Vitara. Nové Suzuki Swift nadväzuje na svojich predchodcov a prichádza s novšou technologickou výbavou a zvýšeným komfortom. Pod kapotou má úplne nové motory.

Suzuki Swift sa predáva v 169 krajinách sveta a do februára 2024 sa z neho predalo viac ako 9 miliónov kusov. Na Slovensku si svojich majiteľov našlo už takmer 30-tisíc modelov Swift či Vitara (14 821 vozidiel Swift). Predchodca bol štvorvalec. Nový Swift aj naďalej poháňa atmosférický benzínový motor s objemom 1,2 l, no po inovácii má tri valce s výkonom 61 kW/83 k a krútiacim momentom 112 Nm.

Nový benzínový trojvalec je viac orientovaný na efektivitu a výkon v nízkych otáčkach. Oproti predchodcovi je ľahší a kompaktnejší, má nižšiu spotrebu paliva. Poháňa ho 12 V mild-hybridný systém s integrovaným štartérom-generátorom (2,3 kW/60 Nm). Suzuki tiež medzigeneračne zlepšilo aerodynamiku a o 6,5 % aj obtekanie vzduchu. Ponuku rozšírili aj dve nové metalické farby karosérie – modrá Frontier Blue Pearl Metallic a žltá Cool Yellow Metallic.

Atraktívnejší a prepracovanejší je aj interiér nového Swiftu. Popri kvalitnejších materiáloch na palubnej doske a vnútornom obložení dostal novšiu verziu infotainment systému s 9-palcovou obrazovkou. Interiér aj napriek opticky menším rozmerom karosérie pôsobí priestrannejšie. Palubná doska má dvojfarebné vyhotovenie. Tento kompaktný model má 265 litrov batožiny, po sklopení zadných sedadiel až 589 litrov.

Nový Swift a vylepšená Vitara

Nový Swift stojí na platforme predchodcu, no zavesenie aj odpruženie konštruktéri prepracovali. Vpredu je okrem iného hrubší stabilizátor a vložky s teflónom. Zvýšil sa zdvih odpruženia zadnej nápravy.
Swift medzigeneračne zdražel o 900 eur (pri základnej výbave), no ponúka štandardne bohatšiu výbavu a je modernejší. Základná výbava GL začína na cene 16 140 eur a je mimoriadne bohatá – okrem klimatizácie je samozrejmosťou množstvo asistenčných systémov, po vzore modelu Vitara tu nájdete adaptívny tempomat, ale aj DSB II, nechýba cúvacia kamera, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na situáciu za vozidlom, dokonca i systém pre udržanie v jazdnom pruhu či upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, ako aj systém na predchádzanie vybočenia z jazdného pruhu. Skutočne ide o výbavu, akú často nenájdete ani v základe drahších modelov.

K dispozícii budú aj vyššie výbavy GL+ a GLX. Ešte stále si ho môžete kúpiť aj s pohonom všetkých kolies v kombinácii s manuálnou prevodovkou! To neponúka žiaden priamy konkurent. Alternatívou k 5-stupňovej manuálnej prevodovke je automat typu CVT, ale len pre verzie s pohonom predných kolies.

Obľúbená Vitara

Suzuki Vitara je na Slovensku v aktuálnej generácii už od roka 2015 a predalo sa 13 681 kusov. V rámci faceliftu sú prepracované maska (v čiernom klavírnom laku) a nárazníky, nová Vitara má tak o čosi dynamickejší vzhľad. Farebná paleta je rozšírená o nový dvojfarebný lak s malým kontrastom v odtieni modrá Sphere Blue Pearl v kombinácii s čiernou Cosmic Black Pearl Metallic a o nový monochromatický lak sivého odtieňa Titan Dark Grey Pearl Metallic. Nový dizajn dostali aj disky kolies. V kabíne sa nachádza nový infotainment systém s 9-palcovým displejom. Grafika hlavného infotainmentu je nová, prehľadnejšia a dostanete s ňou až 7-ročnú bezplatnú aktualizáciu máp. K dispozícii sú aj bezdrôtové systémy Android Auto a Apple CarPlay.

Výbava teraz obsahuje aj monitorovanie pozornosti vodiča. Kamera sa nachádza v strede palubnej dosky, kde boli predtým hodiny. Vitaru poháňa 1,5-liltrový DUALJET HYBRID s výkonom 102 koní a automatickou prevodovkou alebo prepĺňaný turbobenzínový štvorvalec 1.4 Boosterjet s mild-hybridnou technikou s výkonom 129 koní. Nechýba tani pohon všetkých kolies s elektronicky ovládanou medzinápravovou spojkou. Značka tiež vylepšila asistenčné a bezpečnostné systémy. Facelift sa premietol aj vo vyššej cene novej Vitary. Základná výbava COMFORT začína na cene 21 990 eur a okrem asistenčných systémov tu nájdete aj cúvaciu kameru či podporu aplikácie Suzuki Connect.

Editor
Peter Magerčiak
Back to top button